Pas op in Barcelona

Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Pas op in Barcelona



Bericht door gjvonk »

Buscamper fan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door hathi »

Mss staan ze wel op provisie :lolno:al die eu landen worden slimmer gemaakt om geld te genereren
Hans
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19180
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door Aloys »

Oplossing: je moet je gewoon aan de toegestane snelheid houden, en niet door rood rijden.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door Premiumliner »

Reactie van hathi zonder het artikel gelezen te hebben! :crazy:

In Nederland heeft het CJIB de slogan: mensen kiezen er zelf voor klant van ons te worden, :-B
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door Marco Polo »

Een groot deel ging over een milieuzone en kon juridisch niet onderbouwd worden.
Sensatiebericht dus.
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door deusjevo »

Premiumliner schreef:
vr 22 dec 2023, 20:21
Reactie van hathi zonder het artikel gelezen te hebben! :crazy:

In Nederland heeft het CJIB de slogan: mensen kiezen er zelf voor klant van ons te worden, :-B
Psies :cheers:
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door gjvonk »

Die laatste slogan vind ik erg leuk; alhoewel het soms ook onachtzaamheid is. Ik had deze zomer ook een snelheidsbekeuring in Spanje: komend over de snelweg vanuit Chaves (Pt) net over de Spaanse grens: net iets te laat de snelheidsbeperkingen in de gaten...maar op zich volkomen terecht. En een gewaarschuwd mens...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door Marco Polo »

Dus de topictitel moet eigenlijk zijn, pas overal op op de verkeers ge- en verboden :angel: :wink: :P :mrgreen: :hug:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door gjvonk »

Klopt maar ten dele: in sommige steden/regio's/landen is de pakkans op bepaalde verkeersovertredingen nagenoeg 100%: aan mij bekend zijn in ieder geval
- parkeren zonder of te kort betalen in Rotterdam: handhaving rijdt daar zeer fanatiek met scan auto's.
- roodlicht en/of snelheidsovertreding op de kruisingen van zowel de N44 bij Wassenaar als op de N492 (Groene Kruisweg) tussen Rotterdam en Oostvoorne
Buscamper fan
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1046
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door amigob2 »

ik weet niet wat door het rood rijden kost in Spanje maar meer dan 2000 euro lijkt me wel heel veel
Minder dan 1000 boets maar wel 2 miljoen naar binnen geharkt
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door seth_space »

Die agent 541 is vast geen fysieke agent maar een camera systeem dat die code gekregen heeft.
Zou het wel een mens zijn dan is zijn prestatie uitzonderlijk.
stel dat hij 1600 uur actief bezig was op jaar basis met bekeuren dan deed hij er ca 42 per uur.
Zeer onwaarschijnlijk.. duidelijk een geautomatiseerd proces zoals een reeks van verkeerscameras.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door Marco Polo »

https://www.barcelonametmarta.nl/reizen ... er%20nodig?

De milieuzone waar het hier blijkbaar om ging wordt inderdaad gecontroleerd met camerasystemen.
Dus 100% pakkans.
Afhandeling natuurlijk afhankelijk van de lokale wetgeving :mrgreen:
Gebruikersavatar
PJD
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 26 feb 2023, 7:55

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door PJD »

Mooi, de pakkans zou overal 100% moeten worden, zou men zich weer eens gaan gedragen op de weg, lijkt nu soms het wilde westen wel met de overtredingen.

En ja, onachtzaamheid is ook een overtreding, ik snap het heel goed dat het soms gebeurd, maar sommigen gebeurt het wel heel vaak.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Pas op in Barcelona



Bericht door gjvonk »

Ik ben het met je eens dat dergelijke hoge scores alleen mogelijk zijn met digitale hulpmiddelen..., desalniettemin: pas dus op want ook de "camperforum pakkans berekeningen" blijken in toenemende mate niet meer op te gaan of achterhaald te worden door de snel toenemende inzet van digitale hulpmiddelen/meetapparatuur. Ik vind het in het opzicht van "beter opletten" toch een aardig bericht.

Wat betreft "juridisch niet te onderbouwen": bij mijn snelheidsbekeuring uit Spanje zat een 2e vel met zowel de ijkrapportage van de snelheidsmeter-camera apparatuur als de barometrische weersomstandigheden en omgevingstemperatuur tijdens de constatering van de overtreding met een daarop aangepaste correctie van de overtredingssnelheid naar beneden. Hoezo, niet juridisch grondig?
Buscamper fan
Plaats reactie