Meten hoeveel Ampère?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
myway
Berichten: 15543
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Meten hoeveel Ampère?



Bericht door myway »

Lees wel even goed het laatste deel van de productinformatie je mag niet elk apparaat aansluiten.
De watt controller gaat dan stuk.
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1038
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Meten hoeveel Ampère?



Bericht door zwaailicht »

myway schreef:Lees wel even goed het laatste deel van de productinformatie je mag niet elk apparaat aansluiten.
De watt controller gaat dan stuk.
Deze bedoel zie Afbeelding

De stroombeveiliging is vanwege de CE-eisen van de KEMA zo afgesteld dat de volgende apparaten uitgeschakeld worden: airconditioning, centrifuge, halogeenverwarming, keramische verwarmingsapparaten, hogedrukspuit, stofzuiger, vaatwasmachine, wasmachine, wasdroger en andere apparaten waar een elektromotor zit. De Watt controller is niet geschikt voor gebruik met een magnetron, computer, elektromotor, lampen of een televisie! U mag geen elektrische apparaten gebruiken met elektronische regeling.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Meten hoeveel Ampère?



Bericht door Kroppie »

ze kunnen beter vermelden wat wel gebruikt mag worden, is er minder tekst nodig
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1038
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Meten hoeveel Ampère?



Bericht door zwaailicht »

Kroppie schreef:ze kunnen beter vermelden wat wel gebruikt mag worden, is er minder tekst nodig
AfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Meten hoeveel Ampère?



Bericht door Arie55 »

toen ik de verwijzing zag naar de "watt-controller", verwarde mij dat enorm. Ik stelde mij een black box voor waar een ingesteld vermogen doorgelaten kan worden, maar dat de uitgang meer uit zou komen. Dat kan helemaal niet! Zou het dan een dimmer zijn die de fase aansnijdt?
Totdat ik zwaailicht zijn bericht las, begreep ik het. Er kunnen wel ohm-se lasten aangesloten worden, die op deze wijze nog wel blijven werken. Andere lasten dan ohm-se, zullen het dus dan niet doen.

Het deed mij denken aan een artikel wat ooit in de electuur heeft gestaan "camping-zekering". Het relais wat hier de boel afgeschakeld, is bij de controller een schakeling, dat er niet meer doorgegeven wordt dan ingesteld.

Arie
Bijlagen
camperzekering.jpg
camperzekering.jpg (57.08 KiB) 119 keer bekeken
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie