Oh, ik wel hoor. Driekske doet blijkbaar graag aannames op basis van wat helemaal niet is geschreven of bedoeld, niet alleen in dit topic
Camper in de stalling: waarop letten?
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
Enorm bedankt voor alle bruikbare tips - en de kenmerkende uitvoerige off-topic discussie die vervolgens ontstaat op dit forum.
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
Tja, je vroeg naar de do's en dont's bij het stallen van een camper en meningen verschillen daar over. Dan krijg je discussies en dat lijkt mij prima op een forum.
Frank
Frank
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
efbuoy schreef:Enorm bedankt voor alle bruikbare tips - en de kenmerkende uitvoerige off-topic discussie die vervolgens ontstaat op dit forum.
//Kees - Not all who wander are lost. (J.R.R. Tolkien)
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
zo'n luchtverfrisser met lavendel geur. Houden muizen niet van. Je verjaagd ze er niet mee, zo las ik.
Arie
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
- Falcone498
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma 18 jul 2022, 19:12
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
Bedankt allemaal! Hier kon ik weer een bruikbare afvinklijst van maken.
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
Ga dit jaar voor het eerst een additive toevoegen in een volle brandstoftank tegen dieselpest!
Groet Jos
Groet Jos
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
Ik tank hem af met Shell GTL Diesel, heb je geen last van “dieselpest”
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
De enige reden om hem met een volle brandstoftank weg te zetten is dacht ik dat je dan minder last hebt van condens in de tank. Maar de brandstoftank is meen ik vrij plat. Bij een bijna volle tank zal aan de bovenkant nog steeds condens kunnen ontstaan en bij een bijna lege tank zal op de bodem nog steeds geen condens ontstaan. Dus het verschil bij een volle tank is dat je aan de zijkanten wat minder condens krijgt. Maar dat lijkt mij in verhouding maar weinig verschil maken.
Of zijn er nog meer redenen om hem met een volle tank weg te zetten?
Of zijn er nog meer redenen om hem met een volle tank weg te zetten?
- Cor Gonny en de kids
- Berichten: 167
- Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 12:20
- Locatie: de Kempen
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
Als je hem vult tot de dop komt er weinig
vocht via de dop en vulhals in de tank.
Gr. Cor
vocht via de dop en vulhals in de tank.
Gr. Cor
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
Vorige week de Buscamper weer in de buitenstalling gezet, diesel helemaal volgetankt, alle water en vloeistoffen eruit en start en huishoudaccu afgekoppeld.
Tenslotte z’n pyjama aangetrokken en welterusten gezegd, tot over een maand of 4
Tenslotte z’n pyjama aangetrokken en welterusten gezegd, tot over een maand of 4
Fiat Ducato Buscamper 2013 of solo een Range Rover, MINI Cooper Clubman, Fiat Panda of Citroën Dyane.
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
Sorry, kan altijd moeilijk kiezen…
-
- Berichten: 2602
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Camper in de stalling: waarop letten?
Toen ik nog de camper in de binnen stalling deed tankte ik altijd vol, of dat dan voorkomt dat er vocht in de tank/brandstof komt, vraag ik me af, condens ontstaat door temperatuurverschillen en die waren er zowat niet in de stalling, het was daar aardig stabiel kwa temperatuur.
Beroeps halve kwam ik wel in grote brandstof opslag en zag daar ook geen condens in de tanken, ook niet bij het leegpompen en controleren er van, dat waren dan 20 000 liter tanken boven grond opslag.
Gewone ijzeren tanken enkel wands die in de openlucht in een betonnen bak staan.
Beroeps halve kwam ik wel in grote brandstof opslag en zag daar ook geen condens in de tanken, ook niet bij het leegpompen en controleren er van, dat waren dan 20 000 liter tanken boven grond opslag.
Gewone ijzeren tanken enkel wands die in de openlucht in een betonnen bak staan.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.