Micro Modular Stealth Camper

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Ok, klinkt goed, maar waar kan ik een extra aansluiting maken die geschakeld is?
Of anders gezegd: waar vind ik een geschakelde plus waarop ik een 30A kabel kan aansluiten?
Want dat zou natuurlijk veel beter zijn.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door Kroppie »

niet te vinden?, zelf maken!
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
tranny
Berichten: 1603
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 23:41
Locatie: twente

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door tranny »

Stroom rechtstreeks van de accu, en de schakeling via een relais.
Het principe is hetzelfde als hoe je een extra setje mistlichten/verstralers aansluit.
rustig aan, ben ik ook de hele dag druk mee...
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

StealthCamper presents:

FrankenCable ® :mrgreen:

Afbeelding

2 verlengstukken mini fuse naar regular fuse.
2 regular fuse piggyback adapters (2x15A).
Deze komen samen in een 10AWG kabel met 30A fuse.
Dit is verlengbaar met SAE stekker verlengsnoeren en komt uiteindelijk toe op een Anderson stekker.

En het werkt :thumbup:

Afbeelding

Samen met de USB PD 60W lader die ik via de 12V sigarettenplug heb aangesloten laadt hij nu aan 230W stationair draaiend.
Tijdens 't rijden zou het nog iets meer moeten zijn en dus meer dan voldoende voor mijn behoeften.
Take that, evil constructeurs van fuse boxes! :twisted:
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Ben aan de gordijntjes begonnen.

Afbeelding

Meten, aftekenen, knippen. Gelukkig heeft mijn vrouw hobby's zoals patroontekenen en kon ik echt patroonpapier gebruiken. Handig spul.

Afbeelding

Nog beter nieuws: ze wil ook de gordijntjes volledig produceren :mrgreen:. Ik was al begonnen en had al etiketten gemaakt om makkelijk de oriëntatie en de identificatie te kunnen doen tijdens 't ophangen, maar het eigenlijke naaiwerk daar werd ik al snel gek van.

Afbeelding

Goed teamwork :thumbup:
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Vraagje: ik zou één dezer de matrassen willen bestellen en heb koudschuim op 't oog maar welke dikte gebruik ik best en van welk type?

Bedenkingen:
Het is een micro-camper dus hoe minder dik hoe beter, want al dat volume moet ook overdag een plaats kunnen krijgen.
Het is voor occasioneel gebruik en dus is top comfort niet nodig, maar uiteraard mag het ook niet te dun zijn.
Wij zijn relatief lichtgebouwde mensen.

Voorlopig dacht ik aan 7cm HR40 maar andere suggesties of bedenkingen zeker welkom.
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 257
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door poldertoerist »

Zijn ze ook om op te zitten?

I'm not lost, I'm exploring!

Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Ja de bedoeling is om ze zo to ontwerpen dat het 6 stukken matras worden telkens 2 aan elkaar en dat ze overdag de zitbank en 's nachts een enkel of dubbel bed vormen.
Gebruikersavatar
poldertoerist
Berichten: 257
Lid geworden op: za 08 jan 2022, 16:03

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door poldertoerist »

Omdat wij dat ook doen hebben we onze kussens zelf samengesteld met koudschuim en traagschuim en draaien we ze als we het bed maken.( bij ons zitten ze daarom niet aan elkaar vast) Het ene materiaalzit iets beter en het andere slaapt wat beter (iets meer ondersteuning) We hebben gewoon de losse lagen besteld en met spuitlijm op elkaar geplakt.

Overigens is het wel zo dat als je er alleen een plank onder hebt het geen kwaad kan de kussens overdag even rechtop te zetten. Nu we een froli systeem er onder hebben hebben hoeft dat niet meer. Froli geeft trouwens echt wel veel comfort extra maar kost ook ruimte.




I'm not lost, I'm exploring!


Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2212
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door DucatoDolf »

Wij vonden een 10cm topper nog te dun, dus erg persoonlijk. Ik zou niet te krap kijken. In zo'n kleine auto zit je niet vaak binnen. Je leeft buiten. Beter een dikker matras en goed slapen. 's avonds onder een luifeltje buiten zitten en daarna direct gaan liggen is comfortabeler dan uren binnen opgevouwen zitten op een dun matrasje waar je ook op moet liggen.
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Kleine update. Plafond en zijpanelen bedekt met Armaflex.
Dat gaat het niet plots goed geïsoleerd maken maar het kan maar helpen en ook tegen storend geluid tijdens 't rijden.

Afbeelding

De gordijntjes voor de achter- en zijruiten zijn af. Gemaakt uit zwart gordijndoek en met magneetjes ingewerkt in de naden. Zalig.

Afbeelding

We zijn ook al bezig aan de matrassen. Ze zijn nu ingepakt in tricotkous en binnenkort worden er hoezen voor gemaakt.
Gebruikersavatar
StealthCamper
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 25 okt 2023, 21:00

Re: Micro Modular Stealth Camper



Bericht door StealthCamper »

Het voorgordijn is af. Deze heb 'k volledig zelf gemaakt en het was leuk om nog eens een naaimachine te gebruiken na al die jaren.

Afbeelding

In het midden bovenaan (op bovenstaande foto onderaan) is de boord met knikkers verzwaard, dit om over de rand te vallen van de capucineberging (de bergruimte boven de voorste zitplaatsen). Daarnaast zijn er bevestigingen om rond de handgrepen vooraan vast te maken, zodat het echt vast hangt. Links en rechts zijn er telkens 4 ingewerkte magneten om het gordijn aan de auto te bevestigen.
Eens geplaatst ziet het er zo uit:

Afbeelding

Links en rechts steek ik dan indien nodig een muts of sjaaltje tussen de handgrepen en het gordijn om het volledig dicht te maken. Kwestie van voorbereid te zijn op eventuele muggen. Overdag kan het gordijn vastgeklikt blijven en opgerold worden en dan ligt het in de capucineberging.
De stof is zo goed als totaal ondoorlatend voor licht. We hebben het eens 's avonds getest met verlichting aan binnen en dan zie je buiten zo goed als niets.
Plaats reactie