Tol en e-vignetten

Plaats reactie
Angeli
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 20 nov 2019, 15:22

Tol en e-vignetten



Bericht door Angeli »

Na lange tijd toch weer een vraag over het e-vignet.Heb alle info kunnen vinden waar je ze van de andere landen kunt vinden als je over land naar Turky gaat.Alleen niet van Bulgarije.Van te voren bestellen via internet doe ik niet graag.Koop ze liever daar.Wie heeft er hierover info.Wat in vond ( De e-vignetten zijn online te koop en in Bulgarije via computerterminals op bepaalde verkooppunten ) Daar kon ik niet veel mee.
B.V.D Angelie :wave:
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door FrS »

volgens mij betekent e-vignet dat deze alleen via internet te kopen zijn
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8706
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door seth_space »

There are counters at the main border checkpoints, as well as in the 27 regional road administrations in the country.
https://m.novinite.com/articles/218130/ ... %209%20BGN.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Mijlpaal
Berichten: 320
Lid geworden op: za 06 nov 2004, 14:07
Locatie: Het Westen

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door Mijlpaal »

Voordat je de Bulgaarse grens passeert, of eerder als je al weet wanneer dat zal gebeuren, koop je on-line een e-vignette op www.bgtoll.bg/en/
Daar de voertuigcategorie aangeven en voor welke verblijfsduur (week, maand, etc.) je het e-vignette wilt hebben. Betalen met de creditcard.
Papieren stickers die je op je voorruit moet plakken bestaan niet meer, alles via het e-vignette.
Al vele malen gebruikt, is een prima systeem. En de tol is nog spotgoedkoop ook.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27491
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door Marco Polo »

Wij zijn 2 jaar geleden met een veerpont de Donau over gestoken vanuit Roemenië (geen aanrader met de camper) en konden aan de Bulgaarse kant een e-tol vignet kopen voor bepaalde tijd,
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2347
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door rbisdom »

Volgens mij is de juiste link voor een e-vignet

https://www.bg-vignette.com/
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2347
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door rbisdom »

Voor een camper >3500 kg kun je geen e-vignet kopen en moet je ter plaatse betalen. Iemand ervaring mee? Kosten?
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bessies
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 17:47

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door Bessies »

Wij zijn dit jaar naar Bulgarije geweest en hebben de volgende ervaringen:

Voor iedere route die je wil rijden moet je voor vertrek in de app een routepas aanvragen. Dit kan enkele dagen eerder maar wij hebben het max. een uur van tevoren gedaan omdat de gegevens van je locatie door de app worden ingevuld.
Je betaalt tol voor de autowegen en klasse 1 en 2 wegen. Rond de steden is meestal tolvrij. Klasse 3 wegen zijn vrij.
Tijdens het rijden geeft de app een waarschuwing als je van de route afgaat.
Als je de route wilt veranderen moet je een nieuwe route aanmelden, dus is het noodzakelijk om goed te plannen.

De kosten zijn niet al te hoog voor het traject van de Roemeense grens tot de Griekse grens ca. 330 km kost je € 14,61.

De volgende apps kun je gebruiken: TollPass en BGToll.

Hier kun je berekenen hoeveel tol je moet betalen voor een route https://web.bgtoll.bg/RoutePass/Create?weightClass=2

Groetjes
Peter
Have
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 28 aug 2019, 23:44

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door Have »

Bessies schreef:
ma 04 dec 2023, 21:57

De volgende apps kun je gebruiken: TollPass en BGToll.
Hier kun je berekenen hoeveel tol je moet betalen voor een route https://web.bgtoll.bg/RoutePass/Create?weightClass=2

Groetjes
Peter
Hoi allen,

Ik heb een 'zware' camper (4250kg), dan is het weer een heel ander verhaal, ik moet dan van te voren een route maken en daar de tol voor betalen. Of heeft iemand de gouden tip voor Balkan landen en dan met name Bulgarije, die is geloof ie het lastigst..
Ben benieuwd.. alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Bessies
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 17:47

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door Bessies »

Ervaringen die ik gedeeld heb betreft voertuigen van 3500-12000 kg.

Ik heb geprobeerd via TollPass een OBU te kopen maar deze wordt alleen aangeboden aan inwoners van Bulgarije.
Ik heb ook geprobeerd om via de ADAC een OBU te krijgen, maar zelfs als ADAC-lid buiten Duitsland is dat niet mogelijk (vond de prijs van € 90 per jaar trouwens pittig).

Het maken van de route vooraf stelt niet veel voor, ik heb wel regelmatig meerdere routes per dag gemaakt.

Hier is een kaart met alle wegen waar je tol moet betalen en waar verboden zijn voor voertuigen >3500 https://www.bgtoll.bg/content/files/202 ... e7e356.jpg

Laat je door de tol niet afschrikken Bulgarije is de moeite waard.

Groetjes
Peter
kampertjes
Berichten: 1202
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door kampertjes »

Hoera, één Europa!
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2347
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door rbisdom »

De kans is groot dat wij volgend jaar op de terugweg vanuit Turkije ook Bulgarije aandoen, zal mijn ervaringen dan ook hier bij zetten. Dat is dan de versie > 3500
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bessies
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 31 jan 2021, 17:47

Re: Tol en e-vignetten



Bericht door Bessies »

Wijziging van de tol in Bulgarije sinds februari 2024.

Volgens NKC:
Tol
Voor campers tot 3500kg is een geldig e-vignet in Bulgarije verplicht. Sinds 13-2-2024 geldt dit ook voor zwaardere campers, mits ze als personenwagen zijn geregistreerd (M1/SA op kentekenbewijs). Het e-vignet geldt voor voertuigen tot maximaal acht zitplaatsen. Rij je met een aanhanger waardoor het treingewicht boven de 3500kg komt, dan dien je een tweede vignet te bestellen. Een e-vignet is online te bestellen en bij alle Bulgaarse grensposten en bij postkantoren en tankstations. Voor campers met een registratie als bedrijfswagen (N1, N2) is het allemaal niet zo makkelijk en moet je rekenen op flinke uitdagingen.
Dit is een grote verbetering ten opzichte van de Routepass voor campers boven 3500 kg.

Groetjes
Peter
Plaats reactie