van Pioneer naar Zenec

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
bollocks
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 05 aug 2009, 19:19
Locatie: Huizen

van Pioneer naar Zenec



Bericht door bollocks »

We hebben in onze Burstner uit 2014 een Pioneer AVH-X5500BT met Avic systeem.
De kaarten daarvan zijn verouderd en ik heb al gezien dat het vernieuwen ervan een behoorlijk circus is waar ik weinig zin in heb.
De makkelijk weg om voorgoed van die kaartupdates af te komen is een systeem met Carplay te installeren, en ik heb dan ook een Zenec op het oog.

Alleen op de Pioneer is ook de achteruitrij camera aangesloten. Past die zo op d Zenec? Of is hier nog een verloop voor nodig?

Ik weet dat ik daar zelf naar kan kijken, maar de camper staat in de stalling, dus misschien weet iemand dit toevallig.
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1644
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: van Pioneer naar Zenec



Bericht door noneku »

We hebben toevallig net een filmpje gekeken over een Zenec inbouwen. Hij had het ook over een verloopje.
https://www.youtube.com/watch?v=d7g_n-3yFeE Misschien heb je er er iets aan.
bollocks
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 05 aug 2009, 19:19
Locatie: Huizen

Re: van Pioneer naar Zenec



Bericht door bollocks »

Mooi filmpje maar helaas wordt het daar niet duidelijk.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: van Pioneer naar Zenec



Bericht door FJM »

Toevalligerwijs ben ik ook bezig met een nieuwe Carplay.
Ik heb uitvoerig gekeken naar Zenec en ik denk te weten dat ze allemaal een aansluiting hebben voor een camera. Sommige uitvoeringen hebben zelfs aansluitingen voor drie (!!) camera's.
Uiteindelijk heb ik niet gekozen voor een Zenec maar voor Audiovolt. Prijs/kwaliteit deed mijn beslissing vallen naar Audiovolt.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
bollocks
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 05 aug 2009, 19:19
Locatie: Huizen

Re: van Pioneer naar Zenec



Bericht door bollocks »

@FJM

Prijs begrijp ik maar hoe heb je de kwaliteit van de Audiovolt vergeleken met de kwaliteit van de Zenec?

P.s. weet je toevallig of die camera aansluitingen een bepaalde standaard volgen?
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: van Pioneer naar Zenec



Bericht door FJM »

@Bollocks: Goeie vraag!

In mijn bedrijfsbus hebben we een Zenec. Laten inbouwen door een bedrijf in Helmond. Afgelopen jaar hebben we bij twee collega's in hun eigen auto's de Audiovolt ingebouwd. En de kwaliteit van de Audiovolt doet absoluut niet onder voor de Zenec. Dus in mijn beleving is dan de prijs/kwaliteitsverhouding van de Audiovolt beter.
Enige nadeel die mijn collega's ondervonden is dat je de initiele geluidssterkte niet in kunt stellen. Dus bij starten van de auto staat de Audiovolt op een standaard geluidsniveau. En die vind ik persoonlijk nogal hard staan, dus het eerste wat je doet is het geluidsniveau verlagen. Maar dat is het enige minpuntje.
Verder hebben we niet veel ervaring met de aansluitingen. Die pasten allemaal op de adapters die al in de auto zaten.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Plaats reactie