Ervaring met ACSI Kampeerreizen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Camper_01

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door Camper_01 »

Bijna hetzelfde als het TV programma " wij zijn er bijna " Voor bepaalde mensen een waar genoegen.
Nadeel de artikelen die camper TV aanbeveelt en dan verkoopt als intermediair.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door Don Esteban »

>>Bijna hetzelfde als het TV programma " wij zijn er bijna " Voor bepaalde mensen een waar genoegen.<<
Fijn, dat mijn vrouw en ik dan bij 'bepaalde mensen' behoren. Wij maakten 2 jaar geleden deel uit van een ASCI groepsreis door Noorwegen en vorig jaar een groepsreis met de ANWB door Spanje. Met name de ANWB reis door Spanje was een groot succes, mede door de saamhorigheid van de groep. De ACSI reis was weliswaar goed georganiseerd maar er was geen saamhorigheid. Dat was de ACSI niet schuld, dat waren ook de deelnemers niet schuld maar Corona :thumbdown: :bang: 10 mensen werden besmet en moesten de halve reis alles op afstand meemaken.
Half mei nemen we weer aan een ACSI groepsreis en nu door een ander deel van Spanje en Portugal. Ik heb er vertrouwen in dat dit ook weer een succes gaat worden. Heb je geen behoefte aan groepsgezelligeid doe jezelf en de deelnemers dan een lol en schrijf je vooral niet in voor zo'n reis.

Uiteraard heeft zo'n reis een hoog 'we zijn er bijna'-gehalte. Maar om het écht te kunnen beoordelen moet je zo'n reis hebben meegemaakt. De camera, Martine van Os en Erik en Wilma van Camper TV laten echt niet alles zien.

De belangrijke voordelen van een groepsreis op een rijtje:
1. Op alle campings zijn de percelen besproken en je hoeft niet bang te zijn dat je tegen het bordje 'COMPLET' aan moet kijken. Je hoeft er niks voor te doen als alleen de route rijden. Meestal 200 tot 300 km en lekker bijtijds aankomen op de camping om de rest van de dag nog in te vullen met vanalles.
2. Jou perceel wordt bepaald via loting. Nummertje trekken en naar de plek rijden. Valt de plek tegen? Vaak wordt er een mouw aangepast om je toch tevreden te stellen.
3. Je staat via Whatsapp altijd in verbinding met de reisleiding en de groep via twee verschillende whatsapp-lijntjes. In de groepslijn worden bijv. foto's gewisseld of andere dingen die op prijs gesteld worden.
4. De reisleiding rijdt altijd als eerste weg. Men houd je o.a. via de app op de hoogte van bezienswaardigheden die niet op het programma staan en informeert ook over zaken zoals camping-openingstijden, obstakels of andere mededelingen die plots noodzakelijk kunnen zijn. Gebeurt er onderweg iets bijzonders? Motorpech of andere calamiteiten? Dan is het lijntje met de reisleiding maar wat prettig. Bij de ANWB hadden we zelfs een oud wegenwachter als bezemwagen die alles in de gaten hield. Dat heeft de ACSI niet maar onder 20 a 22 equipes zijn altijd mensen die een ander graag willen helpen.
5. Regelmatig zijn er 'Happy Hours' met hapje en drankje en de reisleiding bespreekt voor de groep de route naar de volgende camping. :cheers:
6. Een enkele keer kan het nuttig/leuk zijn om bij iemand met caravan in de auto te stappen en iets te bezoeken wat niet in het programma staat maar toch de moeite waard is. Dit kwam o.a. goed van pas bij Stavanger in Noorwegen toen Corona deels voorbij was waar we een boottocht maakten door prachtige fjorden met als einddoel de Preikestole. ASCI heeft dit inmiddels nu ook in het programma opgenomen.
7. Tijdens de reis zijn diverse excursies, lunches en diners all in. Met plaatselijke gidsen zie en leer je veel meer van bepaalde steden dan wanneer je dat op je eigen houtje doet. Salamanca, Cáceres, Sevilla, Cordoba, Jerez de la Frontera enz. enz. We hadden het op onze vorige trips allemaal al eens gezien. Maar nu in een groep met gids hebben we veel meer van deze steden met prachtige kathedralen, Mezquita, tuinen enz. genoten.
8. Een belangrijk punt is: je hoeft niets. Je bent volledig vrij in doen en laten. Je slaat een of meerdere excursies over? Geen probleem. Je bent geen vroege vogel met opstaan? Geen probleem. De afstand naar de volgende camping is nooit lang en ook al zou je als laatste arriveren, het lootje bepaalt jouw perceel.
>>Ik vraag me oprecht af waarom je kiest voor zo’n kampeer/groepsreis ?
Nu vallen wij misschien niet in de doelgroep ( 52 & 56 jr.) maar toch…<<
Nou, je schrijft het zelf al Rob. Jij behoort niet tot de doelgroep met 52 en 56 jaar. Jullie zouden met afstand de jongste deelnemers zijn. Deelnemers kunnen op de ACSI website zien hoeveel mensen zich hebben ingeschreven en de leetijdsgroepen staan er ook bij. De reis waar wij aan gaan deelnemen kent maximaal 22 equipes waarvan er nog 8 vrij zijn. Een week eerder als onze reis is dezelfde reis en die is al een poos volgeboekt. Gaat met die van ons gegarandeerd ook gebeuren.
De eerste reis heeft 41 deelnemers. 7 mannen tussen 61-70 jaar en 14 mannen 70+. 12 vrouwen 61-70 en 8 vrouwen 70+. (mogen we dit nog zo schrijven tegenwoordig? :shock: :shock: )

