Tolbadge in andere camper met ander kenteken

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door doov »

In Frankrijk is het kenteken niet relevant.
Wel in Spanje en Portugal als je die optie aan hebt staan.

Bovendien, is wijzigen van het kenteken in een paar seconder gepiept om de site van Fulli.
Etty
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 14 aug 2022, 10:45

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Etty »

Allemaal landen waar we niet komen. In Italië wordt het kenteken wel herkend (kwamen we achter toen ik vergeten was de tolbadge te bevestigen) Maar ik ga voor de tip van het kenteken op onze gewone auto zetten. :-)
Elliot 5
Berichten: 705
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Elliot 5 »

Ik had de badge netjes aan mijn camper kenteken gekoppeld (voorheen aan personenauto).

Maar de camper is net te hoog.
Dus de slagboom bij oprijden vd tolweg ging steeds wel open, maar bij afrijden helaas niet..
Dan wat gedoe via de intercom en soms moest er een bankpasje voor het "delta" bedrag aan te pas komen voordat we verder konden🤣.
Na maanden eens de afschriften bekeken..
Bleek alleen een paar tientjes pin afgeschreven.
Reguliere tol nooit in rekening gebracht op 1 op andere manier.

Indanks dat dit een honderd of meer euro scheelde zijn we afgelopen jaar zonder tolbadge op pas geweest.
Gewoon minder gedoe aan de slagboom.

Tolbadge nu weer op de personenauto gezet.
Al maakt die koppeling in Frankrijk niet uit las ik.
Ik vraag me af of dat bij free flow ook niet uit maakt (ik verwacht dat kenteken dan aktijd gekoppeld moet zijn..)
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door jaap van duijn »

@EasyBee,

Bij verhuur worden de tolwegen en tunnels opgenomen zoals in Noorwegen dor de badge.
De verhuurder komt nadien met een rekening voor jouw - als nog - te betalen.
Dit staat ook in de overeenkomst die je aangaat met verhuurder.
Trouwens voordat wij zelf de camper kochten huurden wij er een in Nederland bij Booij in Almere - perfect alles geregeld hoor - en ook daar kregen we later de tol rekening zoals we waren overeen gekomen.

grtn Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door EasyBee »

Voordat we onze eigen camper kochten in 2009, een aantal jaren gehuurd bij meerdere verhuurders.
Niet een werkte met een badge van de zaak, dus zelf oprijden naar de slagboom en kaartje trekken.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Etty
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 14 aug 2022, 10:45

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Etty »

@Elliot

Was de camper sowieso te hoog of werd de koppeling gemaakt tussen dat de badge eerst op de personenauto stond (die een stuk lager is dan de camper) en daarna op de camper, waardoor de kortsluiting ontstond?

@Jaap

Als we de badge op het kenteken van de huurcamper zetten als de verhuurder dat ook heeft gedaan (volgens mij niet, maar ik vraag het nog even na), krijgen we dus niet beiden de volle mep om te betalen?
Elliot 5
Berichten: 705
Lid geworden op: za 12 mar 2022, 18:18

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Elliot 5 »

Camper is sowieso te hoog. (3,2 meter)
Wel ook gewoon als personenauto (M1) op kenteken geregistreerd.

De blokkade zit hem in de hoogtesensor bij het uitrijden..
Etty
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 14 aug 2022, 10:45

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Etty »

Dank je Elliot en de hoogte van de huurcamper speelt dan in elk geval geen rol
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door EasyBee »

Als de verhuurder al een tolbadge bij die camper heeft, is het toch compleet onnodig om je eigen tolbadge er aan te koppelen (als het al mogelijk is).
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Etty
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 14 aug 2022, 10:45

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Etty »

Zeker waar, daarom vraag ik dat dus nog even na. Vraag me nu gewoon af of dat in theorie mogelijk is. Dus dat we het niet hadden nagevraagd (had er niet eens aan gedacht dat een verhuurbedrijf zelf een badge registreert, totdat dat hier geopperd werd). En of het dan wel dubbel in rekening gebracht zou kunnen worden.

Mijn ervaring is namelijk dat, als je eenmaal je badge hebt gekocht bij de ANWB, de ANWB je voor vragen steeds doorverwijst naar Fulli en dat Fulli nooit op onze mails reageert. Vandaar dan al deze vragen maar aan ervaringsdeskundigen :-B
CaradoT135
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door CaradoT135 »

Elliot 5 schreef:
di 12 mar 2024, 9:22
Camper is sowieso te hoog. (3,2 meter)
Wel ook gewoon als personenauto (M1) op kenteken geregistreerd.

De blokkade zit hem in de hoogtesensor bij het uitrijden..
Dat de camper als personenauto staat geregistreerd staat er buiten, voor klasse 2 waarmee je de tolbadge mag gebruiken mag je niet hoger zijn dan 3 meter (en tot 3500kg).
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door deusjevo »

Etty schreef:
di 12 mar 2024, 10:31
Zeker waar, daarom vraag ik dat dus nog even na. Vraag me nu gewoon af of dat in theorie mogelijk is. Dus dat we het niet hadden nagevraagd (had er niet eens aan gedacht dat een verhuurbedrijf zelf een badge registreert, totdat dat hier geopperd werd). En of het dan wel dubbel in rekening gebracht zou kunnen worden.

Mijn ervaring is namelijk dat, als je eenmaal je badge hebt gekocht bij de ANWB, de ANWB je voor vragen steeds doorverwijst naar Fulli en dat Fulli nooit op onze mails reageert. Vandaar dan al deze vragen maar aan ervaringsdeskundigen :-B
Fulli reageert juist zeer snel :roll:
Kwestie van contact formulier invullen

https://www.fulli.com/aide-contact
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Etty
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 14 aug 2022, 10:45

Re: Tolbadge in andere camper met ander kenteken



Bericht door Etty »

Ik mailde ze steeds. Deze contact pagina van fulli kende ik nog niet. Gelijk opgeslagen en dank voor de tip!
Plaats reactie