Leveringsproblemen voorbij?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9190
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Leveringsproblemen voorbij?



Bericht door gjvonk »

Ah, vandaar. Maar het aantal campers op voorraad is toch wel meer dan de jaren hiervoor...
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Leveringsproblemen voorbij?



Bericht door Marco Polo »

Sommige dealers staan helemaal vol met Duitse importwagens.
mickey_b
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 22 mar 2023, 10:13

Re: Leveringsproblemen voorbij?



Bericht door mickey_b »

Buscamper in sep 23 besteld vandaag maart 24 geleverd. 7 maanden dus…
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2160
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Leveringsproblemen voorbij?



Bericht door jaap van duijn »

Mijn kameraad bestelde begin dit jaar een Hymer op Mercedes gebouwd en word mei geleverd valt dus mee?

Grtn Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Leveringsproblemen voorbij?



Bericht door kampertjes »

Stond gisteren ook nog “nieuwtje” op de NKC dat levering problemen ver heen opgelost zijn. Maar die verwijzen ook naar volle showrooms. wij hebben ook een voorraad bus gekocht, dan heb je m binnen 2 a 3 weken.

Nu hebben wij afgelopen weken flink geshopt voor een nieuwe en intensief overlegd met “eigen” dealer (zie item lekkage versnellingsbak). Paar dingen die ik daar leerde:
- er staan inderdaad vrij veel nieuwe campers op voorraad. Die zijn veelal 2 tot 3 jaar geleden door de dealers besteld om de problemen voor te zijn. Als je winkel leeg is kun je niks verkopen.
- campers op Stellantis basis kunnen op dit moment bij veel merken niet besteld worden. Er is voorzien in een facelift na de fabrieksvakantie maar daar zouden problemen mee zijn waardoor het onzeker wordt wanneer er weer chassis / bussen beschikbaar komen. Dealers spreken van vacuüm in de markt en zijn er ongelukkig mee, dat kan ik me voorstellen
- Fiat automaten zijn lastig te krijgen, Citroën gaat makkelijker
- de verkoop is vorig jaar al sterk terug gelopen en dit jaar wil het ook nog niet erg op gang kommen. In coronatijd kocht “iedereen” er een maar nu weet men vliegtuig ook weer te vinden. Er staan dan ook opvallend veel jong gebruikte te koop. Ach ja, lijkt allemaal prachtig maar als je als beginner geconfronteerd wordt met overvolle camperplaatsen ben je er snel op uitgekeken denk ik
Plaats reactie