Aansluiting audiokabel Hymer

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Aansluiting audiokabel Hymer



Bericht door hoas »

Ik heb een Hymer exsis 2017 met van fabriekswege een Tv en Zenec E3726. Op de Tv zit een audio (jack 3.5) geplugd in de aansluiting voor de koptelefoon. Daardoor wordt het geluid van de TV in stereo afgespeeld via de luidspeakers van de Zenec.
De TV is naast de toegangsdeur in een kast gemonteerd. Door het veel in en uitklappen is de audiokabel op een paar plaatsen gebroken.
Ik wil deze kabel in zijn geheel vervangen. De audiokabel loopt vanuit het keukenblok onder de deurstijl door naar de cabine en komt dan vermoedelijk onder in de deurstijl uit. De kunststif beschermkappen van de deurstijl kunnen wel verwijderd worden en dan zie ik de kabel vermoedelijk zitten.
Weet iemand hoe de kabel door de cabine (seni-integraal) loopt? Vermoedelijk is hij bij de Zenec aangesloten. Tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Re: Aansluiting audiokabel Hymer



Bericht door hoas »

Niemand ervaring met Zenec. Volgen ACR Helmond plaatst Hymer soms een extra versterker onder de bijrijdersstoel maar daar zit niets.
Mogelijk zit die op een andere plaats. Als ik weet waar die zit, kan ik de kabel daar naar toe leggen.
Ik hoop dat iemand dit leest, die ervaring heeft met de koppeling van de tv met Zenec.
DJSmiley
Berichten: 4054
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Aansluiting audiokabel Hymer



Bericht door DJSmiley »

Geen idee hoe die kabel loopt maar ik zou m afknippen en een nieuw stuk snoer met 3.5mm jack erop zetten, met een paar krimpkousjes aan elkaar solderen (in de kast) zodat er uit de kast naar de tv een nieuw snoertje loopt.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Re: Aansluiting audiokabel Hymer



Bericht door hoas »

Dat zal waarschijnlijk de oplossing worden. Ik dacht een compleet nieuwe kabel is beter.
Ik heb alle de halve camper gesloopt maar de aansluiting nog niet gevonden.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2222
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Aansluiting audiokabel Hymer



Bericht door DucatoDolf »

Zoals DJSmiley, afknippen maar dan een vrouwelijke 3,5mm connector er aan zetten en dan met een 3,5mm aansluitsnoer naar de tv. Dat snoertje kun je dan makkelijk vervangen, want het zal nog wel een keer gebeuren.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6404
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Aansluiting audiokabel Hymer



Bericht door rongreven »

Bij mij zit hij op de plaats van het boord gereedschap (voor de bijrijdersstoel onder de vloerplaat).
Maar dat is op Mercedes.
De extra vetsterker is trouwens van Caratec, die gaan regelmatig defect.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Re: Aansluiting audiokabel Hymer



Bericht door hoas »

De audiokabel vervangen door een jackstekker female te monteren en een losse kabel van 1 mtr. aan te schaffen..
Tevens voedingskabel vervangen omdat die ook niet betrouwbaar meer was.
Door het in- en uitklappen van de tv worden de kabels er ook iedere keer uitgetrokken en ingeschoven en hebben ze veel te verduren.
Laatst gewijzigd door hoas op vr 08 mar 2024, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2222
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Aansluiting audiokabel Hymer



Bericht door DucatoDolf »

:cheers:
Plaats reactie