ferry Vlora - Brindisi

Plaats reactie
Lonewolf
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

ferry Vlora - Brindisi



Bericht door Lonewolf »

Omdat er weinig of geen “verkeer” is op Reizen/Albanië stel ik mijn vraag hier maar.
Zo’n 20 jaar geleden heb ik Dürres – Bari genomen. Eén grote ongeorganiseerde puinhoop. De ferry zou om 22.00 uur vertrekken en vertrok om 04.00 uur.
Ik overweeg om deze zomer de ferry van Vlora naar Brindisi te nemen. Maar heb mijn bedenkingen. Heeft iemand ervaring met dit traject.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19186
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: ferry Vlora - Brindisi



Bericht door Aloys »

Verplaatst naar Albanië.

Wanneer je, zoals velen, bij binnenkomst in het forum klikt op "Nieuwe Berichten" (linksboven) dan krijg je een lijst van alle nieuwe berichten, uit alle topics (behalve uit Off-Topic). Iedereen krijgt je bericht dan te zien, ook als het in een weinig bezocht subforum staat.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4391
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: ferry Vlora - Brindisi



Bericht door jheeck »

Ik vrees dat dat meer iets met de te krappe veerbootschema's heeft te maken dan met specifieke landen/havens. In mijn 15 jaar ervaring met ferry's van Italië naar Griekenland v.v. is minder dan de helft van de boten op tijd vertrokken. Urenlange vertragingen en wijziging van havens (Igoumenitsa ineens overslaan, rijdt u maar naar Patras om weer thuis te komen!) zijn allemaal de revue gepasseerd.
Laatst gewijzigd door jheeck op wo 21 feb 2024, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: ferry Vlora - Brindisi



Bericht door roma »

In 2018 maakte ik, zonder te reserveren, de oversteek van Dures naar Bari. Een filmverslagje: https://youtu.be/k3A6GOiYsYE?si=E5paMjNlhxesw6bo
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 242
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: ferry Vlora - Brindisi



Bericht door 1934 »

Vanuit Igouminista eigenlijk nog nooit op tijd vertrokken (waar wel trouwens in zuid Europa) en nu de haven in Igouminista vaa de Italianen is sinds begin dit jaar zal het zeker niet verbeteren.
Lonewolf
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: ferry Vlora - Brindisi



Bericht door Lonewolf »

Aloys: dank voor de tip.
De video toont dat het in Dürres alleen maar erger is geworden. Ik denk dat ik Vlora plan maar laat varen, tenzij er nog positieve reacties komen.
Spike1
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 12 nov 2018, 21:06

Re: ferry Vlora - Brindisi



Bericht door Spike1 »

Wij hebben afgelopen jaar de boot van Durres naar Bari genomen. Overtocht gekocht bij een kantoortje vlakbij de weg naar de haven Durres. Dus niet gereserveerd. Dat ging prima. De overtocht is een ander gehaal. Zo vriendelijk de inwoners van Albanie zijn, zo horkerig hun douane. We werden zonder commentaar uit de rij gepikt. De douane is nog van het tijdperk van het communisme. Op de vraag, waarom, werd horkerig genegeerd. We zijn, samen met nog een aantal buitenlanders, urenlang vast gehouden. 5 á 10 minuten voordat de boot vertrok werden we "vrijgelaten". Voordeel was wel dat we als eerste de boot af konden rijden naar Bari.

ps; Zuid Italië is een aanrader, geweldig.
Lonewolf
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: ferry Vlora - Brindisi



Bericht door Lonewolf »

Heb een video gevonden van een Amerikaans stel dat de ferry van Vlorë naar Brindisi nam. Zelfde verhaal als Dürres. Uren wachten en niemand weet waarom.
roma
Berichten: 4582
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: ferry Vlora - Brindisi



Bericht door roma »

Och, dat wachten. Op de kade zit je op je gemak in je eigen camper en aan boord zoek je een gemakkelijke stoel op.
En soms is het rijden van hot naar her en steeds weer door- of teruggestuurd worden. Uiteindelijk kom je aan de overkant.
Lonewolf
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: ferry Vlora - Brindisi



Bericht door Lonewolf »

Dank voor de reacties.
Maar met alle respect voor ervaringen, zou graag vernemen m.b.t. Vlorë - Brindisi
Plaats reactie