Haalbaarheid tussenjaar met oude camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31990
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door Bob Diesel »

Aad wil zelf nog ff wild doen :wink:
Met de wetenschap van nu
Terug naar vroeger
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door AadenAnke »

Nou Bob als ik het allemaal opnieuw kon doen zeker. Heb eigenlijk nergens spijt van de dingen die ik wel gedaan heb maar er zijn dingen die ik achteraf gewoon wel had moeten/willen doen en niet gedaan heb. Het is hier al door anderen opgemerkt de meeste spijt krijg je van dingen die je niet doe :lol: en dit zou er zomaar 1 uit de top 5 kunnen zijn :shh:

Gr Aad
JohanGo
Berichten: 79
Lid geworden op: di 28 apr 2020, 8:13

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door JohanGo »

Zou ik zelf eerder voor zoiets gaan.
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... sel-2-pers
In bezit van Fiat Ducato Reimo camperbus. 1988 2.0 benzine
Will
Berichten: 3565
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door Will »

Er komt toch niets van terecht een student die aan het dagdromen is overigens niets mis mee.

AadAnke jij weet ze wel op te voeden en dan straks weer huilie huilie omdat er weer een kwartstarief is bij gekomen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80429
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door Dafluc »

Er komt toch niets van terecht? De reacties worden een beetje zuur. Het leven is vallen en opstaan. Zoek een zo goed mogelijk oud beestje en geniet een jaar. Dat neemt niemand je meer af. En smaakt het naar meer dan rij het ding op en als je een goede baan hebt gevonden kan de volgende wat meer kosten. Carpe Diem kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Morgen kan het zomaar allemaal anders zijn. Dus vooral gaan met die banaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door PJD »

Ik zeg, Top lekker doen, voor 7000 euro is er genoeg op de markt die het wel een jaar uithouden, dus blijf er voor gaan, komt zeker wel iets van terecht, waar een Wil is is een weg ook al zegt @Will dat er niets van terecht komt, iets met ouderen en de jeugd van tegenwoordig, die zijn vergeten dat zij vroeger diezelfde jeugd waren.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door doov »

In een ander topic wordt een bijna sloper aangeboden.
Koop die nu en je hebt 2.5 jaar om hem op te knappen.
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door AadenAnke »

Iets te vroeg waarschijnlijk moet eerst nog ff sparen :bang:

Gr Aad
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door doov »

Nu € 1500 die die sloper moet kosten of over 2,5 jaar € 7000 uitgeven.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80429
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door Dafluc »

Lees de openingspost nog eens.....
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door AadenAnke »

@Doov de 1500€ voor de “bijna sloper” was een schatting van mij op de vraag wat zoiets op de sloop opbrengt :lol: misschien wil TS er dat wel 5 keer voor hebben :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
vanWaveren
Berichten: 112
Lid geworden op: di 14 nov 2023, 13:58
Locatie: Tuitjenhorn

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door vanWaveren »

AadenAnke schreef:
di 12 mar 2024, 10:37
Nou Bob als ik het allemaal opnieuw kon doen zeker. Heb eigenlijk nergens spijt van de dingen die ik wel gedaan heb maar er zijn dingen die ik achteraf gewoon wel had moeten/willen doen en niet gedaan heb. Het is hier al door anderen opgemerkt de meeste spijt krijg je van dingen die je niet doe :lol: en dit zou er zomaar 1 uit de top 5 kunnen zijn :shh:

Gr Aad
precies dit... en ik probeer de jonkies juist te stimuleren ipv die zure oudjes die mij mijn plannen uit het hoofd hebben gepraat...

ik heb nog echt wel spijt van bepaalde niet gedane plannen :shh: (al haal ik ze nu best redelijk in :angel: :-B )
groetjes laura
Hoekje
Berichten: 81
Lid geworden op: di 11 okt 2022, 21:16

Re: Haalbaarheid tussenjaar met oude camper



Bericht door Hoekje »

Als je jong bent wil je dromen. Dat kan ook nog, je hebt hopelijk nog een toekomst voor je.
Als je jong bent moet je ook optimistisch zijn, anders heb je geen leven.
Overigens horen daar ook teleurstellingen bij en je schrijft dat je niet teleurgesteld wil worden tegen die tijd, dat je een camper wil kopen.
Ik zou zeggen leef je droom en spaar voor die reis en camper, maar tegen die tijd kan voor jezelf van alles veranderd zijn en heb je andere wensen, met mogelijkheden of onmogelijkheden.
Het kan ook dat alles zo gaat als je nu voor je ziet, maar tegen die tijd kunnen de prijzen, eisen, wetten en en onkosten aan een camper ook zijn veranderd. Dus richt je niet teveel op wat je nu precies zou willen…. voor over 2 -3 jaar.
Verdiep je, zoals gezegd in de meest voorkomende problemen bij oudere campers, kijk wat je kan leren en zelf kan gaan oplossen, want dat het tegen die tijd naast opwindend, leuk en interessant zal zijn, zal het af en toe ook spannend en teleurstellend zijn. Leer met tegenslagen omgaan als je dat al niet geleerd heb. Alles zal tegen die tijd anders gaan dan hoe je nu aan het denken bent en hoe je het je voorstelt.
Een buscampertje kan ook leuk zijn, ook minder duur in gebruik. Maar als een ding is belangrijk is: houd je doel voor ogen en probeer er gewoon voor te gaan. Zorg ook voor een oplossing, voor als je camper het toch in het geheel gaat begeven. Bv een tentje, rugzak en geld voor een treinkaartje naar huis. :wink:
Ik zou zeggen leuk plan en stelt het bij als het nodig is…..
Go for it. :thumbup:
Plaats reactie