Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland

Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Jean Baret »

Afbeelding

Zo, het staat in de agenda. Je kunt de collega’s maar beter zo vroeg mogelijk laten schrikken. Afbeelding
Ik heb vijf en halve week vrij genomen om via Triëst, Kroatië en Albanië naar Griekenland te rijden. Einddoel is het nieuwe huis van vrienden van mij in de buurt van Nafplion, op Peloponnesos.

Ik ben, behalve een bezoek aan Servië en Kosovo, nooit in de buurt van Kroatië en Albanië geweest dus een deel van de lol zal ook zijn om onderweg een hoop leuke dingen te doen.

Plan is voorlopig: zo snel mogelijk door Duitsland en Oostenrijk gaan, en bij Triëst echt aan de vakantie beginnen. Langs de kust van alles beleven, en dan de terugweg relatief snel doen. De hitte en het drukke seizoen ontsnap ik liever zoveel mogelijk. Helaas zit ik aan de maand juni vast.

Heb er zin in! Tips welkom, maar eerst maar eens de al bestaande onderwerpen doorlezen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door AadenAnke »

Kijk dat is de spirit en dan gewoon een half jaar de jaloerse blikken van de collega’s heerlijk toch :thumbup:

Gr Aad
jansloos
Berichten: 6878
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door jansloos »

hij geeft bovenin al wel een conflict aan met andere afspraken.

Collega je voor geweest?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Cee Pee »

Of gewoon een geplande vrijmibo die ook zonder jou prima lukt. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2347
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door rbisdom »

Ik heb me hier op het forum al een paar keer positief uitgelaten over onze reis langs de adriatische kust langs Kroatië en Albanië naar Griekenland. Zeer goed te doen en je komt ogen tekort. Je mag me altijd benaderen
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
CaradoT135
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door CaradoT135 »

Wij zijn nog niet verder gekomen dan het uiterste puntje van Kroatië. Juni is een perfecte maand om langs de kust van Kroatië te rijden. Dan is het nog niet erg druk en de temperatuur ook nog iets milder dan juli en augustus. Wat ik mij van onze eerste vakantie in Kroatië nog kan herinneren was de andere kant van het prachtige land. Toen we vanaf Zadar aan de kust door de bergen richting Plivice meren reden kwamen we langs kapot geschoten huizen en terreinen afgezet met waarschuwingsborden dat er mijnen lagen. Dat was wel eventjes terug naar de realiteit van jaren geleden, zo dichtbij en zoveel ellende.
Maar het is een prachtig land met aardige mensen, veel zwemwater, wandelroutes en lekker eten.
Pedro48
Berichten: 260
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Pedro48 »

Dat zal dan al heel even geleden zijn geweest..
Kapotte huizen waren er genoeg,.
Nu zie je dat bijna niet meer.
Laatst gewijzigd door Pedro48 op do 07 dec 2023, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Coral Supreme S 690SC
AadenAnke
Berichten: 13293
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door AadenAnke »

Er schijnt daar best nog wat kolere zooi rond te slingeren en regelmatig ook nog te ploffen

Gr Aad
Pedro48
Berichten: 260
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:55

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Pedro48 »

Ja.. hier in ons dorpje een paar weken geleden ook nog. :D
De EOD is er de hele middag mee druk geweest.
Adria Coral Supreme S 690SC
Gebruikersavatar
Whatever
Berichten: 142
Lid geworden op: do 21 sep 2023, 17:05
Locatie: Groene Hart

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Whatever »

Pedro48 schreef:
do 07 dec 2023, 20:52
Dat zal dan al heel even geleden zijn geweest..
Kapotte huizen waren er genoeg,.
Nu zie je dat bijna niet meer.
Ehhh, ik ben er afgelopen september nog geweest (met de motor) en er is nog heel veel kapotgeschoten ellende en waarschuwingsborden te vinden. Als je in Srebrenica of Potocari van de hoofdwegen afgaat weet je ook niet wat je ziet, ook nog na zoveel jaren.

Qua natuur heeft het mij echt positief verrast!
'Life doesn’t come from a store. It starts in nature'
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door 508overland »

Ik heb in Oktober ongeveer het vergelijkbare gereden, maar dan Lesvos als eind bestemming via Piraeus (Athene). Wij probeerden vooral de gehele kustroute in de balkan te rijden.
Zoals Rob zei je komt ogen te kort. Als je geen problemen hebt met kronkelende bergwegen met afgrond raad ik de kustroute in zuidelijk Kroatië richting Bosnië/Montenegro echt ten zeerste aan.

In Griekenland weet ik tal van prachtige plekjes, kom er al jaren. Maar meer de andere richting op, Thessaloniki, chalkidiki ect.
Zodra het zover is, geniet er van!
Groet Michiel
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Jean Baret »

jansloos schreef:hij geeft bovenin al wel een conflict aan met andere afspraken.

Collega je voor geweest?
Hahaha ik dacht al: wie maakt er de eerste grap over? Afbeelding Maar bij het wekelijkse werkoverleg kan het team in die periode wel zonder mij. Dat is tenminste te hopen voor ze…


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Jean Baret »

Cee Pee schreef:Of gewoon een geplande vrijmibo die ook zonder jou prima lukt. :wink:
Precies! Ik zal ze een foto sturen van mijn biertje met uitzicht, elke vrijdagmiddag. ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Gebruikersavatar
Jean Baret
Berichten: 386
Lid geworden op: ma 16 nov 2020, 19:32

Re: Solo via Kroatië en Albanië naar Griekenland



Bericht door Jean Baret »

Dank iedereen voor de tips! Ik was even geschrokken van berichten hoe populair Kroatië is geworden de laatste jaren dus dit is allemaal heel fijn om te lezen.

Ik hoop vooral de drukte ook een beetje te mijden, denken jullie dat het nog te doen is in juni? Ik hou ervan om op de bonnefooi naar campings te rijden, bijvoorbeeld. Als ik overal moet reserveren omdat ze anders vol zitten, dan moet ik me daar op aanpassen. Dan ga ik misschien ook liever af en toe verder van de kust het land in, wat rust opzoeken.

Bergweggetjes is prima, als ik er met een busje van 5 meter doorheen kom natuurlijk, maar dat zal toch moeten lukken.

De oorlog heb ik in 2006 nog in de ogen van mensen in Kosovo en Servië zien staan, dat was behoorlijk heftig om te zien, naast de kapotte huizen. Maar daar was het nog maar 6 jaar geleden, en nog veel spanningen onderling.

Tips over Albanië ook welkom! En over Kroatië verder landinwaarts.


Sent from my iPhone using Tapatalk
It’s bigger on the inside. Ombouwtopic van mijn bus.
Plaats reactie