Duitse medecamperaars

Algemene campervragen en -opmerkingen.
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door 508overland »

FJM schreef:
di 19 mar 2024, 11:04
Hoi 508overland,

Natuurlijk moet ik zo nu en dan wel eens tegen een boom plassen. Maar nooit 's nachts, dat doe ik dan ín de camper.
Waar ik over val is deze zin van je: "Nationaliteit maakt niet uit dit gebeurt ons op elke cp en populaire p4n locatie".
Het lijkt erop dat je overal waar je staat buiten plast. En dat lijkt me niet fijn voor je medecamperaars, en zeker niet als je ook nog een buscamper hebt met een schuifdeur. Buiten het feit dat het ook nog eens "not done" is om dit op een CP of p4n te doen.
Waar ik op doelde was dat er nagenoeg altijd wel een camper strak naast je komt staan. Ongeacht nationaliteit (ivm topic titel)
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 681
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door Eric 1962 »

Zo waren we bijna 2 jaar geleden in Noorwegen en hadden een leuke kleine parkeerplaats gevonden met openbaar toilet welke ook een paar keer per dag werd schoongemaakt want er hing een afvinklijst in.
We kwamen als eerste aan en 's avonds stond die hutje mudje vol met 1 Nederlandse camper, 1 Belgische, 2 Duitse en een Fransoos.
Was wel gezellig moet ik zeggen en van niemand geen last en als het plekje netjes wordt achtergelaten heeft een ander daar ook profijt van.
Laatst gewijzigd door Eric 1962 op di 19 mar 2024, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door Premiumliner »

Stelletje zeurpieten hier!

Steeds weer dat gemekker over te dichtbij staande campers "terwijl er genoeg plek is".
Als je het over de "vrijheid" van een camper hebt dan geldt dat waarschijnlijk dus alleen voor jezelf!
Als een mede camperaar zich vrij voelt om naast je komen te staan dan geldt diezelfde vrijheid blijkbaar niet meer! :crazy:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4592
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik neem mij deze vrijheid!
Dus als het ons overkomt op een camping, dan pak ik mijn spullegie op, en verkas.
Makkelijker kan het niet toch?

Theo
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door AadenAnke »

508overland schreef:
di 19 mar 2024, 10:53
freedom2 schreef:
di 19 mar 2024, 9:22
En dan commentaar geven over anderen. Dan veel liever die hymer naast mij.
Dacht dat een buscamper ook een toilet had, en indien niet, gebruik dan het sanitair van de camping.
AadenAnke schreef:
di 19 mar 2024, 8:28
]Tegen een boom? Als iedereen dat doet gaat het vast lekker ruiken. Ik heb ook een buscamper maar op een CP tegen een boon echt niet

Gr Aad
Gaan jullie mij vertellen dat jullie nooit, maar ook echt nooit eens tegen een boom hebben geplast..?
Zeker wel maar zeker nooit op een CP of iets dergelijks. In mijn camper heb ik een toilet wat ik daarvoor gebruik! Morgen zit je buurman er met zijn tafeltje in de schaduw of zo. Eerlijk gezegd vind ik het gewoon smerig maar dat is mijn mening!

Gr Aad
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door freedom2 »

Wou juist hetzelfde antwoorden
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door freedom2 »

508overland schreef:
di 19 mar 2024, 10:53
Gaan jullie mij vertellen dat jullie nooit, maar ook echt nooit eens tegen een boom hebben geplast..?
Dit doet eigenlijk niet ter zake.
Het probleem is dat jij commentaar hebt over anderen, maar zelf niet koosjer bent.
Camperrer
Berichten: 161
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door Camperrer »

Vorig jaar kwam er op de Camperplaats in Tolkamer , was er Nederlandse pensionnata die ons gezelschap niet kon waarderen. Een Nederlandse vrouw bulderende op mij afgestapt of dat vuil keffend mormel (onze hond) zijn bek kon laten houden met nog preek vol beledigingen.
Ik ben normaal gezien de rust zelve. Zeer tolerant en verdraagzaam. Zij had iets in mij getriggerd waardoor ik een onbeschofte preek terug heb gegeven. gevolg was enkele minuten later hoorde ik hun luxe camper starten, en weg waren zij . Ik was zelf verschoten van mijn reactie, maar een beetje verdraagzaamheid naar medcamperers mag toch wel .

