Welk flexibel zonnepaneeltje?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door metatoon »

pwhooftman schreef:
vr 01 mar 2024, 11:29
Ik heb goede ervaringen met deze panelen, stuk goedkoper en ze worden binnen ca. een week thuisbezorgd:

https://nl.aliexpress.com/item/10050031 ... pt=glo2nld

Ze lijken als twee druppels water op de Obelink exemplaren, zou me niets verbazen als ze identiek zijn.
Onbegrijpelijk die bestellingen bij aliepress
Uit armoede of steunbetuiging aan China/Rusland?

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
harry1961
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 aug 2020, 19:17

Re: welk flexble zonnerpaaltje



Bericht door harry1961 »

Camper-T schreef:
vr 01 mar 2024, 10:02
Kijk vooraf even op de website van Obelink welke flexibele/opvouwbare zonnepanelen Obelink heeft en welke hiervan werkelijk op voorraad in de winkel liggen. Om teleurstelling te voorkomen dat waar je voor komt er niet is.

Het goedkoopste opvouwbare zonnepaneel wat Obelink op dit moment van schrijven in de winkel heeft liggen is 50W en kost €148,95
https://www.obelink.nl/vechline-opvouwb ... aneel.html
Het goedkoopste flexibele zonnepaneel wat Obelink op dit moment van schrijven in de winkel heeft liggen is 100W en kost €129,95
https://www.obelink.nl/green-cell-ppv02 ... 66026.html
Let op dat beiden panelen zonder zonnelader wordt geleverd dus die aanschaf komt hier nog bovenop, optioneel met aansluitkabels.

Je zou hierdoor kunnen beslissen om de route aan te passen naar bijvoorbeeld De Wit in Schijndel, die hebben iets meer voorraad.
Kijk anders even op hun website wat er daadwerkelijk in de winkel te koop is, of dit de moeite waard is om voor te gaan rijden.
Anders is online bestellen misschien een betere optie, dan heb je ruimere keus en hoef je ook geen lange rit voor niks te maken.
De paneel welke ik graag / of voorkeur voor had ,was niet op voorraad ,
te lezen op de Site van Obelink. Dus ook niet geweest.
Nu heb ik ff een andere vraag aan jullie en het heeft betrekking op de opvouwbare panelen.
Heeft zo`n opvouwbaar paneel een glasplaat ter bescherming er boven op liggen.
Misschien weten jullie dat ook ,of heb je een link voor mij waar ik dat kan lezen.

Mvg
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door Kroppie »

zal geen glasplaat bovenop liggen, glas is weinig flexibel, de bovenste laag van een flexibel paneel is een soort kunststof PET, wel kan men er zelf een glasplaat opleggen maar dat lijkt mij niet handig, neem dan glaspanelen.
in de link naar het flexpaneel bij alieexpres iets eerder van hr Hoofdman staat de opbouw aan lagen beschreven
een vraag waarom flexibele panelen voor thuisgebruik?
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
harry1961
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 aug 2020, 19:17

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door harry1961 »

Kroppie schreef:
vr 01 mar 2024, 13:01
zal geen glasplaat bovenop liggen, glas is weinig flexibel, de bovenste laag van een flexibel paneel is een soort kunststof PET, wel kan men er zelf een glasplaat opleggen maar dat lijkt mij niet handig, neem dan glaspanelen.
in de link naar het flexpaneel bij alieexpres iets eerder staat de opbouw aan lagen beschreven
een vraag waarom flexibele panelen voor thuisgebruik?
Ik wil hier een Win / Win situatie toepassen.
maar dat leg ik nog wel uit zodra ik zo`n paneel heb.

Mvg
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door Kroppie »

:thumbup:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door kampo »

Voor een snelle testopstelling thuis zou ik vandaag een +/- 400Wp huispaneel gebruiken. Goedkoper ga je niet vinden.
Vanaf 100€.
Afmetingen ongeveer 173 x 110 cm
Een zo duur en fragiel flexibel paneel met verder geen voordelen gebruik je toch enkel als daar een gegronde reden voor is ?
Groeten Kampo
harry1961
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 aug 2020, 19:17

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door harry1961 »

Voor mijn doel mag er geen glasplaat of glasplaatje op zitten.

Mvg
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door Kroppie »

ik ben benieuwd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door pwhooftman »

metatoon schreef:
vr 01 mar 2024, 12:50
pwhooftman schreef:
vr 01 mar 2024, 11:29
Ik heb goede ervaringen met deze panelen, stuk goedkoper en ze worden binnen ca. een week thuisbezorgd:

https://nl.aliexpress.com/item/10050031 ... pt=glo2nld

Ze lijken als twee druppels water op de Obelink exemplaren, zou me niets verbazen als ze identiek zijn.
Onbegrijpelijk die bestellingen bij aliepress
Uit armoede of steunbetuiging aan China/Rusland?

Gr. Toon .
Als de topicstarter even een fotootje maakt van de achterkant van dat flexibele paneel, dan staat daar waarschijnlijk ook gewoon 'made in china' op...
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door kampo »

harry1961 schreef:
vr 01 mar 2024, 13:36
Voor mijn doel mag er geen glasplaat of glasplaatje op zitten.

Mvg
OK een flexibel paneel heeft inderdaad geen glasplaat (platen).
Wat je wel moet weten is dat een "flexibel" paneel niet echt flexibel is.
De flinterdunne solar cellen die in een flexibel paneel zitten, breken heel snel als je veel of regelmatig gaat plooien.
Het is echt opvallend hoeveel van die "flexibele" panelen vroegtijdig stuk gaan.
Cellen die tussen 2 vaste (glas) platen zitten gaan minder stuk.
Als er staat tot 30% buigen dan kan je in de praktijk maar beter niet zo ver gaan.
Groeten Kampo
Camperrer
Berichten: 160
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door Camperrer »

Flexibele 100Wp rond 100€ in Nederlandse shop https://www.bluepowershop.nl/solar/sola ... bel-1.html
Niet flexibel, maar hier kan je nog vele jaren opbrengst van hebben voor een fractie Van de prijs. https://www.2dehands.be/v/doe-het-zelf- ... rgy-a-165p
Meine
Berichten: 4757
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door Meine »

De in Amerika gemaakte flexibele Renogy panelen hebben de naam veel beter te zijn als alles wat uit China komt. Dat kan belangrijk zijn, want panelen vervangen is een hele nare klus als ze grondig vastgekit zijn.
Camperrer
Berichten: 160
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door Camperrer »

Waarschijnlijk, renogy ontwikkeld in Amerika ( wil zeggen producten volgens specificaties laten maken bij chinese fabrikanten of uitgeselecteerd in hun productfolio)) net zoals bougerv ook doet.
Meine
Berichten: 4757
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Welk flexibel zonnepaneeltje?



Bericht door Meine »

Ik dacht altijd dat ze in Thailand een eigen productiebedrijf hebben.
Plaats reactie