Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)



Bericht door willemzon »

Ik heb op de 100 ampère startaccu een lekstroom van 0.3 a. dit is gemeten door mijn camperservicebedrijf.
Het komt voort uit het motorgedeelte. Ik heb geen verlies naar het woongedeelte. Ik ben in het bezit van een Ducato uit 2019. Dit heeft natuurlijk een aantal sluipverbruikers zoals geheugen radio dashboard , centrale vergrendeling enz. maar ik vind het nog al veel, of zie ik nu veel beren op de weg
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ampère verlies 0.3.



Bericht door Kroppie »

24 uur elke dag en 0,3 ampere per uur, dat is 8 ampere per dag, ik zou zeggen oplossen dat sluipverbruik, amperemeter tussen de accupool en plusdraad, en dan een voor een dingen losnemen en op de amp meter kijken tot je de boosdoener hebt, en dan kijken wat je er mee kan of moet
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
PE1OPQ Theo
Berichten: 4592
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Ampère verlies 0.3.



Bericht door PE1OPQ Theo »

Zekeringen er uit halen, en terug steken

Theo
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Ampère verlies 0.3.



Bericht door EasyBee »

Is belachelijk veel. Zoeken naar onder welke zekering het gebeurt? https://youtu.be/lRcj1fQcWwU?si=jr9XKDy3FXHAU51G
Dan weet je in welke hoek je het moet zoeken. Heb je een aparte alarminstallatie. Een tracker? dat zijn de eerste verdachten.

Dubbel posten? viewtopic.php?t=8486386
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Ampère verlies 0.3.



Bericht door willemzon »

Ik zit net te denken, de vorige eigenaar had een duur alarm met tracking systeem op de camper zitten, die kon ik voor veel geld overnemen maar dat wilde ik niet, dus die heeft hij er uit laten halen. Misschien dat daar nog iets zit wat de lekstroom zou kunnen veroorzaken. Dat zal natuurlijk appart gezekerd zijn geweest.
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8967
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)



Bericht door kampo »

300mA dat is veel. Misschien stond er nog gewoon wat aan.

Er van uitgaande dat de meting juist werd gedaan.
Om het juist te doen heb je een goede kwaliteit multimeter nodig, een plan van aanpak en genoeg tijd.

Heeft dat bedrijf ook kunnen bepalen waar dat verlies vandaan komt ?
Ja ik weet het. Tijdrovend. M aar een platte batterij zal je waarschijnlijk meer kosten.
Groeten Kampo
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)



Bericht door willemzon »

Nee kampo, het bedrijf bemoeit zich alleen met het het huishoudgedeelte, ik was er voor wat anders, en toen heeft hij op mijn verzoek de startaccu opgemeten, omdat ik al een vermoeden had, hij constateerde dat sluipverbruik.
Dus daar moet ik mee naar de Fiat garage waar ik het motorische gedeelte in onderhoud heb.

Ik geef het hier aan omdat ik dan wat meer beslagen ten ijs kom bij de garage
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
ChaussonZaan
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 20:32

Re: Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)



Bericht door ChaussonZaan »

Willemzon.

Heeft dat bedrijf die lekstroom gemeten met openstaande deur ?
Zo ja, meting fout gedaan.

Als je alleen een lege accu hebt in de stalling, laat meteen een hoofdschakelaar monteren, in de instap. Veel goed koper
Heb je er onderweg ook last van, ga na een garage met een goede auto elektricien .
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2649
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)



Bericht door jan- »

Waarom niet zelf opsporen? Heb je het filmpje van EasyBee gezien? Daar staat b.v. die deur ook in. Het kan ook gewoon met een simpele multimeter.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)



Bericht door willemzon »

ChaussonZaan schreef:
do 25 jan 2024, 10:52
Willemzon.

Heeft dat bedrijf die lekstroom gemeten met openstaande deur ?
Zo ja, meting fout gedaan.

Als je alleen een lege accu hebt in de stalling, laat meteen een hoofdschakelaar monteren, in de instap. Veel goed koper
Heb je er onderweg ook last van, ga na een garage met een goede auto elektricien .
Ik snap jou punt, maar hij had de binnenverlichting uitgedaan. In de zomer houden de zonnepanelen de beide accu,s wel op peil, maar rond deze tijd tijdens ons overwinteren, moet ik toch wel uitkijken dat ik op tijd aan de stroom sta
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
ChaussonZaan
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 20:32

Re: Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)



Bericht door ChaussonZaan »

Willemzon.
Overwinteren betekende waarschijnlijk lang stilstaan, dan loopt bij een Ducato 2019 de startaccu altijd langzaam leeg. Dan biedt een uitklapbaar zonnepaneel zetje vaak uitkomst !
Overigens zou je, zeker als je je autoradio niet gebruikt als je stilstaat, de min kabel kunnen afkoppelen
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)



Bericht door TestCase »

Paar, 4 tot 6, weken moet je toch wel stil kunnen staan? Met 300mA gaat dat niet lukken helaas, dus zoeken is het devies
(Met een Ducato van 2017 kan ik makkelijk 2 maanden stilstaan.)
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)



Bericht door EasyBee »

willemzon schreef:
do 25 jan 2024, 19:15
Ik snap jou punt, maar hij had de binnenverlichting uitgedaan. In de zomer houden de zonnepanelen de beide accu,s wel op peil, maar rond deze tijd tijdens ons overwinteren, moet ik toch wel uitkijken dat ik op tijd aan de stroom sta
Gr Willem
Bij centrale vergrendeling en dus ook ontgrendeling is het niet voldoende om de binnenverlichting uit te doen om daarna een lekstroom te gaan meten.
De auto moet in slaapmodus zijn. Dus alle systemen uit.
Kijk nog even mee. https://youtu.be/lRcj1fQcWwU?t=249
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Lekstroom 0,3A Fiat Ducato (2019)



Bericht door willemzon »

Oke , heb dat filmpje gezien, maar of de metingen nu juist zijn gedaan of niet, het feit blijft dat de startaccu binnen een week leeg is.
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Plaats reactie