Overzicht camperplaatsen Catalonië volgens de online krant

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31993
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Overzicht camperplaatsen Catalonië volgens de online krant



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1106
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Overzicht camperplaatsen Catalonië volgens de online krant



Bericht door Don Esteban »

Ampuriabrava is mijn 'durp' dus ik beperk me tot het stukje over die plaats:
>>Playa de Ampuriabrava is een breed en langgerekt strand in de gemeente Castelló d’Empúries. Het strand heeft fijn zand en ondiep water, ideaal voor gezinnen met kinderen. In de omgeving zijn er verschillende camperplaatsen beschikbaar. Camping Nautic Almata: € 10 – € 20 per dag (afhankelijk van type en grootte van de plaats) en Camping Aquarius: € 10 – € 20 per dag (afhankelijk van type en grootte van de plaats). Beide campings bieden plaats aan kampeerauto’s, tenten en caravans en beschikken over verschillende faciliteiten, zoals zwembaden, restaurants en supermarkten. Ze liggen beide op loopafstand van het strand.<<
Hier klopt maar weinig van. Is dit afkomstig van 20Minutos?
Het brede strand ligt inderdaad aan Ampuriabrava. Een deel van gemeente Castello d'Empuries. In de omgeving liggen 2 camperplaatsen. Eentje is gratis en ligt op 500 meter van het strand aan de rand van het dorp. Het is een gratis cp direct naast het sportvliegveld zonder faciliteiten en het stinkt er behoorlijk vanwege de gasinstallatie direct ernaast. Desalniettemin kan het er op bepaalde de tijden van het jaar hartstikke vol staan. Ik schat ruimte voor een 20tal campers. De tweede grotere cp ligt tegen de stad Rosas aan, 6 km verwijderd van Ampuriabrava. Een prima cp met bescheiden camping-faciliteiten. In de drukkere periodes scrolt regelmatig het woord Complet over de lichtkrant. 100 meter verder ligt camping Salatá waar het met de ACSI card slechts een paar euro duurder is per dag.
Camping Nautic Almata (een grote camping) ligt tussen Castello en San Pere Pescador. Ook een km of 6 verwijderd van Ampuria. Deze camping is geopend van eind juni tot half september. Dus eigenlijk alleen in het drukkere seizoen. Prijzen van 40€ en duurder. Dus echt geen €10 tot €20.
Camping Aquarius ligt achter San Pere Pescador. Meer dan 15 km verwijderd van Ampuria. Ook daar betaal je veel meer dan wat 20Minutos schrijft.
Als iemand schrijft: de campings bieden plaats voor kampeerauto's, tenten en caravans lijkt me de schrijver geen campingkenner. ik ga toch ook niet vermelden dat er water door de rivier stroomt? .. :wtf:
Ik kan nog tal van campings opnoemen die in deze streek liggen en veel Spanjegangers die in de Costa Brava verblijven zullen die ook wel allemaal kennen. Kortom, het stuk rammelt van alle kanten.
Laatst gewijzigd door Don Esteban op do 14 dec 2023, 23:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31993
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Overzicht camperplaatsen Catalonië volgens de online krant



Bericht door Bob Diesel »

Juist daar voor linkte ik het door
Alleen al bij st Pere Pescador liggen wel een paar meer als die 2
En Aquarius kost met de acsi al €27 in 2024

Er klopt geen tapa albongida van :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Overzicht camperplaatsen Catalonië volgens de online krant



Bericht door Marco Polo »

“Spanje Vandaag” ten voeten uit :P :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31993
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Overzicht camperplaatsen Catalonië volgens de online krant



Bericht door Bob Diesel »

Alles voor een bakje koffie☕️☕️
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Overzicht camperplaatsen Catalonië volgens de online krant



Bericht door Marco Polo »

Wordt je gesponsord Bob ? :wink:
Plaats reactie