Die dode hoek sticker hebben we net besteld, niet om dat we zwaar zijn, maar omdat we hopen dat fietsers er dan niet naast kruipen.Tiemen schreef: ↑vr 01 mar 2024, 19:54Och jee, straks allemaal dodehoek stikkers kopen voor Frankrijk en natuurlijk voor Oostenrijk de Go-box aanschaffen. En natuurlijk meer tol betalen in Frankrijk. En dan te denken dat je niet meer door al die mooie dorpjes kunt rijden met al die verboden van Max 3,5 ton.
Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
- vanWaveren
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di 14 nov 2023, 13:58
- Locatie: Tuitjenhorn
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
groetjes laura
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
Een stapje dichter bij elektrische campers als een hoger gewicht wordt toegelaten. Wel idioot met een diesel van hetzelfde gewicht moet je C1 hebben en elektrisch voldoet een B rijbewijs.
Verstuurd vanaf mijn SM-N970F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N970F met Tapatalk
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
Inderdaad, ik denk dat de verhoging vooral bedoeld is om dat accu pakket onder de E-camper mee te zeulen. Als het een beetje tegen zit kan je straks alleen nog wat bagage meenemen en een zak lucht.
Mvrgr.Wil
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
Nou dat grote Accupakket,word door sommigen Nu ook al meegezeuld hoor,en die hebben dan toch ook weer voordeel
Hans
- Don Esteban
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
- Locatie: Limburg / Costa Brava
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
Hoog nachtbrakerscafé-gehalte deze draad
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Knaus SKY I 700 LX
- Marco Polo
- Berichten: 27490
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
Ho ho, die is alleen voor de echte nachtbrakers .
Maar goed, ik werd er zelf al eerder in dit topic door Cor (Cee Pee) op gewezen dat de 4250kg grens voor alle campers gaat gelden.
En dat is ook terug te vinden in de tekst van de resolutie.
Een kampeerauto is overigens gedefinieerd als zijnde klasse M.
Mensen met een bedrijfswagen kenteken N hebben dus alsnog pech.
Als daar een conventionele motor in zit blijft de limiet 3500kg op B
Maar goed, ik werd er zelf al eerder in dit topic door Cor (Cee Pee) op gewezen dat de 4250kg grens voor alle campers gaat gelden.
En dat is ook terug te vinden in de tekst van de resolutie.
Een kampeerauto is overigens gedefinieerd als zijnde klasse M.
Mensen met een bedrijfswagen kenteken N hebben dus alsnog pech.
Als daar een conventionele motor in zit blijft de limiet 3500kg op B
- seth_space
- Berichten: 8704
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
Dat is NIET wat in het goedgekeurde voorstel staat.Camperbassie schreef: ↑vr 01 mar 2024, 23:43.Wel idioot met een diesel van hetzelfde gewicht moet je C1 hebben en elektrisch voldoet een B rijbewijs.
Verhoging i(edit: bij campers )is niet afhankelijk van aandrijving!
Niet iederern heeft ceepees bijdrage kennelijk gelezen
Laatst gewijzigd door seth_space op za 02 mar 2024, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- Marco Polo
- Berichten: 27490
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
Ech wel
Met een uitzondering voor campers en ambulances (en andere voertuigen voor speciaal gebruik).
Voor die 2 uitzonderingen worden geen eisen gesteld aan de aandrijving.
Zie de teksten die ik 2 pagina’s terug heb gepost.
Met een uitzondering voor campers en ambulances (en andere voertuigen voor speciaal gebruik).
Voor die 2 uitzonderingen worden geen eisen gesteld aan de aandrijving.
Zie de teksten die ik 2 pagina’s terug heb gepost.
- seth_space
- Berichten: 8704
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
Aangezien we het hier over campers hebben (hint: camperforum.nl) is dat een open camperdeur
Ceepee had dat al duidelijk gemaakt:
viewtopic.php?p=2334128#p2334128
Ceepee had dat al duidelijk gemaakt:
viewtopic.php?p=2334128#p2334128
Laatst gewijzigd door seth_space op za 02 mar 2024, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- Marco Polo
- Berichten: 27490
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
En past na een verduidelijking je bericht aan. Het kan maar duidelijk zijn toch. En weer on topic.
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
Je begrijpt natuurlijk dat ik per abuis een nulletje te veel heb gezet
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
- Marco Polo
- Berichten: 27490
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
De uitzondering voor ambu’s (speciale voertuigen) en campers - om niet op alternatieve brandstoffen te hoeven rijden bij 4250kg op B - komt zo te zien niet van de commissie af maar is later (door het parlement?) toegevoegd aan de tekst.
En bij de ambu’s maakt men nog een voorbehoud om later alsnog het maximaal toegestane gewicht aan te passen indien dit uit veiligheidsoogpunt noodzakelijk is.
Bij de campers niet.
Alhoewel het totaal gewicht eigenlijk gelijk blijft als je er geen aanhanger achter zou mogen hangen.
Blijkbaar is de camper lobby in het Europese parlement toch best sterk geweest
Nu maar afwachten of de commissie en de raad van Europa het accepteren.
En bij de ambu’s maakt men nog een voorbehoud om later alsnog het maximaal toegestane gewicht aan te passen indien dit uit veiligheidsoogpunt noodzakelijk is.
Bij de campers niet.
Alhoewel het totaal gewicht eigenlijk gelijk blijft als je er geen aanhanger achter zou mogen hangen.
Blijkbaar is de camper lobby in het Europese parlement toch best sterk geweest
Nu maar afwachten of de commissie en de raad van Europa het accepteren.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op za 02 mar 2024, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Naar 4250 kg max: zou het dan toch gaan gebeuren?
@willemzon:
Ja, natuurlijk.
Maar het ging vooral om de opmerking dat het niet is vast te stellen, dat is heel simpel via de RDW te zien.
Ja, natuurlijk.
Maar het ging vooral om de opmerking dat het niet is vast te stellen, dat is heel simpel via de RDW te zien.
Groet, Ron Greven