Stoelen blijven wiebelen

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Purk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 31 jul 2010, 16:39
Locatie: Wageningen

Stoelen blijven wiebelen



Bericht door Purk »

Hoi, ik heb twee mooie ass stoelen in mijn bus. Onderstel, met draai en hoog/laag mechaniek. En ze kunnen klappen, wat handig is met draaien. Het werkt allemaal fijn.
Maar de laatste tijd beginnen de stoelen te wiebelen. En kan niet geheel achterhalen waar het zit.

Onder bij het hooglaag mechanisme zit een bout. Die heb ik aangedraaid. Maar daarboven zit een soort draai mechanisme, en daar lijkt ook wat speling op. Dat is geen schroef.
IMG_8740.jpeg
IMG_8740.jpeg (275.61 KiB) 315 keer bekeken
Maar grootste pijnpunt lijkt in de stoelleuning te zitten. Daar zit speling op.vervelend als je optrekt enzo.
Weet iemand of je dat kan verstellen. Ik heb al een en ander losgehaald bij de draaiknop. Daar lijkt t achter te zitten. Maar kom er niet uit.
IMG_8736.jpeg
IMG_8736.jpeg (160.75 KiB) 315 keer bekeken
Weet iemand hoe je daar bij komt, of kent iemand een persoon die dit kan herstellen? Dank alvast voor t meedenken.
Laatst gewijzigd door Purk op vr 23 feb 2024, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Stoelen blijven wiebelen



Bericht door seth_space »

Foto's zullen helpen bij een mogelijk advies!
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13440
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Stoelen blijven wiebelen



Bericht door hathi »

Purk,op jouw laatste foto zie ik die roestige bout,welke het scharnierpunt is voor de rugleuning,het zal een borstbout zijn,en ik denk dat je daar de speling van de rugleuning moet zoeken, ook de centrering van die rugleuning kan ruimer geworden zijn. Bij de kruiskopbout, mss kun je die krapper maken door op te vullen? dus ff testen door de rugleuning zijdelings op en neer te duwen
Hans
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Stoelen blijven wiebelen



Bericht door Hoofdnoorman »

Zoals Hans al zegt, controleer of de bout en gat bij de oranje pijl goed is. In tegenstelling tot Hans, meen ik, dat daar een nylon lagerbus zit.
De vergrendel stoppen (rode pijl) bestaan uit zwart nylon. Deze bussen kunnen slijten en is een vervangingsonderdeel. Ik meen dat je ze kunt omdraaien zodat het weer een beetje gaat.
Controleer of de vergrendel armen (blauwe pijl) helemaal naar beneden gaan en niet halverwege blijven hangen omdat de kabels daaraan zwaar lopen of de veren defect zijn.
IMG_8736.jpeg
IMG_8736.jpeg (99.11 KiB) 265 keer bekeken
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie