Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Hoofdnoorman »

Nog niet, er is nog een ietsie langere kabel onderweg zodat het stuur hoger kan. De kabel van het display staat nu strak met dit stuur. Overigens mijn stuur is voorzien van een Speedlifter Twist Pro. Het stuur moet 90° draaien als ik hem in de camper moet halen. Als de kabels te strak zijn ingebundeld. gaat dat weer problemen geven en het stoort mij niet. Wel heb ik vanavond besloten om toch het voorblad met twee tanden te vergroten om toch iets langzamer mee te trappen.
Oh ja en Hockey krijgt misschien een nieuwe kar.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door dieseltje+ »

Wij hebben deze nog staan, ongebruikt.
https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... arge-blauw
Als het je past....
Mag weg voor half geld.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Hoofdnoorman »

Dat is goed, Karel.
Hockey krijgt dan 8 cm meer ruimte. We hebben dezelfde een maatje kleiner.
Ik geef een PB.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hein123
Berichten: 1076
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 20:28
Locatie: Deventer

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Hein123 »

Hoofdnoorman schreef:
di 05 sep 2023, 16:53
Zo, bijna klaar.
Er komt nog een plattere trapas sensor (PAS) aan de linkerzijde dan gelijk de nieuwe crank en pedaal. Het grijze kapje gaat naar de andere kant.
Vandaag een ander stuur gemonteerd. Het MTB stuur was niet wat ik echt fijn vond, dus gewoon weer een M-stuur met iets minder inspringing.
Even een stuk gereden en de handen prikkelen niet gelijk, dus ik denk dat dit wel goed is.
Daar ik al sinds de jaren '90 veel aan het MTB'en was en vaak tintelende vingers kreeg na zo'n 70 K.
Had ik deze aangeschaft en idd ze helpen. Misschien een idee?
https://www.amazon.nl/Prophete-5577-Erg ... 2621&psc=1
Met vriendelijke groet,
Hein en José


Hymer B 524 SL

You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Hoofdnoorman »

Die zitten er op Hein.
Met het rechte stuur is het een crime, met het M-stuur valt het mee.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Teisman »

Hockey gefeliciteerd met je nieuwe fietstaxi
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door dieseltje+ »

Compleet offtopic: (mag verwijdert worden)
dieseltje+ schreef:
wo 06 sep 2023, 9:29
Wij hebben deze nog staan, ongebruikt.
https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... arge-blauw
Als het je past....
Mag weg voor half geld.
Gevalletje controleren bij ontvangst.

Tijdens het belletje met Rudy over de hondenkar, blijkt dat we de L uitvoering hebben ontvangen, daar waar we XL hadden besteld. Voor Rudy geen verbetering.
Als andere alsnog interesse hebben...doe mij een PB. Gaat na correctie dus om deze:
https://www.witjesverzendhuis.com/fiets ... arge-blauw
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Hoofdnoorman »

Helemaal niet Off Topic, want juist de kar samen met de fiets bepaalde dat ik naar oplossingen zocht.

Ik wil er aan toevoegen dat deze maat nu ook is welke Hockey heeft. Voor wie een hond heeft maat Herder/Labrador is de kar van Dieseltje+ prima bruikbaar en a helemaal voor de aanschafprijs.

Het feit dat ik een maat groter wil is dat ik er dan nog wat boodschappen naast Hockey kan leggen, zonder dat hij daar last van heeft.
Ik heb een hele mooie gezien, maar daar moet ik zelfs even een nachtje over slapen. Het/Mijn probleem is dat het altijd in weer en wind geparkeerd staat en dan wordt het er niet mooier op.
Mogelijk ga ik nog een jaartje door met de huidige kar.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Teisman
Berichten: 826
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 12:10
Locatie: Dld

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Teisman »

Gern nieuwe fietstaxi. Dat zal Hockey niet leuk vinden Rudy.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hoofdnoorman schreef:
wo 30 aug 2023, 11:11
isoplus schreef:
wo 30 aug 2023, 9:53
Als je een middenmotor hebt belast je op deze manier de techniek van je fietsje onnodig zwaar. Even terugschakelen voor vertrek.
Probeer eens je camper te laten vertrekken in de 5 of 6, dan begrijp je precies wat ik bedoel.
Met een voorwiel-of achterwielmotor wordt de ketting niet extra belast bij deze manier van vertrekken.
Dat is nu niet helemaal meer waar. Het blijft hetzelfde als trappen. Nu gaat de techniek vooruit en kan ik ook al schakelen met draaiende motor. De schakelkabel gaat door een sensor en zodra deze beweegt wordt de motor een fractie van een seconde uitgeschakeld.

Ik moet nu zelf even kijken wat ik met een klapperende ketting ga doen. Ik hoorde gisteren dat het "not done" is om een ketting en achtertandwiel, dat reeds 10 jaar op z'n flikker heeft gehad, met een nieuw voorblad uit te rusten.

En foto's, Er is niets te zien, wat nu? Iedereen heeft wel eens een Bafang middenmotor gezien toch? Maar als ik straks klaar ben zal ik er wel even een foto van maken.

Ik ga hier even op door, de klapperende ketting dus!

Het viel mij vanavond op dat er geen echte fietsenmaker heeft meegelezen, of dat wij met z'n allen te oud worden en innovaties niet meer mee hebben gekregen. :oops:

Vanmiddag kwam het grotere voorblad in de bus, samen met ketting en een sensor die de motor heel kort uitschakelt tijdens het schakelen. Om te beginnen de oude ketting met blad er al weer afgehaald. Blijkt dat van het voorblad om de tand alles weggesleten is. Ik vond al wel dat de ketting niet lekker liep maar gaf daarvan de schuld aan de ouderdom.
Neen, en niemand heeft mij ook hierop geattendeerd, het zit heel anders!

Voor iedereen die ooit nog van plan is om ketting en tandwielen te vervangen, even opletten dus. :!:

De ketting bestaat uit schakels met elkaar verbonden d.m.v. buitenplaten. Mijn voorblad bestaat uit een bredere tand tussen elke binnenschakel. Het is dus de bedoeling dat de binnenschakel over het dunne tandje ligt en de buitenplaatjes bij de dikke schakel. Ik had dus mijn ketting één tand verkeerd liggen. :roll:

Op de foto wordt het wel duidelijk. Let goed op de uitsparingen op het voorblad.
images.jpeg
images.jpeg (48.66 KiB) 1187 keer bekeken
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Camperrer
Berichten: 162
Lid geworden op: za 16 apr 2022, 18:32

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Camperrer »

Dat is een narrow wide Kettingblad, en inderdaad belangrijk hoe de ketting ligt.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 562
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Pienmajer »

Hoofdnoorman schreef:
wo 06 sep 2023, 22:31
Helemaal niet Off Topic, want juist de kar samen met de fiets bepaalde dat ik naar oplossingen zocht.

Ik wil er aan toevoegen dat deze maat nu ook is welke Hockey heeft. Voor wie een hond heeft maat Herder/Labrador is de kar van Dieseltje+ prima bruikbaar en a helemaal voor de aanschafprijs.

Het feit dat ik een maat groter wil is dat ik er dan nog wat boodschappen naast Hockey kan leggen, zonder dat hij daar last van heeft.
Ik heb een hele mooie gezien, maar daar moet ik zelfs even een nachtje over slapen. Het/Mijn probleem is dat het altijd in weer en wind geparkeerd staat en dan wordt het er niet mooier op.
Mogelijk ga ik nog een jaartje door met de huidige kar.
Ik heb voor mijn boxer hond voor een prikkie een tweedehands kar gekocht die bedoeld is voor twee kleine kinderen. Stoeltjes er uit en de hondenmand er in. De kar is groot, kan veel gewicht dragen (boodschappen) en volledig in te klappen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15367
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Hoofdnoorman »

Hmm. Ik baal als een stekker.
De motorenkeuze, de werking, trekkracht en het gemak waarop de fiets in combinatie de hellingen oploopt, is spectaculair. :thumbup:

Alleen was het wel leuk geweest anderen met e-bikes in te halen op de weg naar boven. Helaas al drie keer beneden in Albir geweest maar nog niet het plezier gehad om iemand mij te laten nakijken. (Letterlijk).

Maar ook het stroomverbruik is net zo spectaculair als de prestaties. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik weiger om mee te trappen als de motoren het op eigen houtje aan kunnen. Een vlotte inschatting leert dat mijn 720 Watt accu (20 Ah) het waarschijnlijk ongeveer 15 km vol houdt. (In de bergen dan wel als het er om aan gaat komen). Ik heb wel drie van dergelijke accu's, maar heb de andere twee maar thuis gelaten.

Al met al ben ik prima tevreden maar zal wellicht toch een groter kettingblad voorop gaan maken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3249
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Hoe bevalt de fiets met Enviolo automaat?



Bericht door Going »

Rudy, is de accu leeg, kun je toch nog altijd je bene gebruiken, draaiende of voor elkaar zetten 🤔😃
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie