MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Meine dit geeft de burger moed, moet er niet aan denken als familie met 3 kleinzoons weer op pad gaan dat dan niet alles in orde is. Betaling van de kosten is geen probleem we hebben in de tuin nog 'n goudader liggen.
- Bas vd laar
- Berichten: 6339
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Die meter kan elke universele garage maken, of dat zouden ze moeten kunnen.voor reparatie van de meter en het complete brandstofsysteem aan te pakken
Het hele brandstofsysteem aanpakken om een niet werkende meter begrijp ik niet.
Als hij goed rijdt dan zou ik daar niet aan gaan rommelen.
Als ik terug ben van vakantie kan ik het mijn garage wel eens vragen, als het dan nog speelt tenminste.
- dedruivenplukker
- Berichten: 7143
- Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Ik dacht al dat de bekende en goede plekken vol zouden zitten.....
@ Meine: Als een garage het onderweg niet red moet een ander het in een half uurtje oplossen.......
Even uit mijn hoofd dus de info kan fout zijn.
Nieuwe tankvlotters zijn niet meer te krijgen of kosten je een arm en een been (250) bij de handelaren die de laatste voorraden hebben opgekocht.
Een universele van een paar tientjes kan wel passend gemaakt worden.
Vaak zijn er andere tanks ingebouwd omdat de originele een minimale inhoud heeft.
De camper moet dan op de brug of opgekrikt om de tank te verwijderen, zeker met rokken om de camper.
Ik had zelf een ruim 100L stalen tank er onder, die moest ik ook met een krik laten zakken.
Bij schoonmaken i.v.m. dieselbacterie had ik toch een paar dagen werk, voor de deur, maar een leuk klusje en gelijk weer alles fris in de verf gezet.
Natuurlijk vervang je dan gelijk de dieselleidingen als het toch open ligt. Onderin de tank zit nog een groffilter (!).
Vaak is het niet in de tank maar zit de storing verder op in de bedrading.
Is op zich geen moeilijke klus en iedere garage waar nog Monteurs werken kan dat doen.
Bij mijn garage (HHW) bijv. ook, daar hadden ze een 508D oprijwagen tot die gestolen werd en doen ze nog zulke klussen in overleg.
Ik lever vaak zelf onderdelen vanwege niet meer te krijgen of te duur, of breng ze naar een vakman, bijv. de messing radiateur.
Het lastigste is de grootte en leeftijd van het voertuig.
Hij moet naar binnen kunnen en op de brug passen, na 44 jaar kan er wel eens wat vast zitten of niet meer te krijgen zijn.
Ik kies onderweg liever voor een landbouwgarage of in de stad bij een Turkse garage o.i.d.
Voor onderdelen lid worden van Dubbellucht en onderdelen halen op zaterdag in het magazijn bij de vrijwilligers.
Op dubbellucht FB is ook pas een topic voorbijgekomen over alle garages die nog aan oude meuk sleutelen, zoals bijv.
garage Bakker bij mij in de buurt (Schoorldam), maar er zijn er nog genoeg.
Succes en zet je vraag ook nog eens goed en duidelijk uit op de FB groep, ik heb hem daar gemist.
@ Meine: Als een garage het onderweg niet red moet een ander het in een half uurtje oplossen.......
Even uit mijn hoofd dus de info kan fout zijn.
Nieuwe tankvlotters zijn niet meer te krijgen of kosten je een arm en een been (250) bij de handelaren die de laatste voorraden hebben opgekocht.
Een universele van een paar tientjes kan wel passend gemaakt worden.
Vaak zijn er andere tanks ingebouwd omdat de originele een minimale inhoud heeft.
De camper moet dan op de brug of opgekrikt om de tank te verwijderen, zeker met rokken om de camper.
Ik had zelf een ruim 100L stalen tank er onder, die moest ik ook met een krik laten zakken.
Bij schoonmaken i.v.m. dieselbacterie had ik toch een paar dagen werk, voor de deur, maar een leuk klusje en gelijk weer alles fris in de verf gezet.
Natuurlijk vervang je dan gelijk de dieselleidingen als het toch open ligt. Onderin de tank zit nog een groffilter (!).
Vaak is het niet in de tank maar zit de storing verder op in de bedrading.
Is op zich geen moeilijke klus en iedere garage waar nog Monteurs werken kan dat doen.
Bij mijn garage (HHW) bijv. ook, daar hadden ze een 508D oprijwagen tot die gestolen werd en doen ze nog zulke klussen in overleg.
Ik lever vaak zelf onderdelen vanwege niet meer te krijgen of te duur, of breng ze naar een vakman, bijv. de messing radiateur.
Het lastigste is de grootte en leeftijd van het voertuig.
Hij moet naar binnen kunnen en op de brug passen, na 44 jaar kan er wel eens wat vast zitten of niet meer te krijgen zijn.
Ik kies onderweg liever voor een landbouwgarage of in de stad bij een Turkse garage o.i.d.
Voor onderdelen lid worden van Dubbellucht en onderdelen halen op zaterdag in het magazijn bij de vrijwilligers.
Op dubbellucht FB is ook pas een topic voorbijgekomen over alle garages die nog aan oude meuk sleutelen, zoals bijv.
garage Bakker bij mij in de buurt (Schoorldam), maar er zijn er nog genoeg.
Succes en zet je vraag ook nog eens goed en duidelijk uit op de FB groep, ik heb hem daar gemist.