Ik trof een koppel die al 19 ACSI reizen hebben meegemaakt. Ze voelden zich zonder leiding niet zeker op vakantie. Prachtig toch dat deze mensen op deze manier ook nog van hun camper kunnen genieten?!!! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Don Esteban op di 05 mar 2024, 12:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80437
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door Dafluc »

Zeker prachtig en helemaal niks mis mee. Je camper gebruiken zoals je dat zelf wil. Voor de een kan dat een dergelijke reis zijn, voor de ander niet. Prima toch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door Don Esteban »

Precies, zeker prima! Maar jammer als je er het predicaat 'verschrikkelijk' aan geeft. Nog een punt:
Je heb een hond(en)? Wilma en Erik Camper TV interviewden een koppel met hond. Hun hond is opgevoed om lang alleen te kunnen zijn. Tot 8 uur lang zelfs. Het koppel wilt n.l. ook deelnemen aan lunches, diners en excursies en daar mag de hond niet bij zijn.
De reacties op die aflevering van Camper TV zijn zeer verdeeld en soms flink negatief. Voor menige hondenbezitter is het n.l. onmogelijk om hun dier 8 uur lang alleen te laten. Kortom, ook voor deze mensen zijn dit soort groepsreizen niet aan te raden. Op sommige reizen is de hond helemaal verboden.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
El-Rey
Berichten: 239
Lid geworden op: di 26 dec 2017, 16:48
Locatie: Uithoorn

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door El-Rey »

@Don Esteban…precies om die redenen gaan wij mee met de 29 april ACSI groep, en eind Augustus met de NKC van Baskenland naar Algarve.
En we hebben en genieten nog wekelijks van Camper TV. Goed inzicht gekregen hoe het kan worden. Dat was voor ons ook doorslaggevend beide reizen te boeken.
Reden van dit draadje was meer om expliciet info over de acsi reis te krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
El Rey ha Vuelto
kasper1
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 22:14
Locatie: Dalfsen city

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door kasper1 »

@Don Esteban.
Een goed verhaal geeft inzicht met en voor een groepsreis.
Reacties van Camper Tv heb ik ook gelezen, waarbij ik mij afvraag hoeveel honden/huisdieren zitten overdag alleen Thuis als hun "baasjes" aan het werk zijn.
De temperatuur in Camper/Caravan is wel een dingetje.

