van 12V naar 5V-0.6A

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1742
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: van 12V naar 5V-0.6A



Bericht door marjasjaak »

Het lag aan de USB pluggen. USB stekker eruit weer ontvangst.
Heb duurdere gekocht bij een ander. daarna geen problemen gehad.
Gebruikersavatar
Max Power
Berichten: 63
Lid geworden op: za 23 jul 2022, 10:07
Locatie: Het groene Woud

Re: van 12V naar 5V-0.6A



Bericht door Max Power »

Dezelfde ervaringen met USB laders van die toko. Maar de hebben vaak verschillende, het blijft een gok voor dat geld. Soms werken ze prima en doet je radio en het ook nog. En soms juist geen radio ontvangst maar lade wel via 5 v. Maar dat was totdat deze 3 maanden oud was en begon te stinken, terwijl deze er alleen tijdens gebruik in zat.

Helaas ook wel eens een duurdere gehad met dezelfde ervaring, duur is geen garantie voor goed. C E blijft C E
AadenAnke
Berichten: 13291
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: van 12V naar 5V-0.6A



Bericht door AadenAnke »

Gewoon bij een automaterialenhandel een degelijk adaptertje halen en die goed monteren op de plek waar je die wil gebruiken een goede aansluiting op het 12 volt systeem. Kort draadje naar de gebruiker. Zeker geen opgerold draadje omdat die een meter te lang is :lol:

Gr Aad
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: van 12V naar 5V-0.6A



Bericht door kampo »

@M2
Het kan dus zoals je hier kan lezen.
Echter, niemand schrijft erbij hoe verschrikkelijk onhandig dit allemaal is. Het gaat hem ook niet alleen over de adapter en stekkerzooi voor je weer stationnetje.
Al die andere dc adapters voor fietsen, drones, zaklampen, gsm, camera, enz enz.moet je dan ook aan boord nemen.

Het is eindeloos en met 1 kast om het op te bergen kom je waarschijnlijk al lang niet meer toe.
Veel van dat universeel Action spul gaat bovendien snel stuk, ergens onderweg.

Dus ik zou er niet aan beginnen.
Gewoon de bijgeleverde 230V voeding inpluggen in de 230V sinus inverter lijkt me handiger en goedkoper als iedere keer een dc adapter gebruiken.
Groeten Kampo
AadenAnke
Berichten: 13291
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: van 12V naar 5V-0.6A



Bericht door AadenAnke »

Wel dat zelfde adaptertje (usb stopcontact) gebruik je dan ook voor je telefoon e.d.

Gr Aad
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2259
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: van 12V naar 5V-0.6A



Bericht door M2 »

Dank jullie voor de reacties.
Ik ga hem voorlopig even met de stekker in een stopcontact steken. We gaan binnenkort voor een paar maanden weg. Als we van de zomer terug zijn ga ik sowieso een en ander veranderen en aanpassen ivm nieuwe zonnepanelen, regelaars e.d. Dan zal ik ook een andere aansluiting en plek voor het weerstation maken.
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
jkb7
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 11:22

Re: van 12V naar 5V-0.6A



Bericht door jkb7 »

Je koopt via AMAZON een step down converter van 12v naar 5v. Wel liefst van Bauer.
jkb7
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 11:22

Re: van 12V naar 5V-0.6A



Bericht door jkb7 »

Bij Amazon koop je voor ca 11 euro een omvormer van 12V naar 5V. Ca 3A Vlot in huis. Liefst van merk Bauer. De 5V kant verbindt je met de afgeknipte kabel met aan de andere kant de ronde stekker.
Plaats reactie