Tol vermijden rond om de stad New York

Plaats reactie
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Tol vermijden rond om de stad New York



Bericht door Prhg »

Allen,

Ik wil van half mei tot half juni een reis maken door Canada en Oost-Amerika. Ik wil ook New York bezoeken en wil eigenlijk naar het Liberty RV park dat vlak bij het centrum ligt. Nu ben ik aan het kijken hoe ik het beste kan rijden ( ik kom uit het Noorden new York in), maar zie vooral heel veel tolwegen waarbij je een transponder kastje nodig hebt en dat zit niet bij mijn huurcamper.
Ik probeer dus wegen te vinden waarbij ik tol kan mijden (zonder de mega drukte van new York in te hoeven en zonder in verkeerde wijken terecht te komen) of in ieder geval met cash geld of credit card de tol kan betalen.
Ik kom hier echter niet uit. Ik dacht een route gevonden te hebben via een brug ( de governor mario cuomo bridge) en dan aan de westkant van de hudson afzakken naar het Liberty RV park, maar nu blijkt dat je voor die brug ook tol moet betalen.
Heeft een van jullie hier ervaring mee en welke route is goed te doen?

Ik ben heel benieuwd.

groeten
Peter
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: tol vermijden rond om de stad New York



Bericht door kampo »

Tol vermijden maar wel naar een rv park van 160 $ per nacht ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19180
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: tol vermijden rond om de stad New York



Bericht door Aloys »

@Kampo: het gaat niet om de tol, het gaat om de manier waarop: met een tolkastje. En het is niet jouw auto maar een huurauto, je moet dus door ingewikkelde administratieve toestanden heen om zo'n kastje te krijgen. Ik zou dan ook proberen om de wegen waarop dat kastje nodig is te vermijden.

Toen ik afgelopen oktober door het centrum van Chicago reed met de camper stonden er ook allemaal borden met teksten over tol, en dat ik dat online moest betalen. Een hele uitzoekerij (in de avonduren): ik moest een account aanmaken bij de autoriteiten van Chicago, doorgeven hoe en waar ik gereden had en dan een bedrag in USDollars overmaken aan de stad. Dat is een vervelend gedoe, als je op reis bent in een ander land.

Leuke prijs overigens, voor een RVPark: USD 160. Het hoogste bedrag wat wij betaald hebben voor een nachtje was USD 90,20 in de omgeving van Boston. Maar campings in de VS zijn foei duur. Betaal je een keer USD 45,00 dan denk je: "hé, goedkope camping!" :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: tol vermijden rond om de stad New York



Bericht door Prhg »

kampo schreef:
di 26 mar 2024, 19:47
Tol vermijden maar wel naar een rv park van 160 $ per nacht ?
Het gaat inderdaad niet om de kosten. Er zijn allerlei andere redenen die ik hier niet ga noemen waarom ik daar ga staan.
Zoals Aloys al aangeeft zit ik niet te wachten op allerlei administratieve zaken in mijn vakantie en al helemaal niet om hoge boetes achteraf omdat ik een keer geen tol betaald heb.
Tuurlijk is dit RV park erg duur, maar een overnachting is sowieso veel duurder dan we hier in europa gewend zijn. RV parken maar ook veel eenvoudigere campground kosten zo 40 dollar of meer
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: tol vermijden rond om de stad New York



Bericht door kampo »

Aloys schreef:
di 26 mar 2024, 20:09
@Kampo: het gaat niet om de tol, het gaat om de manier waarop: met een tolkastje. En het is niet jouw auto maar een huurauto, je moet dus door ingewikkelde administratieve toestanden heen om zo'n kastje te krijgen. Ik zou dan ook proberen om de wegen waarop dat kastje nodig is te vermijden...
Duidelijk. :thumbup:
Ik ken de situatie in New York niet maar bij mijn laatste huurcamper in SA kon ik het tolkastje voor de snelwegen mee huren met de camper.
Het was een vaste prijs per dag.
Misschien is dat in NY met een RV ook mogelijk ?
Dat bespaarde inderdaad wat rondslomp maar ter plaatse betalen aan de tolkassa was een andere mogelijkheid.
Groeten Kampo
Plaats reactie