Garage in de camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Garage in de camper?



Bericht door gjvonk »

Camperen is ook de kunst van het weglaten. Naarmate we meer ervaren worden, kijken we per reis steeds kritischer wat er wel of niet mee moet...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5716
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garage in de camper?



Bericht door Camperic »

..... om er de volgende reis achter te komen dat (weers)omstandigheden/omgeving/... anders zijn en het toch fijn zou zijn geweest als je het had meegenomen :wink:

Wij hebben bewust een camper met "grote" garage en deuren gekocht, nadat de vorige beperkte ruimte onder het Franse bed had die toegankelijk was via een uit de kluiten gewassen brievenbus. Niet zozeer om nu veel meer mee te kunnen nemen, maar wel makkelijker. Het pakken en opruimen van tafel en stoelen gaat nu bijvoorbeeld veel makkelijker en doe je daardoor sneller, ook voor eventjes. Daarnaast is het de bedoeling dat fietsen nu binnen kunnen staan i.p.v. op fietsendrager, wat zeker met dure gewilde e-bikes tzt wel fijn is.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1038
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Garage in de camper?



Bericht door zwaailicht »

Eh … ik heb een Adria Coral.

Al een tijdje over nadenken hoe alles in de garage doen.
Het lijkt dat ik zoveel spullen meenemen. Ja, dat klopt. Alleen twee kleine kastjes voor gereedschap.
De rest kleding (in vacuumzak) en kleine dingen.
De fiets alleen op de achterkant.

Om idee …. Wat foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Garage in de camper?



Bericht door gjvonk »

Valt in de praktijk wel mee hoor, wat we missen. "Thuislaters" kunnen b.v. zijn de gasbbq, strandparasols, strandwindschermpje. Verder hebben we een zo klein en licht mogelijke gereedschapset, lichtgewicht vouwstoelen, buiten tafel, keukengerei, etc. Kleding en huishoutextiel voor hooguit 1 week (Revolution waspunten zijn overal te vinden). Oh en we nemen voor hooguit 2 dagen basis ingrediënten voor warm eten mee: de rest kopen we op reis.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6078
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Garage in de camper?



Bericht door TestCase »

Grote garage is fijn. De e-bikes passen erin, stuurstand moet wel aangepast worden steeds. Staan zo dicht mogelijk bij de achteras. Verder de stoelen en een kleine en grote tafel. Krat met berg/wandelschoenen, oprijblokken, reserve wctank, emmer, gieter, 2 snoeren, 2 plastickratten (1 met wat spul voor de BBQ en een voor de aankopen onderweg), bak met gereedschap en kraanadapters.
Ik moet nu wel 2 treden omhoog voor het bed maar nog geen bezwaar, dit is gelijk aan instappen.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1137
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Garage in de camper?



Bericht door WiSpi »

Wij nemen zo weinig mogelijk mee. Komt ook omdat we een light chassis hebben, dus onder de 3300 kg moeten blijven. De veel hebben we al thuisgelaten. Dan blijkt dat je niet zoveel nodig hebt.

Onze grootste 'fout' toen we begonnen met camperen was, door in grote campingzaken spullen aan te schaffen die 'handig' zijn. Die zijn er voor 90% alweer uit. Dus mijn tip is: als je gekocht hebt, neem dan zo weinig mogelijk mee. Beoordeel of je het gemist hebt. Vergeet niet dat je in het buitenland ook gereedschap o.i.d. kunt kopen als de nood aan de man is.

Verder gebruiken wij Europakratten om om op te bergen. Die stapelen goed en die sjor ik ook vast aan de bodem. Onderaan de grote diepe kratten, waar je haast niet bij hoeft te zijn (voor de krik, bandenpomp, enz. Daarboven een krat met spullen die lichter van gewicht zijn, maar die we ook vaker nodig hebben (waterslang, opvouwbare emmer, reserveschroefjes, lijm, ducttape, enz). Daarboven een klein kratje met wat gereedschap.

Bij de kleding net zo. In het onderste krat de kleiding die we waarschijnlijk niet nodig hebben en in het krat daarboven kleine kledingstukken die je vaker nodig hebt (sokken, ondergoed, enz.).
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
Dekker-Achterhoek
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 25 jan 2008, 16:15
Locatie: Achterhoek / Madeira - Portugal
Contacteer:

Re: Garage in de camper?



Bericht door Dekker-Achterhoek »

zwaailicht schreef:
di 26 mar 2024, 10:05
Eh … ik heb een Adria Coral.
Al een tijdje over nadenken hoe alles in de garage doen.
Het lijkt dat ik zoveel spullen meenemen. Ja, dat klopt. Alleen twee kleine kastjes voor gereedschap.
De rest kleding (in vacuumzak) en kleine dingen.
De fiets alleen op de achterkant.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Schaam me haast, als ik deze overbeladen 'schuur' zie

Rollator.JPG
Rollator.JPG (112.79 KiB) 517 keer bekeken
- Mijn opvouwbare rollator past onder de tafel,
- 2 stoelen (de visite neemt gewoon zijn eigen stoelen mee),
- Eén op maat bijgezochte Ikea box met extra kleding (buscampers hebben geen kledingkasten). Soms staat er een doosje 'gescoorde' wijn bij :wink: ,

Onze beide fietsen op de 'VanStar" (nemen alleen fietsen mee als we naar vlakke oorden trekken). Voor de winter verwijder ik altijd de 'VanStar' (overbodig en wordt alleen maar smerig !)
En we missen nix, :cheers:
De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoefte te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.

"Rob, Licence to chill".

Bedford CF350 'CamperVan', zelfbouw L2H3 bus. 2,3 op LPG. (1974 - 1984),
Land Rover Defender 110 Td6 met automaat + PECO-lite Camperunit (1984 - 2019),
Weinsberg CaraBus 540 MQ [ Ducato290-Light met 2,3 Multijet2 Euro 6d. 140 pk + 9-Speed ZF aut. ] (2021 - >> )
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 796
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Garage in de camper?



Bericht door MarceldeHoog »

Wij nemen dit jaar voor het eerst geen fietsen mee. Net als Aloys zegt, ook wij komen veelal in bergachtige gebieden, en gebruikten ze amper.

Wat dan wel on onze "garage"? Tafel en stoelen (en voetenbankjes behorende bij de stoelen), klein kooktoestelletje, extra gasfles, 2 electrische steps, oprij blokken, waterslang en stroomkabel. Verder wat voorraad aan drinken.

Wij hebben een zelfbouw camperbus, dus de opbergruimte aanpassen is eenvoudig (dat moest om de stepjes kwijt te kunnen).
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1038
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Garage in de camper?



Bericht door zwaailicht »

@Dekker-Achterhoek

Ter info : binnenkort verlaten mijn appartement…. Dus ik wel iets aan spullen.
Maar kilo’s vallen wel mee

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Garage in de camper?



Bericht door doov »

Bij ons gaan de fietsen zeker niet standaard mee.
Sowieso niet naar het buitenland, want ik kan óf de fietsen meenemen óf de golftassen.
Beiden mee en we schieten over 3500 kg heen.

Dus alleen op NL trips en dan alleen als we zeker weten dat we willen fietsen.
ribsters
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 21 nov 2012, 16:03
Locatie: nabij Breda

Re: Garage in de camper?



Bericht door ribsters »

Garage in de camper???
Ik heb de camper in de garage staan ... :-B
Lonewolf
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Garage in de camper?



Bericht door Lonewolf »

Ik heb eeb Roller Team Granduca Garage. Met inderdaad een mooie grote garage. Kunnen gemakkelijk twee fietsen +tafels en stoelen etc. in. Maar ook mijn 110 CC Honda wave. Heb ook het voordeel van dubbele lucht.
Grote garage leidt natuurlijk toch vrij hoog bed. Voor iemand die slecht ter been is, is dat zeker een factoor om rekening mee te houden. Ik ben 75 en heb er geen enkel probleem mee.
Een andere factor is dat je de beschikbare ruimte beter benut met een garage/hoog bed.
Volle tanks en volle garage met mijn spullen en ik aan boord hou ik 135 kg over voor mijn tengere echtgenote en haar spullen.
Ik heb heel teverden met wat ik heb, maar als ik een andere camper zou kopen dan zeker met (grote, ook qua hoogte) garage.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Garage in de camper?



Bericht door Don Esteban »

>>Camperen is ook de kunst van het weglaten.<<
Wij waren ooit in Utrecht op een vakantiebeurs om een fietstocht Nederland-Spanje voor te bereiden. Een wereldfietser begon zijn demonstratie met een zin die me altijd is bijgebleven: Alles wat je thuis laat is meegenomen!!
Desalniettemin zouden wij niet zonder campergarage kunnen. E-bikes, stoelen, tafeltjes, emmer, gieter, klein trapje, fietstas, enz. Het zijn zaken die je toch minimaal bij je wilt hebben. Het weegt allemaal niet veel (behalve de E-bikes dan) maar het neemt ruimte in beslag en dat wil je liever niet in de woonruimte van de camper hebben. Belangrijk vind ik dat de camper ook luiken met bergruimte heeft richting vooras. Daar ligt het zwaardere gereedschap, de huishoudaccus, de fietsaccus, de stroomkabels enz. Dit voor een betere verdeling van het gewicht.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Garage in de camper?



Bericht door AadenAnke »

zwaailicht schreef:
di 26 mar 2024, 10:05
Eh … ik heb een Adria Coral.

Al een tijdje over nadenken hoe alles in de garage doen.
Het lijkt dat ik zoveel spullen meenemen. Ja, dat klopt. Alleen twee kleine kastjes voor gereedschap.
De rest kleding (in vacuumzak) en kleine dingen.
De fiets alleen op de achterkant.

Om idee …. Wat foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De eerste de beste keer dat Anke nog iets durft te zeggen over wat ik voor een berg troep heb laat ik haar deze foto’s zien :lol: bedankt voor het delen hier ga ik voordeel uit halen mannen hebben spullen nodig. Maar om te zeggen dat ik zoveel spul in de camper zou willen :think: no-way je kan het er wel in stoppen maar je moet het er ook weer uithalen en dat lijkt mij teveel op werken :lol:

Gr Aad
Plaats reactie