Alleen rabiesvaccinatie hond?

Plaats reactie
camperbrabo
Berichten: 106
Lid geworden op: za 11 feb 2023, 17:32

Alleen rabiesvaccinatie hond?



Bericht door camperbrabo »

Hoi,

Wij willen volgend jaar met onze 2 honden een reis naar Engeland en Schotland maken. Ik heb deze pagina van NVWA gelezen:
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/brexit/ ... -de-brexit

Paspoort, chip, rabiesvaccinatie, lintwormbehandeling en eigen verklaring lees ik.

Klopt het dat er niet naar de gewone vaccinaties gevraagd wordt ?

Ik vraag dat omdat wij titeren en alleen vaccineren wanneer de titer aangeeft dat het nodig is. De laatste titer gaf aan dat het de komende 3 jaar nog niet nodig is, vandaar dat ik het even zeker wil weten dat er niet naar de gewone vaccinaties gekeken wordt.
Carthago chic c-line 5.0 2012
Gebruikersavatar
Greyus Nomadicus
Berichten: 82
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 13:35

Re: Alleen rabiesvaccinatie hond?



Bericht door Greyus Nomadicus »

Onze ervaring deze zomer is dat de hondenpaspoortjes goed worden bestudeerd bij het boarden naar UK en Ierland. Bij de controle viel men over een onduidelijk geschreven jaartal (staat er nou 2023 of 2025?) Uiteindelijk hebben we de ambtenaren kunnen overtuigen dat al onze honden tegelijkertijd gevaccineerd worden en dat het dus jaartal 2025 moet zijn. Daar kom men mee leven en werden we doorgelaten.
Als je het risico wilt nemen met alleen gedeeltelijk gevaccineerde hond(en), ga je gang. Maar niet piepen als je geweigerd wordt.
To me, old age is always fifteen years older than I am.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Alleen rabiesvaccinatie hond?



Bericht door Cee Pee »

Ze kijken alleen maar of je binnen de termijnen van geldigheid (en dit kan 1, 2, of 3 jaar zijn, net welk vaccin is gebruikt) je herhaal vaccinatie hebt gehad en dan blijft je titer bepaling geldig.
Een keer een overschrijding en je kunt opnieuw de titer procedure in.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie