Vodafone Spanje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Vodafone Spanje



Bericht door seth_space »

Al vele malen is op het forum verwezen naar de optie om voor 20 euro 100GB data te kopen in spanje.
Hier voor diegenen die dat nog nooit gedaan hebben de werkwijze en de voordelen van registratie.

Stap 1: ga naar een vodafone winkel ( of een locatie waar men ook vodafone kaarten verkoopt)
Voor 20 euro koop je daar een vodafone prepaid. Je hebt daarvoor nodig je paspoort en een fictief adres in spanje. ( daar werkt de medewerker meestal spontaan aan mee)
In de winkel wordt je kaart meteen geactiveerd en gaat dus ook vanaf die dag in voor 28 dagen.

Je hebt je mailadres opgegeven bij registratie en ontvangt daarop een link voor het aanmaken van een account. Deze mail is in het spaans dus met bijv google translate kun je het verhaal volgen.
Registratie is zeer zinvol want als beloning krijg je 40GB gratis extra!
Je kaart is dan dus 140GB.

Via de website vodafone.es kun je eventueel inloggen en je verbruik bekijken. Je ontvangt daarbij een code om te kunnen inloggen op ofwel je nieuwe pre paid kaart ofwel op je mailadres.
Gebruik de keuze prepaid kaart, alleen als je ook de ontvangen sms kunt uitlezen. (Zoals bij de Huawei b818 router kan)

Als je wilt verlengen dan kan dit via je account maar let op! Dat kan alleen vanaf 20 euro het large tarief dat je gestart hebt bij aanschaf. Je krijgt dan wederom 40GB cadeau, dus 140GB erbij.

Je kunt desgewenst al verlengen voordat je 28 dagen om zijn.

De website geeft ook de optie om bijv 5 of 10 euro te upgraden maar dan wordt je tariefgroep teruggezet op small. Dat zal vrijwel altijd ongewenst zijn.

De vodafone spanje app kun je niet downloaden en de nl app werkt niet voor spaanse vodafone.
Laatst gewijzigd door seth_space op di 19 mar 2024, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Vodafone spanje.



Bericht door pwhooftman »

Waar ik telkens benieuwd naar ben: als je dit aanschafproces doorlopen hebt terwijl je in Spanje bent, kun je dan daarna maanden en jaren blijven bijtanken op die prepaid, ook als je al lang weer weg bent uit Spanje. Met andere woorden, geldt die 100 of 140Gb ook buiten Spanje, en zo ja, hoe lang dan?
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vodafone spanje.



Bericht door seth_space »

Ja je kunt tot 11GB roaming doen in regio1 (eu zeg maar].
De initiele 100GB is slechts voor een maand.
De upgrade tussentijds start eveneens op het moment dat je het doet voor 28 dagen.

Ik ben er nog niet achter of vodafone spanje dezelfde pre paid voorwaarden gebruikt als nl.
Daar is het;
Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Dit doe je door te bellen, een SMS versturen, data te gebruiken of door op te waarderen. Gebruik je je prepaid nummer langer dan 6 maanden niet?

Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken. Je bent de eerste 2 maanden wel nog bereikbaar.

Waardeer je in die 3 maanden op? Dan blijven je nummer en het tegoed gewoon van jou. Als je niet opwaardeert, sluiten we je nummer af en vervalt je tegoed.

Gebruik dus minimaal 1x per 6 maanden je tegoed. Dan weten we dat jouw nummer in de lucht moet blijven.
Laatst gewijzigd door seth_space op di 19 mar 2024, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Bravo45
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 05 aug 2020, 0:14

Re: Vodafone spanje.



Bericht door Bravo45 »

Ik heb vorig jaar en het jaar daarvoor gebruik gemaakt van deze aktie en kon in Spanje wel de app mi Vodafone downloaden. Zo kon ik ook zien hoeveel ik al gebruikt had. Bij aankoop had ik mijn rijbewijs ipv paspoort laten zien en al mijn gegevens van het jaar daarvoor stonden nog bij hun in het systeem.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Vodafone spanje.



Bericht door bently »

Die abbo's zijn maar 28 dagen geldig, dus géén maand. Dit als je soms wil verlengen. Dan op tijd doen. :wink:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vodafone spanje.



Bericht door seth_space »

Zal dat even aanpassen.
Edit: aangepast.
Dank voor de verbetering.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Vodafone Spanje



Bericht door rcraats »

Op Android kun je de mi Vodafone app als apk bestand downloaden en installeren. In de Play Store was hij voor mij niet beschikbaar. Wil je van bundel wisselen, bijvoorbeeld van 100Gb (140 met bonus) naar 50 Gb (100 met bonus) dan kan dat gewoon in de app. Ook het opwaarderen gaat prima met een bankkaart (debit Mastercard). Bij mij was de kaart na meer dan een half jaar niet gebruikt te zijn nog steeds op te waarderen. Ik doe er dus al twee jaar mee. Weet je niet wat de Spaanse begrippen in de app zijn? Geen probleem, maak een Screenshot en deel die met Google Lens. Die vertaald het. ;-)
Hymer B674 SL
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Vodafone Spanje



Bericht door seth_space »

Installeren van apk uit externe bron zou ik niemand aanraden. Zeker niet een app waarin je betalingen kunt doen.
De website geeft alle gewenste opties zonder die potentiele gevaren.
Moderne browsers hebben daarnaast de optie om online te vertalen. Voor het beeld is het dus een nl talige site dan.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie