Inbraak vluchtelingen Normandie

arjanzevenaar
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 21:03

Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door arjanzevenaar »

Beste camperaars. Vandaag echt een k dag gehad. We waren al enkele dagen langs Bretange en Normandie aan het trekken en zijn kort gestopt in het plaatsje Ouistreham waar dus ook de Ferry naar Engeland gaat. We hebben 5 min op de vismarkt rondgelopen terwijl de camper op 200 meter van ons verwijdert was. Het was druk op de parkeerplaats en toch zijn er in die 5 min 2 jonge zwarte jongens de camper ingekomen en hadden zich al helemaal verstopt in de badkamer. We hebben ze hard handig verwijderd. Volgens de Gendarmerie zittern er rond de kust nu sinds augustus weer veel van deze lui omdat Parijs is schoongeveegd. En dan hebben we het over honderderden. Nadat wij ze uit de camper hebben "gezet" en de gendarmerie aanwezig was bleven ze rond de parkeerplaats rondhangen, de brutaliteit. Wat ik begrijp van de gendarmerie kunnen zij weinig. Het voelt echt k. We zijn op weg naar huis, beetje klaar ermee.

Voor diegene die dus naar de kust gaan, ze zitten dus niet alleen in de grote plaatsen maar vooral in de kleinere waar er boten of ferries naar de UK gaan. Er stonden meerder campers op de p plaats. Getuigen hebben het gezien en hebben ook hun verhaal verteld aan de gendarmerie. Die heeft ons trouwens goed geholpen.

Als er tips zijn om dakluik beter te beveiligen, graag. Volgens de ooggetuigen waren ze binnen 5 seconde in de camper, ze trekken gewoon de hele kunststof kap eraf.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door kampo »

Hoe zijn ze op het dak gekropen ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7495
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door ducati 900 »

Lekker slim, valt ook niet op dan als ze de kap er af trekken.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door Bob Diesel »

kampo schreef:
vr 13 okt 2023, 22:08
Hoe zijn ze op het dak gekropen ?
2 jonge lenige gasten hebben daar geen moeite mee
Gebruik je fantasie
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door Lambiek »

Trampoline ?

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door Lambiek »

Toen je ze ontdekte, gingen ze toch gewoon zelf meteen uit de camper ?????

Dus dat hardhandige, bijzonder

Wel erg vervelend !!! En schade, hoop gedoe & tijd kost dat

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
.
deusjevo
Berichten: 760
Lid geworden op: ma 19 sep 2022, 23:16

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door deusjevo »

Dat is echt al een jaar of 10 zo daar.
Er staan zelfs allerlei waarschuwingsborden meen ik?
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
PE1OPQ Theo
Berichten: 4592
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door PE1OPQ Theo »

arjanzevenaar schreef:
vr 13 okt 2023, 21:50
2 jonge zwarte jongens de camper ingekomen en hadden zich al helemaal verstopt in de badkamer.
Met wat voor een camper reis je wel niet?
De meeste badkamers kun je je kont niet in keren.

Theo
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7143
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door dedruivenplukker »

Dat maakt niet uit, mijn ervaring is dat ze overal inkruipen, ze zouden nog in de uitlaat kruipen zou dat passen.
Dat gebeurde bij mij al bijna 30 jaar geleden al op parkeerplaatsen van de boten van Ceuta/Tanger/Melilla naar Spanje.

Je draaide je om en ze kropen onder de bus, ze hadden toen wel respect voor je als je ze een eind hout liet zien. :eh:
Sindsdien reis ik nooit meer alleen, iets met een gewaarschuwd mens, enzo.
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
arjanzevenaar
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 21:03

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door arjanzevenaar »

Nee er stonden geen waarschuwingsborden, denk je dat wij dan er hadden gestaan?

Dit is andere koek dan 10 of 30 jaar geleden. Nee ze gingen de camper niet uit maar zochten een verstopplek en dan wat denk je wat voor emoties dat losmaakt wanneer vreemde je proberen te verstoppen onder jouw kleding?.Dat je ze dan lief vraagt om te vertrekken?

Ja ze kruipen overal in en zijn niet bang en heel brutaal. Google maar eens op vluchtelingen en kust. Er is een krantenartikel waar deze plaats wordt aangeklaagd omdat de douches en de watertappunten te ver verwijdert zijn van de opvang.

Dit zijn slimme jongens, lopen in dure kleding hebben dure mobiele telefoons en willen maar 1 ding. .De gendarmerie kunnen ze ook niet oppakken.

Doe er je voordeel mee en let goed op, dat is wat ik hiermee wil bereiken.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1324
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door joske501 »

arjanzevenaar schreef:
vr 13 okt 2023, 21:50

Als er tips zijn om dakluik beter te beveiligen, graag. ...................... , ze trekken gewoon de hele kunststof kap eraf.
Beste,

Die plastieken kapjes op dakluiken zijn inderdaad de zwakke plek, als ook de plastieken slotjes van de zijramen.
Dakluiken uit de scheepswereld zijn zo goed als inbraakvrij, ze kosten dan ook meer dan 5 maal duurder, hebben een alu frame en een dikke kunststof plaat dat verlijmd is op het frame. De sloten zijn dan ook zeer degelijk.
Ik hield bewust ook mijn zijramen heel klein. Dat je de keuze niet hebt bij fabriekscampers, daar ben ik me bewust van. Fabriekscampers zijn gemaakt om er mooi uit te zien, dus goed verkoopbaar en er veel winst op te maken. Dat ze erg inbraakgevoelig zijn, daar wordt de koper zich maar bewust van als het te laat is. :eh:

Joske
Laatst gewijzigd door joske501 op za 14 okt 2023, 8:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
roma
Berichten: 4581
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door roma »

Dit is niet specifiek gebonden aan die streek. Lees dit van de Rijksoverheid. Kortom: overal oppassen. Https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... ielzoekers
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8968
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door kampo »

Bob Diesel schreef:
vr 13 okt 2023, 22:24
kampo schreef:
vr 13 okt 2023, 22:08
Hoe zijn ze op het dak gekropen ?
2 jonge lenige gasten hebben daar geen moeite mee
Gebruik je fantasie
Je hebt van die campers met een klimrek op de achterkant. Al een paar jaar niet meer aan te bevelen.
Omwille van Marocco en andere verre landen is het bij ons ook Gebo scheepsluiken en geen enkel zijdelings opstapje geworden.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8499
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Inbraak vluchtelingen Normandie

Bericht door EasyBee »

Op die leeftijd heb je echt geen trappetje nodig. Een aanloopje en een sprong(etje) en je grijpt de dakrand vast, trekt je op en staat op dak.
Als ze met zijn tweeën zijn, wordt het nog makkelijker. Ik geef jou een zetje bij het er op klimmen en jij trekt mij daarna naar boven.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gesloten