Hemelbekleding cabine

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Ciko
Berichten: 5
Lid geworden op: di 05 dec 2023, 16:52

Hemelbekleding cabine



Bericht door Ciko »

Hi, ik heb onlangs een Ducato alkoof uit 1990 gekocht. Er zitten vieze vlekken in de hemelbekleding in het autogedeelte. Ik denk door lekkage maar zou niet weten waar dat vandaan komt. Het water lijkt daar namelijk niet te komen aan de buitenkant. Anyway, het ziet er niet uit en ik wil het weg hebben. Schoonmaken lukt niet echt. Ik denk er dus aan dat hele ding weg te halen. Iemand ervaring mee? Of andere betere tips?
Bijlagen
IMG_20231213_110115773.jpg
IMG_20231213_110115773.jpg (128.15 KiB) 505 keer bekeken
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hemelbekleding cabine



Bericht door AadenAnke »

Als het goed gespannen is kan je proberen een paar lagen verf er op te smeren. Wordt het niet weg halen kan altijd nog

Gr Aad
Driekske
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 12:44

Re: Hemelbekleding cabine



Bericht door Driekske »

Zou hem er even uithalen en met een spuitbusje in kleur licht inspuiten.
Schroefjes van de handgreep en zonneschermen los en hij valt er zo uit. :wink:
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10210
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Hemelbekleding cabine



Bericht door Peter LMC »

Als deze er zo uit kan, zoals Driekske zegt.
Dan Dasty er op spuiten, even inwerken en afspoelen.
Drogen en weer als nieuw. :thumbup:
Hermine
Berichten: 253
Lid geworden op: za 04 nov 2023, 16:41

Re: Hemelbekleding cabine



Bericht door Hermine »

Als het inderdaad lukt om de hemel er uit te halen (kan niet beoordelen hoe makkelijk of moeilijk dat in jouw geval is) kun je ook overwegen deze te te voorzien van een nieuwe laag bekleding. Met een stretch bekledingsstof en een bus spuitlijm is dat makkelijker dan je misschien denkt.
Driekske
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 07 jun 2023, 12:44

Re: Hemelbekleding cabine



Bericht door Driekske »

Bij heel veel auto,s haal je de hemel er zo uit en zit alleen maar met schroefjes van hand grepen zonneklep en schroefje in binnen verlichting vast soms ook nog met plastic doppen hier en daar.

Wijst zich zelf!
Heb in het verleden veel Airbags ingebouwd ook in de hemels vandaar

Bij sommige merken kan er plaatselijk een dubbelzijdig plakbandje zitten even een plamuur mesje er langs en klaar
Bij een camper van 1990 denk ik dat je een 280 bedoeld daar haal je hem alleen met een paar schroefjes los zoals beschreven
Ciko
Berichten: 5
Lid geworden op: di 05 dec 2023, 16:52

Re: Hemelbekleding cabine



Bericht door Ciko »

Thanks voor alle ideeën! Het is inderdaad een 280 en als het maar met een paar schroefjes vast zit ga ik het snel proberen. En dan eerst maar eens kijken hoe ver ik kom met schoonmaken en anders toch maar spuiten of bekleden.
Plaats reactie