Campercar Park

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Hanky-5
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 21 jul 2023, 18:29

Campercar Park



Bericht door Hanky-5 »

Hallo,

Tijdens mijn surftocht op het worldwideweb kwam ik de camperplaatsen tegen van Campercar park. Ik kende deze organisatie niet. Ik begrijp dat je met een pasje toegang kunt krijgen tot de camperplaats.
Hoe werkt dat met de betaling: staat er op dat pasje een tegoed? Moet ik die pas alleen voor de toegang gebruiken en bij vertrek met de bankpas/creditcard afrekenen?
Het zijn cp's die er goed uitzien dus ik wil ze wel gaan gebruiken.

Alvast dank voor jullie tips.

Hanky
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Campercar Park



Bericht door doov »

Op het pasje zet je een tegoed.
Als het tegoed voldoende is, gaat de slagboom bij vertrek open.
Zo niet, dan moet je er meer geld op zetten. Dat kan aan de paal, maar ook on line.

Je kunt ook precies het bedrag van het verblijf op je pas zetten.
Dat kan aan de paal.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19182
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Campercar Park



Bericht door Aloys »

Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
johan1950
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Campercar Park



Bericht door johan1950 »

Wij hebben september een trip door Bretagne gemaakt en uitgebreid van Campercar Park gebruik gemaakt.
Toegangspas hadden we onze trip besteld via de site Camperpark Park en direct een redelijk tegoed erop gezet.
Van de acht CP's was er maar één die tegenviel.
Het grote voordeel vinden we dat je op de dag van vertrek nog even op de site kan kijken hoeveel plaatsen er nog vrij zijn op de volgende CP.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Campercar Park



Bericht door hurktoilet »

Heb die club jarenlang gemeden omdat de entreeprocedure zacht gezegd niet helemaal helder uitgelegd wordt. Toen ze bij een lichtfestival in Le Puy-en-Velay echt de meest handige optie was, moest ik me er wel in verdiepen. En het is zoals met de meeste dingen: als je eenmaal weet hoe het moet, is het best makkelijk :bang: Wel irritrant: ook voor de sanizuil en om water te tappen heb je dat pasje nodig. Maar ook daarvoor geldt: als je het eenmaal weet...
Je hebt dus een pasje nog om geld op te zetten. Dat kun je ook bij eerste aankomst uit de automaat trekken en je zet er dan gelijk geld op. Volg de tip van @Doov: zet er precies genoeg geld kop voor het aantal nachten dat je wilt blijven, meer is niet nodig en dan zit je n ooit ergens aan vast. Pasje blijft altijd geldig.
Het gaat over het algemeen om voormalige gemeentelijke campings, waar de gemeente geen brood meer in zag, Maar CCP met beheer op afstand en het hele jaar open wel. Gemeente krijgt er nog een grijpstuiver voor, de middenstand houdt er een paar klanten aan over en de camperaar is geholpen, iedereen blij. Kwaliteit is doorgaans redelijk tot goed. Alleen de cp in Villefranche-sur-Saône was minder. Zompig terrein waar je met minimaal twee wielen op de paden moest blijven staan, en diverse elektrazuilen defect. Maar dat is al weer een paar jaar geleden, wellicht is hnhet inmiddels verbeterd.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Campercar Park



Bericht door freekvo »

Ook mijn ervaringen met de CCP's zijn goed. Natuurlijk moet je vantevoren goed kijken waar deze ligt, hoe de toegangsweg is en wat anderen er van zeggen in reviews op Campercontact of Google. Maar dat geldt voor elke CP.
Klachten over niet functionerende stopcontacten kun je gewoon aan hun doorgeven, je krijgt altijd een reactie terug.
Ook de helpdesk is prima: 1x ging bij vertrek om 7.30 de slagboom niet omhoog. Nr gebeld dat op de paal stond en de Engels sprekende dame kon mij haarfijn uitleggen dat ik niet ver genoeg was doorgereden waardoor ik niet boven de detectielus in het wegdek stond. Zij opende op afstand de slagboom voor mij.

Bijkomend voordeel: voor ca € 30 pj krijg je de mogelijkheid om vooraf een plek te reserveren. In deze tijd misschien wel fijn; begin januari stonden alle CCP's in Z-Frankrijk voor de Spaanse grens bomvol.
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 883
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Campercar Park



Bericht door zwerf-busje »

De juiste benaming is overigens: Camping Car Park
Groet Ruud
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Campercar Park



Bericht door EasyBee »

Je bedoelt Camping-Car Park ,volgens hun site. https://www.campingcarpark.com/en_GB/
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 883
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Campercar Park



Bericht door zwerf-busje »

ah, er moet nog een streepje tussen.
Groet Ruud
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Campercar Park



Bericht door deusjevo »

Handige optie, over het algemeen mooie plekken
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Campercar Park



Bericht door Sandor Gora »

Bij toeval vorig voorjaar op een van hun plaatsen terecht gekomen. En we zijn meteen fan geworden, prima plekken.
Aan de betaalautomaat bij de ingang ging het vlot om een account aan te maken en de kaart te kopen.
De kaart blijft altijd geldig (schrijven ze) en met een lege kaart zonder saldo kun je een volgende plaats gewoon inrijden.
Ik zet vóór het uitrijden, met m'n creditcard, alleen het dan benodigde bedrag op de kaart.
Eén keer meegemaakt dat iemand ingepiept was. Toen kwamen er mensen langs om te controleren.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Campercar Park



Bericht door willemzon »

Zo doe ik het ook, ik zet er van te voren geen bedrag op maar doe het ter plaatse met mijn creditcard, wat de camperplaats kost.
Gr Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
tomdejong
Berichten: 985
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Campercar Park



Bericht door tomdejong »

Afgelopen weekend nog in Amneville geweest, toen werkte de zuil niet, even bellen met het nummer wat op de zuil stond. Ik kreeg een Engels sprekende Fransman aan de lijn, die gaf mij een code en toen kon ik erin. In de App stond precies wat ik moest betalen. Volgende de dag uitgereden zonder problemen.

Paar jaar daarvoor tijdens een rondreis in Frankrijk veel op hun plekken gestaan. Zijn veelal oude campings municipal die ze hebben opgekocht en waar nu camperplekken van zijn gemaakt.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
sloopkogel
Berichten: 67
Lid geworden op: do 03 jan 2019, 16:36

Re: Campercar Park



Bericht door sloopkogel »

De plaatsen zijn inderdaad veel oude campings municipal die opgewaardeerd zijn.
Wat wel nieuw is ,is dat er nu plaatsen zijn waar je in de zomermaanden (mei tot september) ook mag kamperen met tent of caravan...niet zelfvoorzienend zeg maar omdat in die periode daar de toiletten en douches open zijn .
Vanaf september worden die gesloten en zijn de plaatsen alleen nog voor zelfvoorzienende campers.
Er is ook beheer en toezicht in de zomermaanden . alle info vind je op hun website :thumbup:
Plaats reactie