Camperplaats in de buurt van Parijs?

Plaats reactie
Leon60Hobby
Berichten: 137
Lid geworden op: do 17 nov 2022, 9:55
Locatie: Noord-Brabant zonder vaste plek

Camperplaats in de buurt van Parijs?



Bericht door Leon60Hobby »

Ik ga vanaf Kerst t/m eerste week Januari naar Parijs. Daarom zoek ik een camperplaats in Parijs zelf, of in de omgeving met de mogelijkheid om met openbaar vervoer naar het centrum te gaan. Iemand leuke tips? (ik heb al een milieu sticker, oranje, en de winterbanden liggen al klaar om te monteren).
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Camperplaats in de buurt van Parijs



Bericht door dedruivenplukker »

Wil je een plek met of zonder verzorging?
De laatste keer hebben wij bij een RER station buiten Parijs gestaan.
's Avonds een plekje zoeken, dan ben je 's morgens ingebouwd. :lol:
Met de RER zo Parijs in.

Kijk anders op P4night, daar staat veel op voor Parijs, en er verandert ook veel en snel, dus zoek actuele info.
Als voorbeeld:

https://park4night.com/nl/place/437566
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31991
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats in de buurt van Parijs



Bericht door Bob Diesel »

Een camping is waarschijnlijk goedkoper
Maar zeker veiliger om de camper achter te laten

https://www.camping-frankrijk.nl/campin ... paris-est/
.
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/paris/paris/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 472
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Camperplaats in de buurt van Parijs



Bericht door SkiRon »

Die camping Paris Est is een aanrader.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Camperplaats in de buurt van Parijs



Bericht door dedruivenplukker »

Bois de Boulogne heeft bijna geen campeer plekken meer en is zeker volgeboekt in deze periode.
Versaille is dicht in de winter. (!)

Het zal beter geworden zijn maar op Boulogne kon je voorheen ook niets achterlaten.... :thumbdown:
Gewoon zorgen dat er niets te halen is dus.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats in de buurt van Parijs



Bericht door hurktoilet »

Om te beginnen dit: voor de milieusticker is het wel van belang welke sticker je hebt. met een sticker voor categorie 4 of 5 mag je niet binnen de ring van de A86 komen, dus blijft het centrum ver buiten je bereik. Ook bij de camping Bois de Boulogne kom je dus niet. De dichtstbijzijnde camping voor campers die niet in 0, 1, 2 of 3 vallen is Sandaya in Maison-Laffitte, op loopafstad van een station waar de RER-treinen naar het centrum stoppen.
Binnen de Périphérique, dus in het hart van het centrum, is maar één plaats waar je legaal kunt overnachten: parking Wurtz (zonder voorzieningen) aan de gelijknamige straat. Dat wil zeggen, als je de confrontatie met de buitengewoon chagrijnige beheerder aandurft... Wij hadden vooraf gereserveerd, konden door ons te melden bij de slagboom het terrein op, geen beheerder te zien, dus wij de stad in. Ik zal je de details besparen, maar toen we 's avonds laat terugkwamen kwam de beheerder op ons af. We mochten daar helemaal niet overnachten, en onze plek was niet voor ons, keggen waren trouwens ook verboden. Nu spreek ik heel redelijk Frans, ben rustig gebleven, heb mijn reservering getoond en uitgelegd dat we dus duidelijk toestemming van zijn baas hadden om daar te staan en te overnachten. Had ie niets mee te maken, hij had schijt aan zijn baas. Dat ging een kwartiertje, 20 minuten zo door. Wat er toen gebeurde, weet ik niet, maar op eens draaide de man om als een blad aan een boom. Voor drie dagen? Blijf dan maar staan, geen probleem. Ja, natuurlijk mochten we dan ook in de camper slapen. Hebben daar drie dagen prima uitvalsbasis gehad, bij ons vertrek kwam de man ons nog een goede reis wensen...
Weet verder dat Park4Night verder een heleboel parkeerplaatsen in Parijs suggereert. Die zijn allemaal betaald en je mag er dus niet overnachten, maar er zijn dus genoeg mensen die het doen. Zelfs in het zicht van de Eiffeltoren, waar het barst van de borden dat je je camper er niet eens mag parkeren. Op eigen risico dus...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31991
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats in de buurt van Parijs



Bericht door Bob Diesel »

Ja nu nog een plekje vinden in de kerstperiode ,, veel suc6
https://campingaparis.com/camping-paris ... illage-nl/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Camperplaats in de buurt van Parijs



Bericht door dedruivenplukker »

Regels milieusticker en milieuzone Parijs 2023
In 2023 geldt er voor Parijs één grote lage-emissiezone (ZFE). Hiervoor gelden de volgende regels:

De milieuzone is van kracht tussen 8:00 en 20:00 uur op doordeweekse dagen (Franse feestdagen uitgezonderd).
In het centrum zijn alleen voertuigen met milieusticker 0 t/m 3 toegestaan.
In het gebied buiten de périphérique mogen voertuigen met milieusticker 0 t/m 4 inrijden.
Voor zware voertuigen die meer dan 3.500 kg wegen, geldt de milieuzone in Parijs naast de werkdagen ook in het weekend van 08:00 tot 20:00 uur.
Tijdens de dagen met extreme luchtvervuiling kunnen er tijdelijk nóg strengere maatregelen voor de milieuzone van Parijs van kracht zijn. Het rijverbod kan dan voor meer milieustickers gelden.

Let wel: per 1 juli 2023 staat er een inreisverbod gepland voor voertuigen met milieusticker 3 en per 2024 zelfs voor voertuigen met milieusticker 2. Dit zou betekenen dat dan alle dieselvoertuigen de milieuzone niet meer in mogen.

Daarom stond ik bij de RER. :shh:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Leon60Hobby
Berichten: 137
Lid geworden op: do 17 nov 2022, 9:55
Locatie: Noord-Brabant zonder vaste plek

Re: Camperplaats in de buurt van Parijs



Bericht door Leon60Hobby »

Allemaal bedankt voor jullie tips; ik ga er mee aan de slag. Komende week laat ik ms nog weten wat het geworden is.
Leon60Hobby
Berichten: 137
Lid geworden op: do 17 nov 2022, 9:55
Locatie: Noord-Brabant zonder vaste plek

Re: Camperplaats in de buurt van Parijs?



Bericht door Leon60Hobby »

Tussentijdse rapportage .......
De afgelopen dagen ben ik op mijn gemak van Den Bosch naar Parijs afgezakt. Tot nu toe prima ervaringen:
- camperplaats Han-sur-Lesse: gratis plek in een rustig dorpje. Mooi punt om het Rochefort bier te proeven, verder weinig over te melden
- camperplaats Reims: vlakbij het voetbalstadion waar op het parkeerterrein een kermis wordt gehouden. Rumoerig tot ca 22:00 uur en daarna prima rust. Ook een gratis plek
- camperplaats Provins: deze plek is bij het toeristenbureau; volgens de boeken 8 euro per nacht, maar momenteel gratis. Mogelijkheid om toilet te dumpen en water te verversen. Zeker een aanrader omdat je vanaf hier in 10 minuten te voet in het middeleeuwse centrum van het dorp/stadje bent. Zeker wel een aanrader!!

En nu een tweede nachtje hier, vervolgens ga ik Parijs Est eens proberen
Leon60Hobby
Berichten: 137
Lid geworden op: do 17 nov 2022, 9:55
Locatie: Noord-Brabant zonder vaste plek

Re: Camperplaats in de buurt van Parijs?



Bericht door Leon60Hobby »

Inmiddels weer een paar nachten verder. 3 Nachten verbleven op Paris Est; is we leen mooie camping maar ook prijzig. Voor de eerste twee nachten moest ik 49 euro per nacht aftikken vanwege de jaarwisseling. De afgelopen nacht (2 op 3 januari) was het nog 43 euro. Wel inclusief elektriciteit en sanitair.

Vanochtend ben ik naar de noordkant van Parijs vertrokken en nu sta ik op Camping 'Les 3 sources' in L'Isle Adam. Beetje uitgeleefde camping, maar wel met sanitair (kwaliteit?) maar voor slechts 6 euro per nacht zonder elektriciteit. Winkelcentrum op 5 minuten lopen. En met OV naar Parijs is mogelijk vanuit Nointel Gare in 36 minuten naar Gare du Nord. Dat ga ik komende dagen eens uitproberen
Plaats reactie