Ferry naar Hull: alternatieven?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door truus53 »

Dag,

Helaas heeft de ferry Rotterdam- Hull in juli nu al geen plek meer voor een standaard camper op de door ons gewenste data (zelfs niet als we wat schuiven).
Nu zie ik dat direct ferries en aferry wel nog plaatsen bieden. Iemand ervaring met deze maatschappijen?
Waar we in juli 2022 nog 550 euro betaalde zijn de tickets nu ruim 900 euro. Flinke verhoging!

Tweede plan is zuid engeland- wales- misschien Lake District te doen, maar ik lees dat zuid engeland erg druk is in de zomer? Schotland reisden we ook op de bonnefooi terwijl men zij dat dit een probleem ging zijn. Dus wat is druk? Iemand bekend met deze route?
Meer mogelijkheden om over te steken in ieder geval😃, de tunnel lijkt me ook een leuk idee!
metatoon
Berichten: 9697
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door metatoon »

Niet ik ,maar mijn zoon heeft vorig jaar gereisd naar Wales.
De oversteek heeft hij met de trein gedaan .
Camper op de trein dus.

Gr. Toon .
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
DJSmiley
Berichten: 4054
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door DJSmiley »

Wales enz zou je ook nog via HvH - Harwich kunnen doen.

Persoonlijk ben ik niet zo van de lange overtochten, omdat er ook meteen een hut enz bij komt. Voor mij is een paar uurtjes extra rijden geen bezwar.
Dat verschil wordt natuurlijk groter naar mate je hoger in UK wilt: Via Calais naar t lake district is nogal een stuk meer om dan naar Wales via Hull of Calais.

De kanaaltunnel is ook een mogelijkheid, maar soms kan de veerboot ook prima zijn, zowel vanaf Calais als Duinkerken. De tunnel is soms duurder, terwijl de overtocht relatief kort is (1.5-2 uur) en kan ook een leuk rustmomentje zijn (+ je kijkt bij aankomst in UK uit op de rotsen bij Dover)

Bij Gravelines zit een gratis camperplaats. Meestal rij ik 's avonds daar heen, en dan de volgende dag de overtocht.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door hurktoilet »

Bedoel jij met camperplaats bij Gravelines die in Oye-Plage? Heb ik ooit gezocht, maar niet gevonden... In Gravelines zelf heb je de Parking des Islandais, die is betaald. Verderop in het dorp is een gratis sanizuil. Heb ook eens vrij overnacht op de kade in Grand-Fort-Philippe.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door gjvonk »

Net even gezocht: het goedkoopste trein-kanaaltunnel (chunnel) ticket voor een camper tussen 5,5 en 8 meter kost bij vertrek op 17 mei afhankelijk van het tijdstip tussen € 195 en € 218 voor de heenreis en voor een terugreis op 13 juni tussen de € 201 en € 238, ook weer afhankelijk van het gekozen tijdstip.

Ja je moet in Engeland verder rijden, maar voor het prijsverschil tussen een overtocht naar Hull en via de trein-kanaaltunnel kun je in Engeland heel veel km's rijden...
Buscamper fan
DJSmiley
Berichten: 4054
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door DJSmiley »

hurktoilet schreef:
zo 07 jan 2024, 16:36
Bedoel jij met camperplaats bij Gravelines die in Oye-Plage? Heb ik ooit gezocht, maar niet gevonden... In Gravelines zelf heb je de Parking des Islandais, die is betaald. Verderop in het dorp is een gratis sanizuil. Heb ook eens vrij overnacht op de kade in Grand-Fort-Philippe.
Camperplaats is een groot woord misschien, maar t wordt wel als zodanig genoemd. Geen voorzieningen, maar prima voor een overnachting en met 15-30min ben je op de boot in Duinkerken of Calais (net welke je pakt)

https://maps.app.goo.gl/pBLbjh8QLha4Rqfq7
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door truus53 »

Ik ga de tunnel prijzen eens onderzoeken. Het klopt dat je in verhouding voor Hull veel km kunt rijden, we hebben ‘maar’ 3,5 week dus wil vooral tijd doorbrengen in het gebied wat we willen zien. Ik vind het ook wel even een relaxmoment zo’n ferry met die foute optredens, het veel te dure biertje en stapelbed hutje.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door hurktoilet »

DJSmiley schreef:
zo 07 jan 2024, 17:10
Camperplaats is een groot woord misschien, maar t wordt wel als zodanig genoemd. Geen voorzieningen, maar prima voor een overnachting en met 15-30min ben je op de boot in Duinkerken of Calais (net welke je pakt)

https://maps.app.goo.gl/pBLbjh8QLha4Rqfq7
Hé, die kende ik niet. Net zo ver van de ferry als Gravelines zelf, lijkt me voor één nacht inderdaad ook prima. Wat verder van het mini-stadje af, maar daar mis je weinig aan.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door AadenAnke »

Ons is Duinkerken Dover uitstekend bevallen! Kwamen eind van de middag aan op het ferry terrein en konden daar uitstekend wachten tot dat we aan boord konden om 4.00uur wij boekte ver vooruit en hadden een retour voor iets van 170€ terug moesten we rond 7.00 aan boord daar was het wachten wat lastiger (geen ruimte op of in de nabijheid van de terminal). Heb het nu over alweer wat jaren geleden (2016/2017) maar ook toen was het al een afvaart eerder of later of een dag eerder of later een waanzinnige verhoging. Voordeel met 2 uur was het weer van boord

Gr Aad
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 883
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door zwerf-busje »

Voor het Lake District kun je beter de ferry Ijmuiden-Newcastle nemen.

Het blijft altijd een lastige afweging van een duur ticket versus tijd en kosten om te rijden.
Voordeel van de nachtboot is dat je ook tijd wint, want de boot vaart als je slaapt.

Als we naar Noord Engeland of Schotland gaan nemen altijd de dure nachtboot, en voor Zuid Engeland rij ik liever naar Duinkerken.
Groet Ruud
C-bus
Berichten: 39
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 8:56

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door C-bus »

Ik denk dat een aantal afvaarten voor Rotterdam-Hull wel beschikbaar zijn maar 'vastgehouden' worden voor bepaalde organisaties.

Zonet heb ik even ingelogd op ons account van de Caravan and Motorhome Club, waar wij lid van zijn. Met onze maat camper waren er op willekeurige data in juli gewoon afvaarten beschikbaar voor 280 GBP inclusief hut, enkele reis, via de Caravanclub.

Misschien moet de TS het via die weg nog eens proberen

Groet,

C-bus
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Ferry naar Hull: alternatieven?



Bericht door truus53 »

Dat denk ik ook c bus , via p&o in juli voor een standaard camper voor ons geen passende plek.
Newcastle kon ik nog wel vinden maar no way dat ik 2000 euro voor een overtocht betaal voor 2 pers.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 09 jan 2024, 8:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Plaats reactie