Meer medicijnen voor op vakantie

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
shakira
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 18:21

Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door shakira »

Even een vraag: hoe doen jullie het met de medicijnen op vakantie? Ik krijg met veel moeite voor een maand medicijnen. Ik heb zo'n rol waar ze allemaal inzitten. Ik neem aan dat er meer mensen zijn die medicijnen gebruiken, maar ik kan nooit langer dan een maand weg.
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door rcraats »

Ik leg het uit aan mijn apotheek en krijg voor een half jaar medicijnen mee. Misschien dat mijn herhaal medicatie niet zo bijzonder is, maar ik zou het gewoon bespreekbaar maken.
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 958
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door Rens en Riet »

Wij bestellen 1 maand voor vertrek voor 4 maanden.
1 rol voor 3 maand en 1 maand losse verpakking.
Rol is niet voor langere tijd te bestellen.

Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1402
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door rollercoaster »

Hier bij de apotheek elk half jaar automatisch nieuwe medicijnen , dus voor half jaar medicijnen.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1076
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door Hein123 »

Apotheek Benu doet er niet moeilijk over. Wél elk jaar weer even bespreekbaar maken.
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2347
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door rbisdom »

Wij gaan straks 8 weken, voor het apotheek geen probleem als we ons maar een maand tevoren melden met dit verzoek.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Will
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door Will »

Het ligt er ook aan wat voor medicijnen het zijn voor antidepressiva is het denk ik moeilijker als voor bloeddruk tabletten.
k heb nooit problemen ondervonden en krijg standaard voor 3 maanden medicijnen mee.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door roma »

Thuis al afspraak maken met arts / apotheek voor medicijnen voor langere periode.

Maar je hebt wel eens zo'n tubetje of pillen van enkele jaren terug en die zijn op. Locale pharmacie wil je niets verstrekken. Vraag dan per email aan je arts voor een recept. Via je phone kan je het dan bij de lokale apo ophalen.

En mijn truc als niets lukt voor een vertrouwd en doorsnee medicijn en wanneer de lokale apo zegt dat je eerst een arts moet bezoeken, dan doe ik het volgende: thuis heb ik enkele doktersbriefjes gemaakt met naam huisarts (gewoon een fakenaam en een fakeadres), schrijf er mijn naam op, mijn geboortedatum en het gewenste smeersel, ga er mee naar een pharmacie, waar ik probleemloos dat tubetje of die pilletjes krijg. Oplichting? Wie licht ik op? De genoemde arts bestaat niet, het medicijn betaal ik zelf, rekening gaat niet naar verzekering, ik bespaar me de kosten en de tijd van artsenbezoek ter plekke en ik ontvang medicijnen waarvan de werking me al jaren bekend bekend is.

Mankeer ik iets, pijntje hier of daar, gebroken teen, niersteen of wat dan ook, dan volg ik de geijkte weg van huisarts, apotheek, etc.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31990
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door Bob Diesel »

Hier ook ,al jaren voor 3 maanden mee ,bij tijdige aanvraag
Thyrax voor schildklier , ooit is ze er mee moeten beginnen
Word zelfs voor een half jaar verstrekt

Nu met het huidige ziekte beeld , weten we nog niet eens :sick:
Of ,wanneer ,en hoe kort/lang we de mogelijkheid om weg te gaan hebben
We staan te trappellen om voor misschien 3 weken te kunnen gaan

Dus wees blij met je maand :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

In overleg met huis arts krijg ik steeds voor 90 dagen mijn medicijnen, ook de echtgenote.
Ben ik aan mijn laatste maand dan vraag ik voor 90 dagen aan zeg dat ik met vakantie ga.
Nog nooit neen gekregen, wel paar dagen vooraf doen, want apothekers hebben niet veel voorraad meer tegenwoordig.

succes en groet Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1660
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door Aagje »

Ik had onlangs ook problemen. Kreeg maar voor 3 maanden mee terwijl ik voor 6 maanden wilde. Mocht ze niet geven zei de apothekers-assistente.
Uiteindelijk via de de dokterassistente geregeld en de dag er op kon ik nog 3 maanden bijhalen. Kortom, regel het even via je huisarts.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45237
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door thole »

Dat klopt . Zoals hier eerder aangegeven zeggen we bij de huisarts als we een recept aanvragen voor onze medicijnen, dat we voor langere periode op reis gaan. Krijgen dan van de apotheek de gewenste hoeveelheid mee, meestal voor een maand of zes maar ook een keer voor een 8 maanden reis.
Kan me herinneren dat in het begin de verzekering even moeilijk deed, daar nooit geen last meer gehad
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door FrankJC »

roma schreef:
do 21 mar 2024, 9:18

En mijn truc als niets lukt voor een vertrouwd en doorsnee medicijn en wanneer de lokale apo zegt dat je eerst een arts moet bezoeken, dan doe ik het volgende: thuis heb ik enkele doktersbriefjes gemaakt met naam huisarts (gewoon een fakenaam en een fakeadres), schrijf er mijn naam op, mijn geboortedatum en het gewenste smeersel, ga er mee naar een pharmacie, waar ik probleemloos dat tubetje of die pilletjes krijg. Oplichting? Wie licht ik op? De genoemde arts bestaat niet, het medicijn betaal ik zelf, rekening gaat niet naar verzekering, ik bespaar me de kosten en de tijd van artsenbezoek ter plekke en ik ontvang medicijnen waarvan de werking me al jaren bekend bekend is.
Dat is dus FRAUDE !
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Meer medicijnen voor op vakantie



Bericht door roma »

Ga jij maar in den vreemde op zoek naar een arts om iets uit te leggen wat je al lang weet, krijg je een onnodig onderzoek, krijgt je zorgverzekeraar de rekening, wat in feite onnodige kosten zijn en jij hebt een recept voor je vertrouwde zalfje waarvan de werking je ook bekend is. Ga je de grens over naar een ander land, dan is dat medicijn weer zonder artsenbezoek verkrijgbaar. En ook, zoals in Nederland gebeurt, zonder uitlegkosten van € 7 tot €12, wat het voor de verzekeraar nog duurder maakt of het gaat van je eigen risico af.
Ik kan met dat tubetje weer maanden vooruit, terwijl jij als moraalridder nog uren in de wachtkamer zit om een papiertje van €30 te verkrijgen.
Plaats reactie