Ervaring met TomTom Go camper max?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door GoRi »

Ik ben dik tevreden over de TomTom camper navigatie die ik nu heb. Hij is echter dik 5 jaar oud en dus wilde ik de Go Camper max (7") aanschaffen. Maar de beoordelingen van dat toedtel zijn niet best.... en dat is dan nog positief uitgedrukt. De Garmin camper 780 is geen alternatief, daarvan zijn de beoordelingen nog slechter.
Heeft iemand op dit forum ervaring met de TomTom camper max.... en zo ja hoe oud is je toestel en zijn dat goede ervaringen??
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5716
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door Camperic »

Alleen voor slechte beoordelingen wordt vaak de moeite genomen om die te schrijven. Bovendien zijn beoordelingen gebaseerd op verwachtingen en de vraag is of die terecht zijn :wink:
Ga de apparaten zelf bekijken en verdiep je in de (on)mogelijkheden om een goede keuze te kunnen maken die bij jou(w gebruik) past.

Voorstanders en tegenstanders van zowel TomTom als Garmin zullen zich hier wel melden :wink:
Ik kan je wel zeggen wat mijn ervaringen zijn, maar daar heb je weinig aan.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Dirk Dreamer
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door Dirk Dreamer »

Uiteindelijk maakt het niet uit dat een toestel 5 jaar oud is. Zolang de kaart up to date is. Gewoon nog 5 jaar blijven gebruiken….


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6076
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door TestCase »

Is niet wat TS vroeg, ik weet het. Maar ik snap niet waarom je een nieuwe wilt wanneer je zo tevreden bent?
Kaarten updaten en gaan! ( Mijn navi is nog veeeeel ouder maar wel met kaarten van aug 2023.)

//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
GoRi
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 21:49
Locatie: "Wonderschone" Brabantse Wal.

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door GoRi »

Mijn dank voor de goed bedoelde tips maar voor alle duidelijkheid herhaal ik mijn vraag nog maar een keer:

Heeft iemand ervaring met een TomTom go Camper max en zo ja wat zijn die ervaringen?
Vele veilige kilometers toegewenst.

Groeten,
GoRi
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 780
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door linus »

Ik heb geen ervaringen maar op amazon staan 422 beoordelingen over deze tomtom 😄
Ik geef toch even mijn ervaring met vrachtwagen/camper gps: je wordt regelmatig onnodig over omwegen gestuurd. Ik rij nu met een tomtom rider en dat is een gps voor motorfietsen 😁. Werkt perfect 👍
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31990
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door Bob Diesel »

Kan jij met een grote camper dan door de vaak smalle straatjes
Waar een motor of personen auto wel door kan
Ik word met de personen auto navigatie nl vaak ergens door
Gestuurd waar je met een camper of caravan liever niet komt

Vandaar de camper/truck = voertuig instellingen navigatie
Dat je dan omgeleid word ,anders als met auto/ motor navigatie
Lijkt mij vanzelf sprekend
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Peterr
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 14:41
Locatie: Schagen

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door Peterr »

Navigatiesystemen zijn een hulpmiddel! :-B
GreDon
Berichten: 109
Lid geworden op: za 28 jan 2023, 17:54
Locatie: Mook (L)

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door GreDon »

Ik heb een vijf jaar oude TomTom Go Camper met levenslange gratis kaartupdates en ben daar zeer tevreden over. Ik zou geen andere meer willen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31990
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door Bob Diesel »

Als je niet de max wil, de 6 inch
Nu nog aanbieding voor€ 194,35
rechtstreeks via TT
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op wo 29 nov 2023, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door FJM »

Wij hebben de TomTom Go Camper Max en zijn daar bijzonder tevreden mee.
Daarvoor hadden we een TomTom Go die ik eigenlijk heb doorverkocht (zeg maar gedoneerd) aan een familielid. Dus waren we al gewend aan het systeem én de look-and-feel van TomTom.
Met Garmin had ik niet zoveel, moet ik eerlijkheidshalve bekennen en dat is heel persoonlijk. Iets wat Camperic ook al zei.
Wat me direct opviel bij het eerste gebruik van de Go Camper Max is de snelheid van het hele systeem. Opstarten gaat sneller, adressen opzoeken gaan snel...
Iets heel negatiefs wat een reden zou kunnen om hem niet aan te schaffen, hebben we nog niet gevonden.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Janmetdaf
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 20:43

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door Janmetdaf »

Wij hebben 1,5 jaar geleden een TomTom max aangeschaft. Ik ben een fan van de interface van de Tomtom. De nieuwe versie is veel sneller dan van mijn oude 6" Tomtom en de batterij gaat langer mee.
Het scherm is prachtig en ook bij felle zon goed zichtbaar. Kaart update via Wifi verloopt nog steeds langzaam, maar het gaat wel foutloos. Daardoor vertrekken we altijd met up-to-date kaarten.
Dit voorjaar in Marokko hebben we bijna geen enkele weg gemist: alleen stuurde hij ons een paar keer over vrij slechte wegen.
Vlak na de aanschaf werkte de koppeling met mijn telefoon niet goed (dus geen TT Traffic), maar sinds begin dit jaar lijkt dat probleem volledig verdwenen.
Kortom, wij zijn blij met de Tomtom.
Gebruikersavatar
Motorenman
Berichten: 17
Lid geworden op: za 07 mar 2020, 23:39

Re: Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door Motorenman »

Ik rijdt motor en dan gebruik je meestal een Garmin Zumo of TomTom Rider, ik heb beiden, Je kan hiermee in alle rust thuis op de PC vooraf de mooiste routes mee maken, (onderweg ook natuurlijk) Uiteraard niet echt geschikt voor campers bover de 7 mtr. want je weet nooit waar je beland.
Ik pak ook wel eens bestaande routes van internet die soms wat aanpassingen nodig hebben.
Het valt me op dat ik op de meest prachtige zelfgemaakte routes heel weinig campers tegenkom.
Dirk Dreamer
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 23 jan 2022, 3:53

Ervaring met TomTom Go camper max?



Bericht door Dirk Dreamer »

Motorenman schreef:….Het valt me op dat ik op de meest prachtige zelfgemaakte routes heel weinig campers tegenkom…..
Gelukkig maar! Als ik met de camper onderweg ben dan maak ik indien mogelijk plaats om motoren door te laten. Iedereen gelukkig.

PS: Als je eventueel My Route App hebt , dan kan je daar de afmetingen van je camper ingegeven. En een route maken die geschikt is voor de camper. Maar natuurlijk werkt dat dan alleen zolang je onderweg niet herberekend. Als je ook onderweg safe wil zitten : in de MRA navigatie app kan je ook een camperprofiel maken voor onderweg.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Plaats reactie