PLA Plasy elektrisch schema

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
peukensh
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 20 sep 2021, 13:44

Re: PLA Plasy elektrisch schema



Bericht door peukensh »

Helaas geen resultaat. Ik ga eens een 12V ergens aftappen en op de 12V ingang van het toilet aansluiten.
peukensh
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 20 sep 2021, 13:44

Re: PLA Plasy elektrisch schema



Bericht door peukensh »

Test geslaagd, wanneer ik de 12V voeding van het toilet loskoppel en daar een werkende 12V op aansluit, werkt het toilet. Het probleem moet dus in de toevoerkabel zijn, maar ja hoe loopt die kabel en waar komt die vandaan?
peukensh
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 20 sep 2021, 13:44

Re: PLA Plasy elektrisch schema



Bericht door peukensh »

De betreffende toevoer kabel heb ik kunnen vinden, die loop vanaf de toiletruimte, langs de verwarmings leidingbuizen naar de garage en via de verwarmingsruimte naar de achterwand van de douche.
Het was me wat te gortig om de douche eruit te slopen voor een defecte kabelverbinding. Ik heb dus een bypass gemaakt vanaf een andere voeding, vervolgens heb ik de nieuwe kabel gezekerd met een "zwevende " zekering.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb de afgelopen dagen wel heel wat geleerd over kabel management in de camper, iedere kabel is nu met kleur gemerkt en in de centrale kabel kast, dat is niet bij de zekeringkast, heb ik een schema gehangen met welke kleur welk apparaat/lamp aanstuurt.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: PLA Plasy elektrisch schema



Bericht door seth_space »

Netjes opgelost.
Kabelboom problemen zijn altijd lastig te traceren. Daarnaast hebben veel camperbouwers de akelige gewoonte een standaard kabelboom te gebruiken voor alle modellen. Economisch vast verstandig maar technisch nogal eens omslachtig.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie