Sygic Truck ondersteunt nu ook CarPlay

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Flyer007
Berichten: 40
Lid geworden op: za 23 nov 2019, 16:45

Sygic Truck ondersteunt nu ook CarPlay



Bericht door Flyer007 »

Voor de liefhebbers van de Sygic Truck app; deze ondersteunt nu ook Apple CarPlay. Overigens wel tegen een meerprijs: Permium Caravan met CarPlay is 80 euro. Mag je wel de rest van je leven mee doen. Zonder CarPlay is et 50 euro. Wel komt daar nog optioneel een abonnement voor Flitspalen (10 euro per jaar) en Verkeersinformatie (10 euro per jaar) bij.

Persoonlijk wacht ik liever tot TomTom ook Campers ondersteunt want ik ben niet zo kapot van de Sygic interface. Maar dat is het mooie van deze wereld; ieder zn ding.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2347
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Sygic Truck ondersteunt nu ook CarPlay



Bericht door rbisdom »

Helemaal met je eens. Vorige maand op proef Sygic er eens opgezet. Het zal wel wennen zijn, maar ik vind het scherm heel druk. Dan maar even behelpen met tomtom
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
jackeura
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 24 mar 2021, 15:07

Re: Sygic Truck ondersteunt nu ook CarPlay



Bericht door jackeura »

Hoi allemaal,
Wij zijn ontzettende fans van sygic geworden. Duidelijke interface, mogelijkheid om ‘ontwijk blokkade’ in te stellen hoogte, breedte gewicht en beperkte snelheid. Ook kunnen kaarten offline worden gedownload. Lekker duidelijke rijbaanbegeleiding wanneer het nodig is. De flits en file informatie doen we liever met waze. Wij rijden dus vaak wel met een tweede telefoon ernaast om via p4n of waze dingen te kunnen zoeken maar de hoofdnavigatie is altijd sygic. Nu is er een paar weken geleden bij ons een Alpine f905d in gebouwd met apple carplay. En vol verwachting keken we naar het scherm. Maar groot was de teleurstelling. Wel maximumsnelheid maar geen huidige snelheid. Het duidelijke scherm op de telefoon is weg en alleen een scherm met weinig informatie op de carplay. Ook fileinformatie zagen we niet terug en de rijbaanbegeleiding werkte niet er kwam wel een blokje maar geen beeld op het scherm. Op de iphone 15 is het wel duidelijker. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom via carplay niet een scherm met meer informatie wordt getoond. Het scherm is groot genoeg en er is veel plaats over. Ook mist de info die we dus erg missen. We zijn dus op plan b overgestapt. Op magic earth navigeren we via apple carplay. Die laat zich via twee schemen bedienen terwijl carplay actief is. Verder ook actuele snelheid en maximum snelheid duidelijk in beeld. We hebben de sygic er nu naast, en als je een tijdje via carplay hebt gereden waardeer je weer het scherm met informatie. Kortom, leuke eerste idee maar wat mindere ervaring omdat het niet aansluit bij onze behoeften.
Laatst gewijzigd door jackeura op zo 24 dec 2023, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 887
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Sygic Truck ondersteunt nu ook CarPlay



Bericht door FrankdB »

Ik overweeg ook over te stappen naar Sygic Truck and Caravan. Carplay is voor mij niet zo belangrijk.

Ik las wel wat commentaren dat de kaarten niet up-to-date zouden zijn. Is dat een terechte kritiek? Weet iemand hoevaak er kaart updates worden uitgegeven?

Frank
de hoekies
Berichten: 6026
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Sygic Truck ondersteunt nu ook CarPlay



Bericht door de hoekies »

Flyer007 schreef:
di 21 nov 2023, 15:51
Voor de liefhebbers van de Sygic Truck app; deze ondersteunt nu ook Apple CarPlay. Overigens wel tegen een meerprijs: Permium Caravan met CarPlay is 80 euro. Mag je wel de rest van je leven mee doen. Zonder CarPlay is et 50 euro. Wel komt daar nog optioneel een abonnement voor Flitspalen (10 euro per jaar) en Verkeersinformatie (10 euro per jaar) bij.

Persoonlijk wacht ik liever tot TomTom ook Campers ondersteunt want ik ben niet zo kapot van de Sygic interface. Maar dat is het mooie van deze wereld; ieder zn ding.
is er toch al https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_t ... 9EQAvD_BwE
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31994
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Sygic Truck ondersteunt nu ook CarPlay



Bericht door Bob Diesel »

Wat dat woordje camper toevoegd :crazy: geen idee
Op de truck versie ,kan je ook gewoon de voertuig afmetingen in voeren

En weet je de weg ,in digitaal tomtom land
Koop je voor minder een 5 inch bij de anwb
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/53339/t ... eu?cat=220

Laat hier de activator op los om er truck/camper/caravan van te patchen
Laatste verse kaarten er op
En je hebt een TT Truck/Camper apparaat

De 6 inch is iets duurder
https://www.anwb.nl/webwinkel/p/28975/t ... pa?cat=220

Sygic heeft een prachtig beeld/interface
Maar is een crime voor het toevoegen cq plaatsen van eigen poi verzamelingen
Dan werken Apps op een grote phone of 7 inch tablet beter

Of plaats TT mydrive op je phone
Ook hier kan je de afmetingen in plaatsen
Zie hier
Screenshot_20231224-142539.png
Screenshot_20231224-142539.png (68.08 KiB) 507 keer bekeken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Sygic Truck ondersteunt nu ook CarPlay



Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie