Voorwaarden ANWB WW aanhanger/camper supplement gewijzigd

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
wimLMC
Berichten: 136
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 13:05
Locatie: Noord-Holland

Re: Voorwaarden ANWB WW aanhanger/camper supplement gewijzigd



Bericht door wimLMC »

Ik ben er er na 3 lange telefoongesprekken met ABN AMRO verzekeringen achter gekomen dat repatriëring van het "vervoermiddel" bij uitval van de bestuurder NIET onder de standaard dekking "Hulpverlening" van mijn reisverzekering valt. Daarvoor moet een aparte module "Pechhulp Europa" worden afgesloten.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31994
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voorwaarden ANWB WW aanhanger/camper supplement gewijzigd



Bericht door Bob Diesel »

Dat schreef ik ook al :wink:

Hier zo juist het antwoord op mij vraag via de mail

Bedankt voor uw e-mail. U heeft een vraag over de dekking ANWB Autohulpverzekering en vervangend vervoer/verblijf (inclusief aanhanger) binnen de doorlopende reisverzekering. Ik geef u graag meer informatie.

Doorlopende reisverzekering
Uw doorlopende reisverzekering biedt dekking wanneer er sprake is van een reis met een recreatief doeleind en er minimaal één overnachting plaats vindt. Dit is dus niet een vervanging van de Wegenwacht van ANWB, Wegenwacht biedt bijvoorbeeld ook dekking bij woon-werkverkeer.

Dekking ANWB Autohulpverzekering en vervangend vervoer/verblijf
Ik heb de voorwaarden van deze dekkingen toegevoegd in de bijlage. U vindt deze voorwaarden op pagina 19 in artikel 35 en 36. In artikel 36 leest u over het verzorgen van een vervangende bestuurder vanuit de reisverzekering. Het is ook mogelijk om een aanhanger (toercaravan, vouwkampeerwagen, trailer, bagageaanhangwagen) mee te verzekeren. Het is dan wel nodig om dit aan te geven zodat dit op uw polisblad staat.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Voorwaarden ANWB WW aanhanger/camper supplement gewijzigd



Bericht door EasyBee »

Ik heb op 14-2 een soortgelijke vraag bij hen ingeleverd.
ANWB wegenwacht, ANWB doorlopende reisverzekering, ANWB all risk camperverzekering met nieuwe taxatie 2023.
Vervangend chauffeur vervalt bij wegenwacht, maar kan nog wel via reisverzekering. Dan moet je wel module auto er bij nemen, maar dan wordt die aanvraag afgewezen omdat de camper te oud is. Wat nu?
Daar kunnen ze geen antwoord op geven, de vraag wordt doorgezet. Ik moet nog even wachten op een antwoord.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31994
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voorwaarden ANWB WW aanhanger/camper supplement gewijzigd



Bericht door Bob Diesel »

Leeftijd vh voertuig , , is waarom ik ooit bij een andere verzekeraar weg ging

Ik heb nu id ook bij de reisverzekering de vervangende Chauffeur aan gevinkt
Aan gezien ik dus een aanhanger/caravan heb ,en deze ook bij de anwb verzekert heb
Is het voor deze niet nodig aangezien deze dus onder zijn eigen dekking word mee genomen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Voorwaarden ANWB WW aanhanger/camper supplement gewijzigd



Bericht door Don Esteban »

Laat ik hier toevallig nu ook mee bezig zijn. Mijn camperverzekering dekt de kosten van repatriëring van de camper als er een technisch malheur ontstaat welk ter plekke niet te repareren valt. Maar als mijzelf iets overkomt waardoor ik de camper niet meer tot thuis krijg, is dat niet verzekerd. Na flink wat gegoogel lees ik dat Camperverzekerd dat wél dekt. Dit omdat zij in hun pakket een supplement Europa pechhulp hebben. Nu nog even uitdokteren hoe een dergelijk supplement toegevoegd kan worden aan mijn verzekering zonder te moeten overstappen.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Voorwaarden ANWB WW aanhanger/camper supplement gewijzigd



Bericht door EasyBee »

Ik heb antwoord gekregen op mijn vraag van 14-2 (zie mijn bericht hierboven in dit topic) aan de ANWB over dit probleem.

"Beste heer ...,
Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wij hebben het heel erg druk op dit moment en daardoor de beantwoording van uw vraag is blijven liggen.
Bij de aanpassing van onze voorwaarden waarbij de optie van vervangende chauffeur is komen te vervallen is mogelijk een verkeerd besluit genomen en wij zijn het één en ander inmiddels intern aan het heroverwegen.
We verwachten dat wij komend jaar gewoon weer voertuigen zullen thuisbrengen wanneer de (enige) chauffeur zelf niet in staat is om dat te doen.
Mocht er onverhoopt dit jaar iets gebeuren waardoor u in deze situatie terecht komt dan is het zeer wenselijk om contact met onze Alarmcentrale op te nemen. In dit soort situaties laten we onze leden niet in de kou staan en helpen we sowieso bij het vinden van een goede oplossing.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dat graag van u.
"
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Whatever
Berichten: 142
Lid geworden op: do 21 sep 2023, 17:05
Locatie: Groene Hart

Re: Voorwaarden ANWB WW aanhanger/camper supplement gewijzigd



Bericht door Whatever »

'Mocht er onverhoopt dit jaar iets gebeuren waardoor u in deze situatie terecht komt dan is het zeer wenselijk om contact met onze Alarmcentrale op te nemen. In dit soort situaties laten we onze leden niet in de kou staan en helpen we sowieso bij het vinden van een goede oplossing.'

Mooi, deze tekst in de mail.

Toch zie ik het liever in de voorwaarden opgenomen.
'Life doesn’t come from a store. It starts in nature'
Plaats reactie