Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door pwhooftman »

De berichten die ik lees is dat de netbeheerders wel degelijk verder hebben gekeken dan hun neus lang is, maar dat de afbouw van het 2G netwerk sneller gaat dan voorspeld, waardoor de meters binnen hun afschrijftermijn al vervangen moeten worden. Blijkbaar zijn er voor de opbouw van het 4- en 5G netwerk wel voldoende chips...
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13440
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door hathi »

Geloof maar niet dat je ontkomt aan een slimme meter ,of je moet zelf illegaal aansluiten ,(en dan zit je weer met de verzekering,bij een calamiteit)….een erkend installateur mag en doet het alvast niet, ( meer) als de panelen niet aangemeld zijn ! ..die slimme meter is nu nog gratis,maar als je het aanbod van plaatsing weigert,moet je nadien de nieuwe slimme meter zelf betalen, wel kun je het op afstand aflezen weigeren,maar dat geeft later rompslomp, hoe wil een leverancier iemand een maandelijkse factuur kunnen sturen,als hij geen gegevens heeft,…….want dat is de achterliggende gedacht van die slimme meter ….maandelijkse dure rekeningen in de winter,omdat je niet veel op wekt ,en in de zomer als je veel opwekt,heel weinig terug betalen of met een boete,…vanwege het vele terug leveren,het blijven gewoon witte boorden…….?…die enkel geld willen verdienen,onder het mom van het milieu, en nu blijkt dat hun achterstallig netwerk te licht is,proberen ze de klant te laten betalen voor vernieuwing,dat is voor mij de enige reden om accu lades te plaatsen, als het in een Camper kan…kan het ook privé in huis,ongeacht de kosten, een warmtepomp,kan nooit voldoen,staat constant dure energie te verbruiken,als je panelen bijna niets doen,dus alweer kassa, en zolang als die pompen er zijn,hebben wij hier nog geen echte winter gehad,komt die er weer, dan zijn de rapen gaar ,vergelijk het met de boeren welke hun stallen aan moesten passen,met door de overheidgoedgekeurd Equipment,en die zitten Nu met de nog niet terug betaalde gebakken peren,nu blijkt dat het toch niet zo is ,allemaal voor de economie :-B :-B :-B
Laatst gewijzigd door hathi op za 24 feb 2024, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door Kroppie »

en een hele grote bespaar post, zoniet de grootste, zeker als je op accu,s gaat, geen elektra gebruiken waar en wanneer het niet nodig is, en wij mensen vinden heel gauw dat iets absoluut nodig is
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13440
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door hathi »

Juist Jos,en je vrouw,een beetje opnieuw op voeden/ uitleggen,wanneer ze goedkoper kan ….wassen , drogen , strijken , stofzuigen, en koken,n.m in de middag :-B
Hans
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door AadenAnke »

Ooeeeeiii Hans wat zeg je nou :lol: :lol: “je vrouw op nieuw opvoeden” door zo’n uitspraak worden hele carrières vernietigd en jij doet het hier zomaar :oops:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door Hoofdnoorman »

Daar zal Jos niet zo'n probleem mee hebben, hij heeft geen vrouw meer meen ik, de opmerking snijdt daarom bij hem wel op een andere manier in zijn ziel. :bang:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51329
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door Kroppie »

mijn ziel is al heel wat gewend, daardoor van heel veel dingen geen last. :thumbup:
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22981
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door PaulBng »

Misschien off-topic?

Ik denk dat het makkelijker is om je energie kosten te verlagen door op gas te besparen.

Paar weken geleden een test gedaan:
In de bouwmarkt een olie radiator gehaald en die midden in de woonkamer gezet.
Energie kosten gingen met iets meer dan een derde omlaag.

Het comfort was wel wat minder: in de woonkamer prima, maar in andere delen (maisonnette) werd het wel fris...

Ik heb die olie radiator nu beneden in mijn hobby kamer gezet, en zet hem aan een kwartier voor ik daar aan de slag ga, radiator uit.
Scheelt iets van 15%.

Ik denk dat ik over een maand de kosten van de olie radiator er uit heb...
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door henk en lila »

1 m3 gas geeft via de cv ketel ongeveer 9 kWh warmte en kost rond de 1,30 euro. 9 kWh stroom kost ca 9 x 0,32 = 2,88 euro. Niet voordelig dus tenzij je een zonnepaneel overschot gebruikt zolang je nog op jaarbasis kunt salderen en minder dan 1,30 / 9 = 14 cent krijgt voor terug geleverde zonnestroom.
Nog los van het gegoochel met vaste kosten voor klanten met zonnepanelen of zelfs "boetes" , lees: een vaste opslag over teruglevering bij sommige aanbieders.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22981
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door PaulBng »

Ik betaal voor 1m3 gas incl €1.44
Voor 1Kwh €0.11
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9193
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door gjvonk »

Is dat inclusief vastrecht en transportkosten? Dan is dat we heel erg goedkoop...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Whatever
Berichten: 142
Lid geworden op: do 21 sep 2023, 17:05
Locatie: Groene Hart

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door Whatever »

Nog tot november. Dan is het na 3 jaar over met het feest en gaan we andere tarieven betalen.....

Scherm­afbeelding 2024-03-01 om 19.42.53.png
Scherm­afbeelding 2024-03-01 om 19.42.53.png (32.26 KiB) 267 keer bekeken
Scherm­afbeelding 2024-03-01 om 19.44.03.png
Scherm­afbeelding 2024-03-01 om 19.44.03.png (23.99 KiB) 267 keer bekeken
'Life doesn’t come from a store. It starts in nature'
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22981
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door PaulBng »

gjvonk schreef:Is dat inclusief vastrecht en transportkosten? Dan is dat we heel erg goedkoop...
Ik geloof ook niet dat het klopt.
Dit was op een dag met bijna geen gebruik. Niet thuis.

Hele dag thuis komt op €0.23. Lijkt er meer op...
En dus inclusief door jou genoemde kosten.

Maar blijft dat het met die ene olie radiator goedkoper is, maar minder comfortabel.

Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13440
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Zonnepanelen thuis: verbruik verlagen



Bericht door hathi »

Het heeft weinig zin om tarieven te vergelijken ,er is niet een leverancier welke dezelfde prijs hanteert,dat onduidelijk model word al jaren ,ook goed in stand gehouden( en de controle hierop is er niet !,bij de een betaal je hier iets meer voor , en bij de ander iets minder,maar pakken het weer terug bij iets anders ,……alleen de overheid ,die krijgt bij allemaal hetzelfde,en doet ook weinig?…..het riekt wel naar kartel verkoop.zo onduidelijk, maar vooralsnog ga ik per 1 April per KWh Enkeltarief € 0,142000 betalen,dus minder dan Nu n.m.€0,171100
Hans
Plaats reactie