Groet Kasper
VanNicholas Zephyr Titanium
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door rob2 »

@Don Esteban.
Een goed verhaal geeft inzicht met en voor een groepsreis.
Dank voor deze uitgebreide uiteenzetting 👌met argumenten
waaraan ik niet heb gedacht.
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door Don Esteban »

Bedankt voor de positieve reacties op mijn bericht over de voordelen van zo'n groepsreis. Goed te lezen dat mijn info toegevoegde waarde heeft gehad. :cheers:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door Premiumliner »

Wij zijn al enkele jaren reisbegeleiders bij de grootste camperclub van Europa. Er worden ieder jaar zo'n 6o reizen binnen en buiten Europa georganiseerd en die zijn op een enkele uitzondering na altijd volgeboekt. Er bestaat dus blijkbaar een grote belangstelling onder camperaars voor deelname aan een groepsreis.
Zelf hebben we alleen maar positieve ervaringen met deelname aan groepsreizen en die delen we met onze deelnemers. Jullie kunnen je vast nog wel de perikelen rondom Corona in combinatie met Marokko herinneren. Dan ben je blij als deelnemer dat je dan de kennis en hulp van een organisatie hebt!
Oh ja, we hebben op groepsreizen zeker ook deelnemers die de pensioengerechtigde leeftijd nog niet hebben bereikt. De reden dat deze groep beperkt is komt vooral ook doordat ze niet voor langere tijd bij hun bedrijf weg kunnen of de beperkte vakantieduur van werknemers.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
isoplus
Berichten: 6397
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door isoplus »

Toen ik een camper kocht, ongeveer een jaar voor ik met werken zou stoppen, wist ik er helemaal niets van. Eenmaal gekampeerd met een tent ergens in mei in Zuid -Duitsland en daarna direct alle kampeerspullen weggegeven aan wie er ook maar behoefte aan had, niets voor mij. Ik vond dat ik tijdens mijn werkzame leven al genoeg afgezien had, dus het moest een camper worden. Een sleurhut hadden wij ook al geprobeerd, geen succes. De eerste reis gingen wij met een ANWB reis en de tweede met de ACSI, beide reizen vertrok ik als laatste van de camping en zorgde er voor dat er niets achter bleef.
Ook repareerde ik onderweg en op de camping de voorkomende gebreken, leuke leerzame reizen, wij hadden tenslotte 0 ervaring.
Daarna konden wij het zelf wel, net terug van onze overwinterreis naar Portugal. Inmiddels ben ik 82 jaar oud en kan het nog steeds zelf regelen, toch is er niets verkeerds of saai aan georganiseerde reizen niet iedereen kan zonder hulp of begeleiding zo'n reis voor elkaar krijgen. Dus soms is het zelfs verstandig om aan een georganiseerde reis deel te nemen, mooi dat die mogelijkheden er zijn :thumbup:
Schouwen
Berichten: 317
Lid geworden op: za 10 jun 2023, 13:22
Locatie: Binnen straal van 500 km rond Madrid

Re: Ervaring met ACSI Kampeer reizen?



Bericht door Schouwen »

Kijk ook eens bij Endless on wheels.
Die organiseren zelf, met max 10 campers.
Zijn nu in Marokko, Griekenland doen ze ook.

Ons bezwaar zijn de prijzen. Dergelijke reizen doen we zelf al jaren aaneen, voor 1/3 van dat geld..
Later is nu al…
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 32013
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door Bob Diesel »

Kennissen van ons doen nu de actuele Marokko reis
Met deze club ,
Foto,s en berichten van hun zien er goed uit
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Vopper
Berichten: 2196
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door Vopper »

De groepsreizen worden al net zo afgez.... als mensen die tv kijken en stamppot eten.
Tegenwoordig mag je niets doen wat enigzins " oubollig" of burgerlijk lijkt, krijg je de vraag: onder welke steen heb jij geleefd? :thumbdown:
Werelds en woke is de " norm" :bang:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80437
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ervaring met ACSI Kampeerreizen?



Bericht door Dafluc »

Ach, het is maar wat je zelf wilt zien. Ik lees vooral positieve reacties.
Afbeelding
Plaats reactie