Groot gezin, andere camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door doov »

rongreven schreef:
wo 21 feb 2024, 11:14
Voorbeeld motorrijtuigenbelasting:

Setra S210 H
€ 17.850,00
https://link.marktplaats.nl/m2039879580 ... ialbuttons

Motorrijtuigenbelasting €1116,00 per kwartaal, wat dus in 2026 €2232,00 wordt.
Dat kunnen ze makkelijk betalen van de kinderbijslag. Die is heel wat hoger dan de AOW die de meesten hier beuren.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Dafluc »

Okee, een grapje mag. Laten we het bij één grapje van deze strekking houden.
Afbeelding
Familie van Zeven
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 sep 2016, 12:26

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Familie van Zeven »

Bedankt allemaal zo ver voor de reacties!

Vooral de informatie dat de MRB van de paardenvrachtwagen per 2026 naar voltarief gaat, is erg waardevol! (Dank aan dedruivenplukker) Dat geeft een heel andere kijk op deze voertuigen, waarbij we er eerder van uit gingen dat dit misschien wel de beste optie was.
Ook van Jonckheer heb ik al heel wat waardevolle bijdrages kunnen lezen op het forum wat betreft bussen, dus misschien kan ik die inderdaad eens persoonlijk mailen.

De andere adviezen om 2 campers of camper en caravan of auto erbij huren zijn waarschijnlijk goed bedoeld, maar voor ons geen optie. We reizen al jaren met z'n allen samen in 1 voertuig en willen dat voorlopig blijven doen. (Mooie bus uit Frankrijk ook! Maar wel iets boven het budget :-B )
Hoe zit het overigens met importeren? Ik heb dat nooit als mogelijkheid gezien, altijd gedacht dat dat erg veel moeite, papierwerk en geld zou kosten. Maar valt dat dan misschien een beetje mee?

En, als iemand verder nog tips of ideeen heeft dan horen we dat nog steeds graag!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Bob Diesel »

Info vragen aan de eigenaar vd amerikaanse huurcamper
Hoe en waar te zoeken cq importeren

Hij heeft het ook moeten doen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2649
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door jan- »

Familie van Zeven schreef:
wo 21 feb 2024, 14:00
We reizen al jaren met z'n allen samen in 1 voertuig en willen dat voorlopig blijven doen.
Maar de vraag is of de oudste kinderen dat over een paar jaar ook nog willen blijven doen. Je wil iets bijzonders, waar moeilijk aan te komen is en later dus meestal ook weer moeilijk van af te komen is. Dus je moet je afvragen of het je die moeite voor waarschijnlijk een korte periode waard is. Wat je zoekt is waarschijnlijk duur of oud met de nodige problemen die daar bij horen.

Maar je kan altijd proberen om wat te vinden, wie weet loop je tegen iets moois aan.
Laatst gewijzigd door jan- op wo 21 feb 2024, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Hermine
Berichten: 253
Lid geworden op: za 04 nov 2023, 16:41

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Hermine »

Als je over de grens een geschikt voertuig vindt waar je in geïnteresseerd bent zijn er bedrijven die van naaldje tot draadje weten wat er bij import komt kijken en je daarin kunnen bijstaan.
Voorbeelden zijn:

https://easyimport.nl/camper-importeren/ en https://sclrotterdam.com/soorten/carava ... importeren

Of je daarmee voordeliger uit bent zal maar de vraag zijn. Hoe dan ook heb je in Nederland te maken met vaste kosten voor MRB, eventuele rest BPM, verzekering, stalling en onderhoud.

Ik respecteer je wens, maar denk dat het heel zinvol is om de "bedenkingen'' die al genoemd zijn eens goed onder de loep te nemen.
tonic
Berichten: 2463
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door tonic »

Hoe wil je zoveel goedgekeurde zitplaatsen maken in een paarden of vrachtwagen???
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6339
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Bas vd laar »

Maar de vraag is of de oudste kinderen dat over een paar jaar ook nog willen blijven doen.
De oudsten gaan dan misschien niet meer mee, maar dan zijn er vast al weer nieuwe, en blijft het aantal dat meegaat de komende jaren gelijk.
roma
Berichten: 4581
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door roma »

:-B 😂waar was jij vannacht om 3.17 uur met je gedachten?

Ik beveel ts een aanhanger aan. Oude camper houden, aanhanger er achter. Weinig extra kosten. Bagage als stoelen, tafels, etc onderin en twee of drie slaapplekken bovenop, eventueel in een daktent.
Ik toer nu rond in ZuidAfrika en sta er van te kijken welke mogelijkheden er zijn met aanhangers, offroadtrailers, bushtrailers of hoe ze ook mogen heten.
Bijkomende voordelen: het gewicht van de camper, geen problemen op cp of camping.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door kampo »

tonic schreef:
wo 21 feb 2024, 17:14
Hoe wil je zoveel goedgekeurde zitplaatsen maken in een paarden of vrachtwagen???
Het is zeldzaam en iets duurder allemaal.
Maar het kan dus zelfs op een nieuw voertuig.
Ik heb een voorbeeld gezien van bijmaken van 4 extra rij zitplaatsen achteraan in de vrachtwagen/camper.
Samen met de trekproef aan de gordels kostte het frame ongeveer 3500 euro, wat meevalt voor zelfbouw van 4 extra plaatsen.
Er was ook een kijk opening tussen chauffeur en passagiers. Totaal budget voor zo een nieuwe grote zelfbouw camper is vandaag altijd >100k (meestal >200k)

Maar dat is voor gevorderden en ook iets groter budget.
Zoal ik het lees is het budget hier <52.000 ?
Groeten Kampo
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door AadenAnke »

Is het zeker dat er geen kind nummer 8 komt? Want dan is het over dan moet het een autobus zijn en verzekerd als bus. Of je met zo’n groot gezin welkom bent op een camping met welk kampeermiddel dan ook vraag ik ook af? Ik denk dat veel kampeerders ff moeten slikken als dat naast hun komt staan. Al met al wijkt TS flink af van het gebruikelijker en zijn wensen ook ook! Om eerlijk te zijn ik zou niet weten hoe ik met zoveel mensen in een camper zou moeten leven

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Bob Diesel »

Kijk ff in de opener Aad :idea:

Fam van zeven is inmiddels Fam van negen

Op campings is het aantal personen per plek
Meestal gelimiteerd tot max 6 ,
meer mensen , betekent dat een xtra plek er bij nemen
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op do 22 feb 2024, 9:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80426
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door Dafluc »

Zijnde 2 ouders en 7 Kids. Ik had het ook al getypt en dus weer weggehaald :wink:
Volgens mij kan het ook op 1 plek met bijbetalen.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Groot gezin, andere camper



Bericht door AadenAnke »

Bob Diesel schreef:
do 22 feb 2024, 9:19
Kijk ff in de opener Aad :idea:

Fam van zeven is inmiddels Fam van negen

Op campings is het aantal personen per plek
Meestal gelimiteerd tot max 6 ,
meer mensen , betekent dat een xtra plek er bij nemen
9 kan nog net Bob 8 personen de bestuurder daar niet in mee gerekend dat is dus puur rijbewijs en voertuig met de daarbij behorende heffingen en penningen

Gr Aad
Plaats reactie