Winterwandelen met hond

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Duudje
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 20:03

Winterwandelen met hond



Bericht door Duudje »

Hallo, mijn vrouw en ik twijfelen tussen 2 campings. We willen vooral winterwandelen samen met onze hond, en ik waarschijnlijk nog 2 daagjes skiën. We hebben op het oog camping Mauterndorf of camping Tirol Camp in Fieberbrunn. Ik begrijp dat het dorpje vanaf de camping in Mauterndorf een half uur lopen is. Dat zou op zich geen probleem zijn als het maar een veilige route is. Welk geniet jullie voorkeur?
Groetjes Michel.
GJdeBoer
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 06 mei 2022, 16:50

Re: Winterwandelen met hond



Bericht door GJdeBoer »

Fieberbrunn is een mooi klein gebied en je kunt als wandelaar eenvoudig omhoog met de lift. Camping ligt strak tegen de gondels aan.

Dorpje is nog wel een eindje lopen, hebben wij in de week in Maart dat we er zaten 1x gedaan. Ik zou zeggen 20-30 minuten maar ik was ook licht geblesseerd dankzij een duik van de ski's af. Er loopt een pad langs het riviertje waar je eventueel langs zou kunnen lopen.
Relightjan
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 jun 2020, 11:59

Re: Winterwandelen met hond



Bericht door Relightjan »

Wij hebben op beide campings gestaan, soms zelfs meerdere weken in de winter.
Ook wij nemen de hond mee en voor het wandelen geven we de voorkeur aan Mauterndorf. Daar zijn gewoon veel meer wandelmogelijkheden, zowel in het dal, maar ook boven op de berg ligt een hele mooie wandelroute.
Met de gondel lift omhoog en dan kan je “bovenlangs” naar het volgende dorp wandelen. Onderweg zelfs de mogelijkheid om wat te eten/drinken nabij de piste.
Maar ook in het dal Jan je fijn wandelen, langs het riviertje naar het dorp (prima te doen en s’avonds is dit pad zelfs verlicht. Het dorpje zelf stelt niet veel voor maar er zijn ook meerdere wandelroutes door het bos. Deze zijn wel wat uitdagender.
In Fieberbrunn zijn de wandelmogelijkheden gewoon erg beperkt in de winter. Je loopt deels langs de provinciale weg en trottoirs zijn daar niet! Verder ligt de camping hier in de wintermaanden grotendeels in de schaduw hetgeen ook minder leuk is om te wandelen.
Daar staat tegenover dat het skigebied hier vele malen groter is dan in Mauterndorf hoewel je daar ook prima een paar dagen kan skiën.
Inmiddels gaan we nu al een aantal jaar naar Mauterndorf gewoon omdat je daar uren kan wandelen.

Groetjes Jan, Esther en Spot ( Duitse staander )
Duudje
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 20:03

Re: Winterwandelen met hond



Bericht door Duudje »

We zijn nu net terug van een weekje in Mauterndorf. Hebben daar inderdaad heerlijk gewandeld. En ikzelf nog 2 dagen geskied. Het was goed voor elkaar. Bedankt voor de adviezen!
Groetjes Michel
Plaats reactie