Lege accu door Truma dieselkachel?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
ErnestC
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 22 mar 2024, 14:29

Re: Lege accu door Truma dieselkachel?



Bericht door ErnestC »

Eerst een update, de camper staat nu vier dagen niet op het net. Start accu blijft vol, er lekt dus geen stroom weg op dit moment. Ik ben bang dat ik niet meer zal achterhalen wat er fout is geweest. Ik ga wel opletten dat de led op het bedieningspaneel wat brand als de motor draait niet aan is als de motor uit is.

Over de zonnepanelen, die zitten beide met hun eigen lader rechtstreeks op de Lithium accu, start accu wordt dus niet geladen door de zon, maar als de situatie blijft zoals nu is dat geen probleem. Is er een manier om de start accu op te laden vanuit de leef accu als de nood aan de man is? Dat zou mij een stukje rus geven.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Lege accu door Truma dieselkachel?



Bericht door Cee Pee »

Een stel startkabels doet wonderen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Lege accu door Truma dieselkachel?



Bericht door Huub56 »

ErnestC schreef:Eerst een update, de camper staat nu vier dagen niet op het net. Start accu blijft vol, er lekt dus geen stroom weg op dit moment. Ik ben bang dat ik niet meer zal achterhalen wat er fout is geweest. Ik ga wel opletten dat de led op het bedieningspaneel wat brand als de motor draait niet aan is als de motor uit is.

Over de zonnepanelen, die zitten beide met hun eigen lader rechtstreeks op de Lithium accu, start accu wordt dus niet geladen door de zon, maar als de situatie blijft zoals nu is dat geen probleem. Is er een manier om de start accu op te laden vanuit de leef accu als de nood aan de man is? Dat zou mij een stukje rus geven.
Met een rapid kun je de startaccu op pijl houden via de huishoudaccu. Kijk eens op de site van WCS ( heb geen belang bij dit bedrijf)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie