losse putdeksels

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: losse putdeksels



Bericht door metatoon »

Als ze vol gestort worden met beton ,veel vocht?

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
CaradoT135
Berichten: 2359
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: losse putdeksels



Bericht door CaradoT135 »

Dan maak jij er dan maar een rioolput van.
.
Trekput.JPG
Trekput.JPG (91.46 KiB) 365 keer bekeken
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: losse putdeksels



Bericht door metatoon »

Zou iemand het in zijn kop halen iets dergelijks vol beton te storten?

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
CaradoT135
Berichten: 2359
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: losse putdeksels



Bericht door CaradoT135 »

Jij opperde het zelf. Maar reken er maar niet op. Als er vanwege welke reden ook een nieuwe kabel getrokken of geblazen moet worden is dat niet meer mogelijk.
Laatst gewijzigd door CaradoT135 op za 24 feb 2024, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: losse putdeksels



Bericht door metatoon »

Ik opper niets ,ik ga niet over het racecircuit.
Ze vragen mij niets ,ze doen het gewoon.

Gr. Toon .

Riool ,,,
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
CaradoT135
Berichten: 2359
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: losse putdeksels



Bericht door CaradoT135 »

Het is geen rioolput, ook geen putdeksel voor de datakabels maar een rooster van de lijngoot voor het HWA die loslaat door de te zware raceauto's.
.
regengoot.JPG
regengoot.JPG (14.3 KiB) 317 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: losse putdeksels



Bericht door Kroppie »

ik hoop dat ze volgende maand goed vast liggen
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: losse putdeksels



Bericht door gjvonk »

Te zware race auto's? Wat ik vanochtend van internet afplukte is dat een F1 auto minimaal 798 kg moet wegen... Een gemiddelde Smart weegt dat al bijna? En dat in combinatie met de breedte van de voorband van maximaal 355 mm en achter maximaal 405 mm is dat "te zwaar" wel een bijzondere constatering.

Wat moet er dan gebeuren met zo'n rooster als er een vrachtwagen overheen rijdt?
Laatst gewijzigd door gjvonk op za 24 feb 2024, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Buscamper fan
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: losse putdeksels



Bericht door metatoon »

Oké .weet het ook niet meer.

https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/101 ... ceweekend/

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
CaradoT135
Berichten: 2359
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: losse putdeksels



Bericht door CaradoT135 »

gjvonk schreef:
za 24 feb 2024, 19:28
Te zware race auto's? Wat ik vanochtend van internet afplukte is dat een F1 auto minimaal 798 kg moet wegen... Een gemiddelde Smart weegt dat al bijna? En dat in combinatie met de breedte van de voorband van maximaal 355 mm en achter maximaal 405 mm is dat "te zwaar" wel een bijzondere constatering.

Wat moet er dan gebeuren met zo'n rooster als er een vrachtwagen overheen rijdt?
Die hebben meer ruimte tussen de bodem en asfalt, die rijden minder hard en rijden daar ook erg in de weg tijdens een racé.

https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/101 ... n-bahrein/
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: losse putdeksels



Bericht door EasyBee »

CaradoT135 schreef:
za 24 feb 2024, 18:45
Het is geen rioolput, ook geen putdeksel voor de datakabels maar een rooster van de lijngoot voor het HWA die loslaat door de te zware raceauto's.
gjvonk schreef:
za 24 feb 2024, 19:28
Te zware race auto's? Wat ik vanochtend van internet afplukte is dat een F1 auto minimaal 798 kg moet wegen... Een gemiddelde Smart weegt dat al bijna? En dat in combinatie met de breedte van de voorband van maximaal 355 mm en achter maximaal 405 mm is dat "te zwaar" wel een bijzondere constatering.

Wat moet er dan gebeuren met zo'n rooster als er een vrachtwagen overheen rijdt?
Niet het gewicht van de F1 wagen is het probleem. Door de wrijving van de banden als die racewagens er overheen rijden komt er beweging in die putdeksel. Ze accelereren, remmen, maken een zijdelingse beweging vanwege een bocht, wrijving. Zelfs als ze die dingen vastlassen, kan de las breken. Zelfde gebeurt ook met gewone putdeksels op de openbare weg bij acceleratie en remmen door gewone auto's en vrachtwagens. Die dingen liggen nou eenmaal in een stalen frame en daar zit altijd wel wat ruimte in, een kiertje. Hier naast ons huis ligt er ook één. Vlak voor een driesprong waarbij ze te hard aan komen rijden. Die hoor je ook bewegen als er weer eens iemand te laat te hard moet remmen. Maar gewoon verkeer heeft niet zo'n vacuüm onder de wagen als een F1 auto. Die F1 wagens trekken daardoor die putdeksel uit het wegdek. Dat is op de vorige pagina al uitgelegd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: losse putdeksels



Bericht door gjvonk »

Ah, nu snap ik het probleem beter. Ik ben geen F1 fan of volger, dus vergeef me als de volgende vraag dom lijkt. Ik weet dat de race in Monaco op een stratencircuit gebeurt. Van Spa-Francorchamps weet ik dat er enkele stukken openbare weg in zitten die bij een race bij het circuit getrokken worden, maar is Bahrein dan ook een stratencircuit?
Buscamper fan
panda58
Berichten: 722
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: losse putdeksels



Bericht door panda58 »

Als ik met de camper boven de 250 km kom zet ik mijn Mac-fann open.
Dan heb ik meer downforce.
Hoe het met de putdeksels gaat dat weet ik niet.
Moet voor me kijken met zo n snelheid.

Gr Jan
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: losse putdeksels



Bericht door EasyBee »

gjvonk schreef:
za 24 feb 2024, 21:31
Van Spa-Francorchamps weet ik dat er enkele stukken openbare weg in zitten die bij een race bij het circuit getrokken worden, maar is Bahrein dan ook een stratencircuit?
Nee en nee. Tot 2000 bestond ook het nieuwe tracé van Spa-Francorchamps nog voor zowat de helft uit openbare gewestwegen, toegankelijk voor het verkeer buiten de wedstrijddagen. Sinds 2000 is het circuit een permanent afgesloten racecircuit en werd een nieuwe openbare weg aangelegd ten oosten van het circuit.

En die putdeksels waar het nu afgelopen dagen over ging, zijn voor de afwatering. Want ook daar regent het wel eens.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie