Hallo!
Wij hebben een Ford Transit Custom omgebouwd tot camper. Alles werkt perfect. Er zit alleen nog geen luifel op. De ombouw kostte natuurlijk een paar centen dus een cassetteluifel willen we nog niet in investeren. Op den duur is dat wel de bedoeling. Maar we hebben nu nog een zakluifel van onze oude camper, en die luifel is nog geen twee jaar oud. We willen die in de tussentijd nog even gebruiken. De oude camper was hoger, maar omdat deze camper lager is willen we graag wat extra hoogte om te voorkomen dat we steeds heel diep moeten bukken om onder de luifel te komen. De vraag is nu, hoe bereiken we dat?
De rail direct op het dak bevestigen zorgt ervoor dat de luifel op ongeveer 1,80 komt te hangen. De meeste voorbeelden op dit forum van luifels op kleinere kampeerbussen gaan over cassetteluifels. Enig idee hoe we wat extra hoogte kunnen winnen voor een zakluifel bij het bevestigen?
Zakluifel op Ford Transit Custom
Re: Zakluifel op Ford Transit Custom
Dat wordt moeilijk, het is immers een zakluifel.
Meestal is het dak het hoogste punt en loopt de luifel af naar beneden.
Je kan ook proberen om de luifel vanaf de wagen omhoog te laten lopen. Dan krijg je wel hoogte. Want 1,80 meter zou net genoeg moeten zijn, tenzij je erg lang bent.
Het nadeel is dat als het regent, het water naar de wagen toeloopt. dan kan het via de openstaande deur weer naar binnen druppen.
Meestal is het dak het hoogste punt en loopt de luifel af naar beneden.
Je kan ook proberen om de luifel vanaf de wagen omhoog te laten lopen. Dan krijg je wel hoogte. Want 1,80 meter zou net genoeg moeten zijn, tenzij je erg lang bent.
Het nadeel is dat als het regent, het water naar de wagen toeloopt. dan kan het via de openstaande deur weer naar binnen druppen.
Re: Zakluifel op Ford Transit Custom
Tijdelijk een imperial en hem daar aan vast maken. Of de bevestiging van de nog te kopen cassettteluifel alvast monteren en hem daarop vastzetten.
Re: Zakluifel op Ford Transit Custom
Geld voor een cassetteluifel zit er even niet in en dan kom jij met een complete imperiaal
Los van de aanschafkosten, gaan de brandstofkosten fors omhoog, met zo'n windvanger op je dak.
Los van de aanschafkosten, gaan de brandstofkosten fors omhoog, met zo'n windvanger op je dak.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Zakluifel op Ford Transit Custom
Daar had ik nog niet bedacht, een imperial of een set allesdragers. dan begin je al hoger.
je loopt dan wel de kans dat de wind van achteraf onder de luifel komt.
Je kan daar dan ook opklapbare plank maken die je dan rechtop zet, dan is de zakluifel hoger en na het oprollen ligt de plank plat op de allesdragers.
je loopt dan wel de kans dat de wind van achteraf onder de luifel komt.
Je kan daar dan ook opklapbare plank maken die je dan rechtop zet, dan is de zakluifel hoger en na het oprollen ligt de plank plat op de allesdragers.
- ducati 900
- Berichten: 7495
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Zakluifel op Ford Transit Custom
Mijn dochter had deze camper en daar zat een Zakluifel op met A beugels en profiel dat gebruikt wordt voor montage van stroomkabels.
Wij hebben er deze casetteluifel aan gezet.
Ik heb er geen foto's van maar zag dit filmpje voorbij komen.
Ben.
Wij hebben er deze casetteluifel aan gezet.
Ik heb er geen foto's van maar zag dit filmpje voorbij komen.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).