Edit: enkele schrijf fouten gecorrigeerd
Laatst gewijzigd door Camperrer op di 19 mar 2024, 21:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door seth_space »

We delen de natuur of de cp met zijn allen.
Wat verdraagzaamheid is wel zo prettig. Maar zoals je aan sommige reacties kunt lezen niet voor iedereen haalbaar blijkt.
Meestal staan wij maar een paar dagen op een plek en als je bedenkt dat het maar voor even is valt het al snel mee. Mocht iemand zich geroepen voelen dicht naast me te camperen dan lig ik daar niet wakker van.
Vaak is het al de instelling waar je mee begint.
Zo stoorde ik me aan de stinkende sog systemen bijv, maar ook dat gaat voorbij. Je vraagt iets netjes en als daar een onbehouwen antwoord op komt dan zegt dat vooral iets over het (gebrekkige)beschavinsniveau van de ander.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door 508overland »

Sommige reacties zijn alsof ik tegen iemands camper aan heb staan zijken.
Ja, ik heb een toilet. Ja, ik maak hier altijd gebruik van. Geen idee waarom ik toen tegen een boom heb geplast, mischien niet optijd de casette kunnen legen? Ik weet het niet meer. Ik ben mij er ook zeer van bewust dat asociaal camper gedrag leidt tot sluiting van plaatsen, boetes, locals die boos worden ect ect. De 'plek des onheils' was ver genoeg van alle campers vandaan in een bos ook ver van het pad af. In mijn ogen prima voor een keer.
Vervolgens zoonlief vroeg wakker en nogal druk en dus boze blikken en chagrijnige buren (en of ze door mijn nachtelijke toilet avontuur wakker zijn geworden weet ik niet zeker, maar kans aanwezig)
Tja het is mischien verkeerd van mij maar toen dacht ik wel 'je komt zelf naast mij staan'. Ik parkeer niet voor niks zo ver mogelijk van alle campers vandaan.

Maargoed, de volgende keer zal ik mijn buren er op attenderen dat de deur van een buscamper geluid maakt bij open en dicht doen en dat zoonlief nogal energie heeft en vroeg wakker word.

Nou, goede oplossing? Ben benieuwd naar de reacties :thumbup:
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door 508overland »

Owja en als toevoeging, ik wens iedereen een goede nachtrust en een fijne vakantie. Of je nou naast me staat of niet :-B :thumbup:
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1991
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door Ercumet-Ozbek »

Ik Kampeer al bijna a 60 jaar en kom ik ong. 45 jaar in Duitsland,zulke stuaties :cheers: :cheers: heb ik meermalen gehad en gevraagd? Ze zijn bang om verder te staan? Voor mij is de beste oplossing starten en ver mogelijk gaan staan? Maar soms had ik geld in de meter gedaan dan jammer?
Boranka
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door FJM »

508overland schreef:
di 19 mar 2024, 15:50
Sommige reacties zijn alsof ik tegen iemands camper aan heb staan zijken.
Ja, ik heb een toilet. Ja, ik maak hier altijd gebruik van. Geen idee waarom ik toen tegen een boom heb geplast, mischien niet optijd de casette kunnen legen? Ik weet het niet meer. Ik ben mij er ook zeer van bewust dat asociaal camper gedrag leidt tot sluiting van plaatsen, boetes, locals die boos worden ect ect. De 'plek des onheils' was ver genoeg van alle campers vandaan in een bos ook ver van het pad af. In mijn ogen prima voor een keer.
Vervolgens zoonlief vroeg wakker en nogal druk en dus boze blikken en chagrijnige buren (en of ze door mijn nachtelijke toilet avontuur wakker zijn geworden weet ik niet zeker, maar kans aanwezig)
Tja het is mischien verkeerd van mij maar toen dacht ik wel 'je komt zelf naast mij staan'. Ik parkeer niet voor niks zo ver mogelijk van alle campers vandaan.

Maargoed, de volgende keer zal ik mijn buren er op attenderen dat de deur van een buscamper geluid maakt bij open en dicht doen en dat zoonlief nogal energie heeft en vroeg wakker word.

Nou, goede oplossing? Ben benieuwd naar de reacties :thumbup:
Helemaal goed :thumbup:
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1603
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Duitse medecamperaars

Bericht door tranny »

Ik herken dat gedrag eigenlijk helemaal niet.
In m'n kampeerbussie staat een antieke aggregaat met een 2-tact JLO motortje, dat ding stamt nog uit het brandweerverleden van m'n bussie... maar er gaat al bijna niemand meer spontaan naast mij staan als ik dat oude ding (zonder te gebruiken) naast het voorwiel neer zet. :-B
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gesloten