Sneeuwvrij maken camperdak verplicht?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Sneeuwvrij maken camperdak verplicht?



Bericht door EasyBee »

Even terug naar het topic.
Met of zonder verplichting ben je fout bezig als je het er niet afhaalt. De overige verkeersdeelnemers kunnen onverwacht een lading sneeuw of erger voor of over zich heen krijgen. Enkele keren mee mogen maken in de auto en op de motor en daar word je, zachtjes gezegd, niet blij van. Dus haal die troep van je dak.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 867
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Sneeuwvrij maken camperdak verplicht?



Bericht door Veebee »

Zo ist.... :thumbup:
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sneeuwvrij maken camperdak verplicht?



Bericht door AadenAnke »

Met een graadje of 2 vorst en op de wind ligt er met enige regelmaat wel een centimeter of 2 ijs op het dak van de trailer en/of container als je dat er af ziet schuiven op een rotonde of bocht weet je gelijk waarom je het er af moet halen. Geen pretje maar gelukkig hoef je dat in Nederland niet zo vaak te doen :lol:

Gr Aad
P vd Ham
Berichten: 124
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: Sneeuwvrij maken camperdak verplicht?



Bericht door P vd Ham »

Uit het antwoord van Premiumliner zou je op kunnen maken dat hij meestal uitgaat van het slechte in de medemens.
Helaas kan ik hem gerust stellen dat dat niet zo is.
Een vraag kan ook uit pure belangstelling gesteld zijn of om zekerheid te hebben om zaken aan te schaffen voor een reis

Momenteel zit ik al een paar weken in Finland en heb keurig mijn dak schoon gehouden voor ik de weg op ging. Trouwens ook om mijn zonnepanelen schoon te maken.


Dus Premiumliner ga ook eens uit van het goede in de mens zoals Marco Polo..... :mrgreen:
Plaats reactie