toegang tot camper tijdens overtocht

Plaats reactie
GvT
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 31 jul 2023, 10:11

toegang tot camper tijdens overtocht



Bericht door GvT »

Wij gaan met onze eigen camper eind mei naar IJsland. Vanaf Hirtshals Denemarken met de Smyril Line.
Ik wil graag weten of ik tijdens de overtocht nog (af en toe) in mijn camper mag komen om b.v. schone kleding te pakken o.i.d.
Op de site van Smyril Lines staat dat je tijdens de afvaart niet op de autodekken mag zijn.
Maar mag het wel als je eenmaal op ( een rustige)zee bent?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: toegang tot camper tijdens overtocht



Bericht door Marco Polo »

Nee

https://e.issuu.com/embed.html?d=welcom ... rilline.fo

Bladzijde 28

Afgezien van de enkele mediterrane rederij die camping on board aanbied is dat overigens overal de regel.
Volgend uit internationale maritieme afspraken (SOLAS) voor langere overtochten.
De - dichte - autodekken worden uit veiligheidsoverwegingen afgesloten voor passagiers tijdens de overtocht.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: toegang tot camper tijdens overtocht



Bericht door EasyBee »

Is ook zo logisch als wat.
De één gaat een schone onderbroek halen (waarom neem je de noodzakelijke kleding niet gewoon mee in een tasje?), de volgende gaat daar wat zelf koken (met alle gevaar van geopende gasflessen etc), omdat het eten ze niet aan staat of te duur is en ten slotte heb je de gelegenheidsdief die even fijn op een onbewaakt autodek rondspeurt.
En als er wat gebeurt, weet de bemanning absoluut niet meer, wie ze waaruit moeten redden. Is gewoon een no go area tijdens de vaart.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6078
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: toegang tot camper tijdens overtocht



Bericht door TestCase »

Ik heb op geen enkele ferry, Ierland, Zweden, Marokko, Noorwegen, Engeland, Italië, meegemaakt dat je onderin het autodek op mocht tijdens de reis. Ten strengste verboden en zat op slot.

Tas mee met alles wat je nodig hebt.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: toegang tot camper tijdens overtocht



Bericht door Marco Polo »

Afbeelding
Peter+Annie
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
Locatie: Roosendaal

Re: toegang tot camper tijdens overtocht



Bericht door Peter+Annie »

TestCase schreef:
ma 12 feb 2024, 23:00
Ik heb op geen enkele ferry, Ierland, Zweden, Marokko, Noorwegen, Engeland, Italië, meegemaakt dat je onderin het autodek op mocht tijdens de reis. Ten strengste verboden en zat op slot.

Tas mee met alles wat je nodig hebt.
IK heb enige malen met een koelwagen over gevaren van Brindisi naar Patras,de koelmotor moest op diesel blijven lopen tijdens de overtocht die destijds 22 uur duurde.
Tijdens de overtocht mocht ik naar mijn auto ,ter controle van de koelmotor, maar dit was bij hoge uitzondering,en er ging dan altijd iemand van de bemanning mee.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: toegang tot camper tijdens overtocht



Bericht door Don Esteban »

Tijdens de overtocht mocht ik naar mijn auto ,ter controle van de koelmotor, maar dit was bij hoge uitzondering,en er ging dan altijd iemand van de bemanning mee.
Zo verging het mij 2 jaar geleden ook van Kristiansand naar Hirtshals. Wegens een tijdelijk accuprobleem wilde ik halverwege de overtocht voor alle zekerheid 5 minuten stationair draaien. Aan de infobalie toestemming gevraagd en gekregen. Een bemanningslid ging mee, opende de toegangsdeur, 5 minuten gebabbeld met hem en klaar.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
P vd Ham
Berichten: 124
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Re: toegang tot camper tijdens overtocht



Bericht door P vd Ham »

Afgelopen zomer zijn wij met de camper naar IJsland geweest met de ferry.
Inderdaad je mag niet meer terug naar je camper tijdens de overtocht.
De deuren naar die dekken gaan op slot.

Dus alles mee nemen naar je hut in (rug) tassen voor die paar dagen aan boord.

Als ik je nog een tip mag geven;
Wij hadden zelf ontbijt mee en pakte het water voor de thee in de eetzaal .
De lunch en avondeten hadden we vooraf bij de boeking gereserveerd.
Maar dat kan je net zo goed niet doen. Als je ipv. die basismaaltijd wat anders wil, bijvoorbeeld frietjes ipv. pasta, moet je extra bij betalen.
Volgende keer zou ik dat niet vooraf reserveren maar ter plekke mijn keuzes maken en afrekenen.
Plaats reactie