Luifel Fiamma F80S afregelen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
flipflip
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 18 jul 2010, 20:50

Luifel Fiamma F80S afregelen?



Bericht door flipflip »

Ik had moeite om de luifel helemaal in te draaien. Het laatste stukje moest ik de voorkap een beetje optillen en hoorde dan een klik. Daarna kon ik het laatste stukje indraaien. Op dit forum las ik iets over boutjes aan de shockabsorber, die aangedraaid zouden moeten worden of juist niet. Ik heb van alles geprobeerd, maar het verbeterde niet.
Het viel me op dat de knikarm aan de rechterkant niet helemaal vast zat. De inbus in de bevestigingsbeugel in de cassette (die aan het dak vastzit) moest aangedraaid worden. Dat riep bij mij de vraag op: Op welke plek moet die beugel eigenlijk zitten? Ik heb de plek aan de linkerkant maar over genomen.
Maar dat riep de vraag op: Op welke plek moeten de beugels in de voorkap zitten? En maakt het eigenlijk uit? Wat gebeurt er als je het verandert?

Overigens heb ik ook een rafter met beugels in de cassette en de voorkap. Nadat ik de beugel in de voorkap iets had verschoven, kon ik de luifel opeens helemaal indraaien. Of dit de oplossing is, daar ben ik niet zeker van. Maar ik kijk het even aan.

Wie kan mij helpen met antwoorden op de vragen?
Op welke plek moeten de bevestigingsbeugels van de knikarm in de cassette zitten?
Op welke plek moeten de bevestigingsbeugels van de knikarm in de voorkap zitten?
En maakt het eigenlijk uit?
Wat gebeurt er als je het verandert?

Vr. Gr. Flip
Plaats reactie