Waar klust men aan een busje?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
robert_34734
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 mar 2024, 18:59

Waar klust men aan een busje?



Bericht door robert_34734 »

Ik ben een zelfbouw project aan het plannen en loop al meteen tegen een praktisch probleem: ik heb geen oprit of garage, dus ik zit te denk waar ik aan een busje zou kunnen bouwen.

Ik woon aan een aardige drukke 50 weg, waar wel vaak parkeerplek is. Op zich zou ik daar kunnen staan, maar echt lekker werken is dat natuurlijk niet. Fatsoenlijk om het busje heen lopen is dan al lastig. Bovendien is dat misschien ook wel asociaal voor de omgeving?

Hebben hier mensen advies voor / al ervaring mee?

Zijn hier garages, loodsen, o.i.d. voor te huren? Het gaat om Enschede, mocht iemand iets specifieks weten.

Bedankt!
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7495
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Waar klust men aan een busje?



Bericht door ducati 900 »

Je zou in een bedrijfsvezamelgebouw een unit kunnen huren, je hebt ze hier voor rond € 500 allin per maand, evt. met iemand anders.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2213
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Waar klust men aan een busje?



Bericht door DucatoDolf »

Je zou al je gereedschap en materiaal in kunnen laden en lekker op een rustige plek (evenuteel een bedrijventerrein ofzo) op straat aan de gang gaan. Ik doe ook het meeste gewoon op straat voor de deur (rustig straatje, voor de garage (waar de camper niet in past)). Ideaal is het niet, maar als je geen connecties in je netwerk hebt met een bedrijfshal/loods dan ben je aangewezen op huurpanden die klauwen met geld kosten.
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1603
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Waar klust men aan een busje?



Bericht door tranny »

Het standaard onderhoud doe ik nog wel even in m'n werkplaats als er op dat moment wat ruimte vrij is of gemaakt kan worden door een paar machines naar buiten te rijden, maar de overige klussen en verbouwingen aan m'n kampeerbusje gebeuren hier ook gewoon op de straat voor m'n woning of voor m'n garagebox. (of indien het losse delen betreft in m'n schuur achter het huis)
Ik heb mezelf een verbod opgelegd om m'n bedrijfswerkplaats tevens voor privé hobbyprojecten te gaan gebruiken, alle ruimte daar ben ik volledig nodig voor m'n bedrijfsmaterialen en machines en die kunnen daar niet een nachtje onbewaakt buiten blijven staan.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
robert_34734
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 mar 2024, 18:59

Re: Waar klust men aan een busje?



Bericht door robert_34734 »

Bedankt voor de reacties!

Iets huren is wel het meest voor de hand liggend, ik zal eens kijken of ik iets kan vinden. Ben alleen wel bang dat het snel boven budget gaat (ik ga voor een reden voor een zelf-bouw :p).

Alles inladen en een klein stukje rijden naar een rustigere plek vind ik ook een best goeie suggestie. Ik ga eens rondkijken.
Hermine
Berichten: 253
Lid geworden op: za 04 nov 2023, 16:41

Re: Waar klust men aan een busje?



Bericht door Hermine »

Klein nadeel van een rustig plekje opzoeken om aan je bus te werken lijkt me wel dat je zonder stroom of accugereedschap daar natuurlijk niet alles kan doen.
robert_34734
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 17 mar 2024, 18:59

Re: Waar klust men aan een busje?



Bericht door robert_34734 »

Ja, afstand tot aansluiting is dan lastig. En afstand tot de koffie machine :p

Nog een gerelateerde vraag: mag ik wel rijden in het busje op de openbare weg vóór de camper keuring van de RDW?

Hier staat:
Niet verzekerd

Zodra u start met ombouwen, klopt de registratie van het voertuig niet meer. Daardoor is het voertuig niet verzekerd als het rijdt op de openbare weg.
Dan mag het busje officieel niet eens aan de straat geparkeerd staan. Klopt dat?
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3067
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Waar klust men aan een busje?



Bericht door rijschoollucassen »

Ga op zoek naar een stalling waar je ook mag klussen. Misschien heb je die later toch ook nodig, tenzij je de bus ook voor dagelijks gebruik gaat inzetten.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Waar klust men aan een busje?



Bericht door roma »

Al eens gedacht om het bij een boerenbedrijf te vragen? Of je op een lege plek van het erf terecht kan voor een bepaalde tijd.
Gebruikersavatar
MarceldeHoog
Berichten: 796
Lid geworden op: za 24 okt 2015, 13:17
Locatie: Den Haag

Re: Waar klust men aan een busje?



Bericht door MarceldeHoog »

Parking voor de deur, dat werkt voor mij uitstekend. Maar ik heb dan ook een verzamel parking voor de hele straat voor de deur: voldoende ruimte, weinig verkeer.

Zodra je electra is geregeld (accu, zonnepanelen, omvormer, etc) kun je autonoom werken: ik leg zelden een kabel naar de bus als ik ga klussen. Dus op zo'n rustige plek werken is dan ook een optie inderdaad.
Fiat Ducato L3H2 2012 2.3 zelfbouw, eindelijk klaar!
Gebruikersavatar
Eric 1962
Berichten: 681
Lid geworden op: za 07 mei 2022, 19:34
Locatie: Voormalig gemeente Hummelo & Keppel

Re: Waar klust men aan een busje?



Bericht door Eric 1962 »

Is het misschien een idee om het in een loods bij een jachthaven te doen?
Nu weet ik niet of dat in Enschede en/of omgeving mogelijk is maar vragen staat vrij toch?
The big wheel keeps turning maar iets kleinere wieltjes doen het ook prima
Plaats reactie