Laatst gewijzigd door dedruivenplukker op vr 16 feb 2024, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Je weet toch hoeveel kilometer je kan met een volle tank? Stel dat het 500km is dan ga je na 250km tanken heb jaren rondgereden met onbetrouwbare of niet werkende brandstofmeters. Zelfs internationaal
Gr Aad
Gr Aad
- dedruivenplukker
- Berichten: 7143
- Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Ja, precies.
Weet je nog dat je de tankdop moest openschroeven en met je meetlatje moest kijken hoe ver je nog kon?
De Franse douane deed dat ook met een houtje in de dieseltank om smokkel tegen te gaan.
Maar voor tien Franse franc of een bosje verse Hollandse bloemen sloegen ze je over.......
Weet je nog dat je de tankdop moest openschroeven en met je meetlatje moest kijken hoe ver je nog kon?
De Franse douane deed dat ook met een houtje in de dieseltank om smokkel tegen te gaan.
Maar voor tien Franse franc of een bosje verse Hollandse bloemen sloegen ze je over.......
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Nee dat houtje heb ik niet meer meegemaakt wel tussen de douane papieren geld varkens/biggen naar Italië 1000 Belgische Franks, Franse Franks weet ik niet meer een stevige bos lire en zo was je minstens een volle dag eerder op bestemming en dan de varkens/biggen eruit trappen je moest er altijd wel een paar kadavers uit slepen was niet mijn favoriete bestemming liever reed ik op Duitsland en België
Gr Aad
Gr Aad
- Sandor Gora
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
- Locatie: Vlaardingen
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Bespaar me de details!
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Speciaal hiervoor is de Chauffeurshoek. On topic graag.
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Geachte Heer v.d.Laar, het probleem was als U het verhaal volledig had gelezen dat door het wegvallen van de brandstofmeter de tank leeg gereden was.
Het hele spul ouders en 3 kleinzoons stonden achter bermbeveiliging met voorbij razende vrachtwagens.En omdat ik niet wil dat toeren met de camper wordt ervaren als angstig wil ik zo goed mogelijk voorkomen dat die kar weer stilt valt door brandstof verstopping.
Vr.Gr.Jan.
Het hele spul ouders en 3 kleinzoons stonden achter bermbeveiliging met voorbij razende vrachtwagens.En omdat ik niet wil dat toeren met de camper wordt ervaren als angstig wil ik zo goed mogelijk voorkomen dat die kar weer stilt valt door brandstof verstopping.
Vr.Gr.Jan.
- Bas vd laar
- Berichten: 6339
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Hij was toch gewoon leeggereden omdat de brandstofmeter niet goed werkte?
En na het tanken reed hij toch weer?
En toen werd hij weer leeggereden?
Dan fix je toch die brandstofmeter en blijf je verder van het systeem af of niet?
En na het tanken reed hij toch weer?
En toen werd hij weer leeggereden?
Dan fix je toch die brandstofmeter en blijf je verder van het systeem af of niet?
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Dat is een overweging Bas, maar Jan wil gelijk alles eromheen ook in orde hebben.
Alleen als ik dan iets over veiligheid(angstig) lees, dan denk ik niet direct aan alle veiligheids systemen van de 508
Peter
Alleen als ik dan iets over veiligheid(angstig) lees, dan denk ik niet direct aan alle veiligheids systemen van de 508
Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
Wat is het nu precies gewoon leeg gereden geen brandstof meer in de tank! Of een verstopping van de brandstof toevoer?Jan39 schreef: ↑za 17 feb 2024, 14:44Geachte Heer v.d.Laar, het probleem was als U het verhaal volledig had gelezen dat door het wegvallen van de brandstofmeter de tank leeg gereden was.
Het hele spul ouders en 3 kleinzoons stonden achter bermbeveiliging met voorbij razende vrachtwagens.En omdat ik niet wil dat toeren met de camper wordt ervaren als angstig wil ik zo goed mogelijk voorkomen dat die kar weer stilt valt door brandstof verstopping.
Vr.Gr.Jan.
Als het een kwestie van leeg rijden is na het voltanken opschrijven de km stand waarbij opnieuw getankt moet worden. Je weet vast wel 1op hoeveel de 508 ongeveer loopt en je weet na het tanken na leeg gereden te hebben precies hoeveel er in gaat een ruime marge nemen en gaan. Als je er dan een keer toekomt kan je wat aan laten doen als je dat metertje graag werkend heb
Gr Aad
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
In een notendop:
Tankmeter werkte niet.
Tank leeggereden dus troep in de filter en de pomp.
Waardoor stilvallen.
Garage heeft diesel er in gegooid en wagen startte weer. (Hoeveel diesel?).
Op weg naar huis weer stilgevallen door te weinig diesel of nog meer troep in de filter en de pomp.
Naar huis met de camper.
En nu dus op zoek naar een garagebedrijf of iemand die het brandstofsysteem van voor tot achter aanpakt en ook de brandstofmeter vervangt.
Tankmeter werkte niet.
Tank leeggereden dus troep in de filter en de pomp.
Waardoor stilvallen.
Garage heeft diesel er in gegooid en wagen startte weer. (Hoeveel diesel?).
Op weg naar huis weer stilgevallen door te weinig diesel of nog meer troep in de filter en de pomp.
Naar huis met de camper.
En nu dus op zoek naar een garagebedrijf of iemand die het brandstofsysteem van voor tot achter aanpakt en ook de brandstofmeter vervangt.
Groet, Ron Greven
Re: MB 508 reparatieadres gezocht in Brabant
In het nog korter:
"Weet iemand 'n adres in Brabant voor reparatie aan onze MB 508?"
Peter
"Weet iemand 'n adres in Brabant voor reparatie aan onze MB 508?"
Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)