Toekomst camper... twijfel
- Marco Polo
- Berichten: 27491
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Toekomst camper... twijfel
Af en toe een beetje “zwart licht”.
En dan ben je blij dat je nog een camper op diesel hebt
En dan ben je blij dat je nog een camper op diesel hebt
- Bob Diesel
- Berichten: 31991
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Toekomst camper... twijfel
In utrecht denken ze er al over om overdags
Elektro te laden te gaan verbieden
Wat een puinhoop
Eerst door de strot duwen ,en tegen werken
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-stroo ... ld-6857881
Elektro te laden te gaan verbieden
Wat een puinhoop
Eerst door de strot duwen ,en tegen werken
https://www.autoblog.nl/nieuws/de-stroo ... ld-6857881
Re: Toekomst camper... twijfel
Ik denk zelf dat we qua elektrificeren goed bezig zijn met personenauto’s maar dat dit bij grotere voertuigen flink stagneert. Grotere elektrische bussen zijn mondjesmaat te koop en hebben een beperkte radius, elektrisch vrachtvervoer is nog dunner gezaaid, vaak in kleine oplages gebouwd uit standaard modellen en eveneens met een beperkte radius.
Het zal daarom zijn dat er voor wat betreft vrachtvervoer anno 2024 naar waterstof wordt gekeken, omdat dit qua omvang en radius meer potentie heeft dan erg grote en zware accupakketten die ook enorme laadstromen vereisen (netbelasting). Dit bevestigd dat er qua elektrificeren nog een hoop ontwikkeld moet worden en er nog geen oplossing is wat alle vervoer rendabel elektrisch maakt. Waarbij vliegverkeer en de zeevaart nog niet benoemd zijn.
Tot het rendabele schone alternatief is diesel voorlopig nog een te belangrijke energiebron waar een groot deel van de economie afhankelijk van is.
Het zal daarom zijn dat er voor wat betreft vrachtvervoer anno 2024 naar waterstof wordt gekeken, omdat dit qua omvang en radius meer potentie heeft dan erg grote en zware accupakketten die ook enorme laadstromen vereisen (netbelasting). Dit bevestigd dat er qua elektrificeren nog een hoop ontwikkeld moet worden en er nog geen oplossing is wat alle vervoer rendabel elektrisch maakt. Waarbij vliegverkeer en de zeevaart nog niet benoemd zijn.
Tot het rendabele schone alternatief is diesel voorlopig nog een te belangrijke energiebron waar een groot deel van de economie afhankelijk van is.
Laatst gewijzigd door Camper-T op za 16 mar 2024, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
- Marco Polo
- Berichten: 27491
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
- Hamsmoeltje
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 04 jan 2019, 12:16
Re: Toekomst camper... twijfel
Op de bank onder een deken gaan liggen is het allergoedkoopst! En je weet dat er niks gaat gebeuren, geen risico!
Leven in het hier en nu, all we have is now
Leven in het hier en nu, all we have is now
All we have is now
- Marco Polo
- Berichten: 27491
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Toekomst camper... twijfel
Ik zoek het dekentje even op
Gaan we morgen het licht weer brandende houden
Gaan we morgen het licht weer brandende houden
- Bob Diesel
- Berichten: 31991
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
- Marco Polo
- Berichten: 27491
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Toekomst camper... twijfel
Wie is we? In ieder geval weer eens niet onze overheid...Camper-T schreef:Ik denk zelf dat we qua elektrificeren goed bezig zijn met personenauto’s
Ik heb het volgende artikel in de RTL app gezien: Vrees voor hoge belasting elektrische auto's: 'Stuk duurder dan benzineauto' www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/54 ... sting-heel
Buscamper fan
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53
Re: Toekomst camper... twijfel
Het spreekt voor zich , dat als er meer elektrisch gereden gaat worden…. Er dus een pak minder inkomsten uit accijnzen op brandstoffen gaan binnen komen. En dat dit weggevallen inkomen van vadertje staat , dus van elders zal moeten gecompenseerd worden.
Bij ons in de firma zijn er net 2 nieuwe elektrische bestelwagens geleverd : één Ford transit (b-rijbewijs) daar kan je 250 km mee rijden en nog 400 kg cargo meenemen. De andere is een Iveco Daily 4,5 ton (c-rijbewijs dus) , die kan ongeveer even ver maar heeft wel een bruikbaar laadvermogen.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Bij ons in de firma zijn er net 2 nieuwe elektrische bestelwagens geleverd : één Ford transit (b-rijbewijs) daar kan je 250 km mee rijden en nog 400 kg cargo meenemen. De andere is een Iveco Daily 4,5 ton (c-rijbewijs dus) , die kan ongeveer even ver maar heeft wel een bruikbaar laadvermogen.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Re: Toekomst camper... twijfel
Mijn bescheiden mening .
Wat gaat er niet meer zonder batterijen /Accu. ?
Teveel veel te veel .
Gaat vast lopen op oorlogen om de benodigde grondstoffen.
Gr. Toon .
Wat gaat er niet meer zonder batterijen /Accu. ?
Teveel veel te veel .
Gaat vast lopen op oorlogen om de benodigde grondstoffen.
Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Re: Toekomst camper... twijfel
Aye, Toon de goede en trouwe dieselmotor loopt tegenwoordig op van alles en nog wat.
Als je er een hebt zonder al die elektronische regelprintjes loopt het ding zelfs zonder accu. Met de hand aanslingeren na het voorgloeien en daarna blijft het ding gewoon lopen. En anders maar weer met paard en wagen, ja die paarden vervuilen de straten en parkeren wordt dan ook een probleem.
Als je er een hebt zonder al die elektronische regelprintjes loopt het ding zelfs zonder accu. Met de hand aanslingeren na het voorgloeien en daarna blijft het ding gewoon lopen. En anders maar weer met paard en wagen, ja die paarden vervuilen de straten en parkeren wordt dan ook een probleem.
- Bob Diesel
- Berichten: 31991
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer: