Oude smartphone als MIFI gebruiken

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19180
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door Aloys »

Het is natuurlijk wel zo, voor de meelezers, dat ik bijvoorbeeld in mijn geval de sim uit mijn telefoon in de MiFi-router zou moeten stoppen. Heel onhandig, of je moet 2 abonnementen hebben. Mijn abonnement geeft 50GB per maand in de EU, nog een aantal landen (VK, Zwitserland enz.) én in de Verenigde Staten. Daar heb ik meer dan genoeg aan.

Maar stop ik die sim in een MiFi-router, dan kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken! Tenminste niet wanneer ik de camper verlaat om te gaan wandelen, uit eten of boodschappen doen. Of ik moet dan die MiFi ook meenemen. Of de sim weer terugzetten in mijn telefoon.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door gjvonk »

Dat is ook de reden waarom wij naast onze gewone telefoon abonnementen een data sim only abonnement van € 5 per maand hebben. Die sim zit in de Mifi router. Wij kunnen gratis 50 Gb per maand per abonnement onderling delen. Daarmee hebben we per maand 105 Gb data voor de MiFi router. Afgelopen winterreis dagelijks tv (journaal) en Netflix film en serie gekeken. Kostte pakweg 4 tot 5 Gb per avond.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 867
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door Veebee »

Die had ik ook via vodafone, schijnt niet meer te werken bij hun. Moet daarvoor een 2e abbo met data only nemen.
Nu gebruik ik de phone als hotspot, MIFI vond ik fijner omdat de ontvangst beter was.
In Nieuw Zeeland een travelsim in de mifi gebruikt....heel prettig
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door gjvonk »

Typisch dat dat per provider zo kan verschillen; wij hebben KPN.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 867
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door Veebee »

Ik had tot vorig jaar deze ook van vodafone, hebben ze geschrapt.
Mifi ligt nu weer werkloos in de kast
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door gjvonk »

Hmmm, vergelijken loont de moeite denk ik...
Buscamper fan
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door Arie55 »

Wat ik hier in Portugal doe, is eerst de data van de kpn (50GB) gebruiken. Na een week of 2 is dat zo goed als op. Dan gebruik ik via met een lokale data sim in de oude telefoon met onlimited data. Die data kaartjes heb je voor 8, 15 en 30 dagen. Ik heb die van 15 dagen (20 euro). Als ik die data sim inzet, gebruik ik enkel de data daarvan. Ook als er de volgende periode van de kpn is ingegaan. Net zolang totdat de periode loopt

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1942
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door Zadowolony »

Aloys schreef:Het is natuurlijk wel zo, voor de meelezers, dat ik bijvoorbeeld in mijn geval de sim uit mijn telefoon in de MiFi-router zou moeten stoppen. Heel onhandig, of je moet 2 abonnementen hebben. Mijn abonnement geeft 50GB per maand in de EU, nog een aantal landen (VK, Zwitserland enz.) én in de Verenigde Staten. Daar heb ik meer dan genoeg aan.

Maar stop ik die sim in een MiFi-router, dan kan ik mijn telefoon niet meer gebruiken! Tenminste niet wanneer ik de camper verlaat om te gaan wandelen, uit eten of boodschappen doen. Of ik moet dan die MiFi ook meenemen. Of de sim weer terugzetten in mijn telefoon.
Duo sim aanvragen. Twee Sims op zelfde nummer. Eén in de telefoon, één in de router.
Als je de router gebruikt dan je telefoon op vliegtuig stand zetten, anders krijg je conflicten. Je krijgt in vliegtuig stand wel de whatsappjes en sms’jes binnen , alleen geen telefoon. Als je de camper verlaat haal je de vliegtuig stand eraf. Zo doen wij het. Duo sim bij kpn kan je gratis aanvragen.
We hebben twee abonnementen, de duo sim zit op het telefoonnummer die we het minst gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door gjvonk »

Wij hebben 2 gewone abonnementen en 1 data sim only. De laatste is de kleinst verkrijgbare van 5 Gb en € 5 per maand.

Nog een voordeel: het is een additionele tracker: "find my phone"...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5715
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door Camperic »

Geen 5Gb, maar 1Gb voor €10/mnd of €5/mnd met combivoordeel :wink:
Overigens alleen het eerste jaar, want na jaarlijkse prijsindicatie betaal ik inmiddels €6,47/mnd.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door gjvonk »

Net even mijn meest verse factuur bekeken; je hebt gelijk. Ik stond op het verkeerde been door de december 2023 actie: toen had ik opeens 7 Gb op het data sim only abonnement. Bij mij is de basisprijs nu € 10,84, daar gaat nog € 5 combikorting af.

Maar van 21-12-23 tot en met 02-01-2023 iedere avond npo of rtl journaal en daarna een Netflix film en 1 of 2 afleveringen van series die we volgen en dan ongeveer 50 Gb verbruikt hebben, vind ik niet gek...
Buscamper fan
Marijkecastel
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 11 apr 2018, 22:58

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door Marijkecastel »

Ik ben een leek op gebied van Sim-datakaarten in combinatie met smartphones. Mijn vraag is: als je een smartphone (bijvoorbeeld een oude iPhone) met een Sim-datakaart wilt gebruiken als hotspot moet er in die telefoon dan ook nog een gewone Sim-kaart om het apparaat te laten werken? Oftewel werkt een data-Simkaart alleen maar met telefoons waarin 2 Sim-kaarten passen ?
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door gjvonk »

Nee, volgens mij niet. In mijn mifi router zit ook alleen een data simkaart. Een data sim only abonnement heeft in ieder geval bij KPN een ander telefoon nummer. Bij KPN is dat een telefoonnummer wat met 0970 begint...
Buscamper fan
CaradoT135
Berichten: 2356
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Oude smartphone als MIFI gebruiken



Bericht door CaradoT135 »

Marijkecastel schreef:
ma 01 apr 2024, 14:24
Ik ben een leek op gebied van Sim-datakaarten in combinatie met smartphones. Mijn vraag is: als je een smartphone (bijvoorbeeld een oude iPhone) met een Sim-datakaart wilt gebruiken als hotspot moet er in die telefoon dan ook nog een gewone Sim-kaart om het apparaat te laten werken? Oftewel werkt een data-Simkaart alleen maar met telefoons waarin 2 Sim-kaarten passen ?
Een 06 nummer is alleen voor mobiele telefoons, een 0970 nummer voor data in MiFi's, tablets en andere aanverwante toepassingen.
Wil je die telefoon alleen als hotspot gebruiken moet je volgens de regels een 0970 nummer gebruiken. Dat heeft te maken met de uitgifte van 06 nummers die beperkt is.
Plaats reactie