Wel en wee techniek zelfbouw huissysteem

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Wel en wee techniek zelfbouw huissysteem



Bericht door Going »

In een ander draadje vertellen camperaars een huis systeem aan het bouwen zijn. Fijn als het hier bij elkaar kan komen kunnen we er allemaal van leren.
Ik hoop dat de moderators dit draadje laten, wanrt volgens mij kunnen we er ook van leren voor het stroomsysteem in de camper.
Laatst gewijzigd door Going op vr 23 feb 2024, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Wel en wee zelfbouw huisysteem



Bericht door pwhooftman »

Alsjeblieft niet. In dat andere topic vertellen camperaars wat we allang weten, namelijk dat ze zonnepanelen, een laadregelaar, een accu en soms een omvormer in de camper hebben. En verder gaat de discussie over terugleveren en salderen, één draadje daarover is er al één teveel op een camperforum.
Camperrer
Berichten: 161
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Wel en wee zelfbouw huisysteem



Bericht door Camperrer »

informatie en vragen over huissysteem is volgend forum geschikt. https://www.zonstraal.be/forum/
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wel en wee zelfbouw huissysteem



Bericht door AadenAnke »

Zwart wit dus :lol: en 50 tinten grijs daar tussen :oops: maar eerlijk gezegd zijn het wel 2 totaal verschillende dingen waarbij je jezelf moet afvragen of dit forum voor je huis situatie wel het juiste is? Aan de andere kant geeft het wel een blik vanuit een ander punt. Als het alleen over salderen en terugleveren gaat hoort het hier niet thuis! Maar de kennis hier over hoe om te gaan met en de mogelijkheden van alternatieven is hier wel erg groot dus voor de combi :thumbup: maar niet geheel voor de doelgroep zeg maar :shh:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wel en wee zelfbouw huissysteem



Bericht door Going »

Het zou alleen over techniek moeten gaan.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wel en wee zelfbouw huissysteem



Bericht door AadenAnke »

Oké Hank maar wat wil je dan met de idealistische gedachte doen en financiële prikkels? Volgens mij zijn die niet los te koppelen! Ik persoonlijk heb best wel wat euro’s over om de nadelige effecten van fossiele brandstoffen te beperken maar niet tot het oneindige! Voor de één is dat eenmalig 100€ en voor de ander misschien wel 10000€ of meer? Dat zal zeker mee spelen in afwegingen en beslissingen! Dan is nog steeds de vraag van de lange termijn word het waterstof of toch gewoon de stroomkabel door de wijk in combi met de accu en op welke termijn weten we dat? Teveel vragen om je enkel te buigen over de techniek lijkt mij! Eerlijk gezegd zou ik dan ook al snel afhaken gewoon omdat ik er te weinig van snap dus word het dan waarschijnlijk dan een topic van deskundige waarbij 95% of meer van de forumleden het gewoon links laat liggen of rechts als je politieke voorkeuren wil uitsluiten.

Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wel en wee techniek zelfbouw huissysteem



Bericht door henk en lila »

Voor de meesten van ons is denk ik de transitie periode van de volgende 10 jaar met meest interessant. Je moet tenslotte niet teveel over je graf heen willen regeren.
Dan zou je over eenvoudige en aanvullende systemen kunnen filosoferen. Balkon/plugin panelen tot max 2 dacht ik. En warm water hulpsystemen. Maar of dat nou hier moet?
Voor de diepgravers is er ook nog Tweakers naast het al genoemde Belgische forum.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Wel en wee techniek zelfbouw huissysteem



Bericht door Going »

Misschien in de toekomst dat u spijtig vindt niet eerder uw licht liet schijnen op wat komen gaat.
Mijn Starter is niet voor een discussie van hoe het wel of niet moet. Gewoon horen hoe leden die er nu mee bezig zijn de voor en tegenslagen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51326
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wel en wee techniek zelfbouw huissysteem



Bericht door Kroppie »

en vind u dat het hier niet hoort?, VOORAL niet lezen dan
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie