BC40 achteruitrijcamera videoprobleem

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Janhof
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 01 dec 2023, 15:11

BC40 achteruitrijcamera videoprobleem



Bericht door Janhof »

Hallo forumleden, ik ben in het bezit van een Garmin 780 + BC40 achteruitkijk camera. Sinds kort vindt er wel een bluetooth verbinding plaats tussen de camera en het navigatieapparaat maar kan het navigatieapparaat geen videobeelden ontvangen van de camera.

Alle mogelijke oorzaken heb ik geprobeerd. 222 x ontkoppelen en koppelen, 77 verschilende posities, soft reset en hard reset, nieuwe batterijen. Niets helpt. Heeft iemand ooit een soortgelijk probleem gehad met de BC40 en een oplossing gevonden? Mijn dank zal enorm groot zijn.

Gr. Jan
CaradoT135
Berichten: 2358
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: BC40 videoprobleem



Bericht door CaradoT135 »

Je schrijft dat je wel Bluetooth kan verbinden, maar dat apparaat doet het toch met een WiFi verbinding?
Janhof
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 01 dec 2023, 15:11

Re: BC40 achteruitrijcamera videoprobleem



Bericht door Janhof »

De Garmin ziet de camera via Bluetooth maar kan geen videobeelden ontvangen. Heel vreemd. Voor de duidelijkheid van het probleem via volgende link een gelijke discussie maar waar de uiteindelijke oplossing niet gepubliceerd werd.

http://www.poi-factory.com/node/52101
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: BC40 achteruitrijcamera videoprobleem



Bericht door EasyBee »

De verbinding moet via wifi en niet via Bluetooth.
Zit er een ander wifi apparaat op de 2.4 GHz op kanaal 11? Smartphone of mobiele wi‑fi hotspot?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5716
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: BC40 achteruitrijcamera videoprobleem



Bericht door Camperic »

Inderdaad (nogmaals) de BC40 comminiceert via WiFi, niet via Bluetooth.

Ik gebruik 2x BC40 en heb er gelukkig nog nooit last van gehad, dus herken het probleem niet.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
RogerPaolo
Berichten: 219
Lid geworden op: do 14 apr 2022, 22:08

Re: BC40 achteruitrijcamera videoprobleem



Bericht door RogerPaolo »

ik herken de verbindingsproblemen ook, en het gekke is dus dat wanneer mijn telefoon niet met bluetooth verbonden is alles werkt naar behoren, maar wanneeer mijn telefoon wel verbonden is dan kan hij niet verbinden met de camera. Ik dacht daarom dat de verbinding naar de camera met BT ging en dat de 780 moeite had met meer dan 1 connectie.

[edit: ik vond dit: "The camera takes a long time to connect or does not connect

Your camera may have a weak wireless connection to your navigation device if it takes a long time to display video on the navigation device, if the video frequently pauses or buffers, or if the camera does not display video at all on your navigation device. Interference with the connection can be caused by other wireless signals, vehicle wiring, or structural elements of your vehicle.

You can try these options to help improve the stability of the wireless connection between your camera and your navigation device.

Move the navigation device to a different location on your dash or windshield.
Remove the camera from the mount, flip it upside down, and place it back into the mount.
When mounted with the Garmin® logo upside-down, the camera automatically flips the video the next time it connects to your navigation device to provide a correctly oriented image. Flipping the camera upside down changes the position of the wireless antenna and can improve the connection quality in some cases.

Mount the camera at a different location on your license plate.
For example, if your camera is mounted at the top of your license plate, you can try moving it to the bottom of the license plate, or vice-versa.

Try one or more of these options to reduce sources of Wi‑Fi® interference:
Set the wireless router in your home to use a channel other than channel 11.

The camera communicates with your navigation device using a 2.4 GHz Wi‑Fi signal on channel 11. Reducing the number of nearby devices using the same channel can improve the wireless connection.

Turn off the Wi‑Fi radio on other devices in your car, such as your smartphone or mobile Wi‑Fi hotspot."]
Critics talk about art - Artists talk about brushes
roscher
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 09 jun 2023, 7:25

Re: BC40 achteruitrijcamera videoprobleem



Bericht door roscher »

Al wat ouder draadje, maar zie niet dat het probleem is opgelost.
Paolo komt mi in de buurt van het probleem. Alleen hij bekijkt het vanuit de camera. Gezien de camera, de navigatie en de setup in deze situatie gewerkt heeft is het waarschijnlijker dat het probleem schuilt in de smartphone. Heb je toevallig meer bluetooth apparaten verbonden met je smartphone? er is een maximum van 5 bij oudere en 7 bij de nieuwste bluetooth versies. Als je meer apparaten koppelt ziet hij ze wel, maar maakt er geen bruikbare koppeling mee. Je moet dan het aantal koppelingen terug brengen.
In mijn situatie heb ik bijv onlangs een jbl speaker toegevoegd, maar er hangt ook een andere speaker aan en de bluetooth van de zonnepanelen, dus loop het risico dat ik ongemerkt een grens overschrijd.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker.
Gebruikersavatar
RogerPaolo
Berichten: 219
Lid geworden op: do 14 apr 2022, 22:08

Re: BC40 achteruitrijcamera videoprobleem



Bericht door RogerPaolo »

ik begrijp je analyse niet helemaal. Wanneer de verbinding tussen de navigatie en de camera niet opgezet kan worden, hoe speelt het aantal bt verbindingen op mijn iPhone daar dan een rol in? dat volg ik niet.
Critics talk about art - Artists talk about brushes
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4189
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: BC40 achteruitrijcamera videoprobleem



Bericht door beatrix18 »

Het aantal zal misschien niet het probleem zijn.
Probeer eens alle bluetooth- en ook wifi apparaten in en rond de camper uit te schakelen. Werkt het dan wel, dan één voor één weer die apparaten inschakelen.
Wat je ook kan proberen is de camper op een andere plek parkeren, mogelijk zit er een storingsbron in de buurt.
Probeer ook eens terug te redeneren waar/wanneer het nog wel werkte en of er daarna iets is veranderd.(mifi, hotspot of i.d.)

Edit: Ook al is de verbinding via wifi danwel via bluetooth; beide kunnen elkaar storen.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
roscher
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 09 jun 2023, 7:25

Re: BC40 achteruitrijcamera videoprobleem



Bericht door roscher »

Zoals bij iedere verbindingstechniek (aan de meeste routers kun je maximaal 64 apparaten koppelen) heeft ook bleutooth zijn beperkingen. Iphone maakt meestal wel bekend wat hun apparaten kunnen, maar niet wat ze niet kunnen, maar ook op de iphone is dit aantal begrensd,https://us-soundcore-com.translate.goog ... %20devices.
De aanbeveling voor de iphone is probeer het aantal koppelingen tot max 4 te beperken wil je dat alles vlekkeloos samenwerkt.

@Peter, wifi en bleutooth werken in hetzelfde frequentie spectrum en kunnen elkaar dan ook inderdaad storen. Je opmerking snijd dus wel degelijk hout.

@Jan heb je misschien een mifi oid geplaatst en actief, dit zou een serieuse oorzaak kunnen zijn.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker.
Plaats reactie